Gå til innhold

Solfilm


stiham

Recommended Posts

Hei.

Bilen (Skoda Octavia 2012 stasjonsvogn) skal inn onsdag neste uke for å få lagt solfilm fra B-stolpe og bak.

Primært skal jeg dette på for å ikke plage småen i baksetet (jeg nekter å bruke solskjermer med sugepropp)

Spørsmålet: Hvor mørkt bør jeg få lagt på for at småen ikke skal plages av sol i kombinasjon med at jeg skal kunne ha en viss grad av utsyn i mørket?

2017 - Skoda Octavia, 1,8TSI, 4x4, DSG - Quartz grey

(X) 2012 - Skoda Octavia - Antrasitt grå
2013 - Nissan Leaf Tekna - Dark metal grey

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sindre S Nilsen

Jeg ville hattt ganske mørk film i hvertfall. Har middels mørk film nå og ungene klager når sola er lav. Så skulle jeg gjort det igjen hadde jeg nok godt fro en av de mørkeste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dei har 15% ville eg valgt det. 20 er litt lyst for ungene å 5 er mest brukt til varebiler.

Hvem skal sote den!?

Men filmene er som regel veldig optisk klar , ser lett ut av dei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med de andre her. Jeg har mørk film på familiebilen (trolig 15%) og ut fra andres erfaring har jeg mindre klager fra junior enn de som har lysere toning. Jeg kan fint se ut, men det er neste umulig å se inn. Selv i fullt solskinn.

Behagelig på lyse dager og ikke plagsomt mørkt på kvelden. Det er mest en vanesak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

Jobben skal utføres av Proff reklamemontasje i Bergen.

Grei pris og grei garanti i forhold til de 7-8 andre jeg kontrollerte.

De nevnte at filmen var lagervare, så jeg får høre med dem på mandag angående hvilke filmer de har.

2017 - Skoda Octavia, 1,8TSI, 4x4, DSG - Quartz grey

(X) 2012 - Skoda Octavia - Antrasitt grå
2013 - Nissan Leaf Tekna - Dark metal grey

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FreddieAwD

Ka pris og garanti fikk du ?

Så vidt meg bekjent, så tar ikke de ut rutene din ved monteringen av filmen...

Hvem andre sjekket du ?

Jeg ville gått for 15% film, har det på min, og med parksensor og diverse er ikke rygging og etc på kveld/natt noe problem... :P

Endret av FreddieAwD
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3900,- og 7års garanti.

Jeg ringte rundt til blandt annet: Auto Optikk, Bilglass Sotra, Ruterknekt, Riis Bilglass, Hurtigruta, Informativ skilt og dekor. M.M.

Kom gjerne med forslag om dere kjenner til noen som er å anbefale.

2017 - Skoda Octavia, 1,8TSI, 4x4, DSG - Quartz grey

(X) 2012 - Skoda Octavia - Antrasitt grå
2013 - Nissan Leaf Tekna - Dark metal grey

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk oppgitt priser fra 3900 som den jeg i utgangspunktet har valgt og rundt ca 4500-5500.

Den ene lå faktisk helt oppe i 6600 uten at jeg husker hvem av de det var.

Firma (vil ikke henge ut med navn) som i utgangspunktet ville ha 5900 og 5 års garanti ville matche 3900 og 7 års garanti hvis jeg kom til dem. Da er vi etter mine begreper inne på "monkeybusiness" når man kan slå av 2000 på en slik jobb uten videre.

2017 - Skoda Octavia, 1,8TSI, 4x4, DSG - Quartz grey

(X) 2012 - Skoda Octavia - Antrasitt grå
2013 - Nissan Leaf Tekna - Dark metal grey

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endte opp med 15%.

Noe mørkt etter min smak, men det blir nok behagelig for hun som tilbringer mye tid i baksetet.

Jeg ser rundt hele bakruten og på sideruter til bagasjerommet at filmen ikke fester seg skikkelig helt ytterst, noe som fører til "hvit" kan rundt hele ruten.

Er dette som forventet og noe jeg bare må slå meg til ro med?

2017 - Skoda Octavia, 1,8TSI, 4x4, DSG - Quartz grey

(X) 2012 - Skoda Octavia - Antrasitt grå
2013 - Nissan Leaf Tekna - Dark metal grey

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel en grunn til de er billlige..

Hadde inne en BMW 3 serie ,med 2000km på telleren og rimlig bra i lakken for reklame legging der. Spurte de om vask og klargjøring av bil før på tlf.

Null problem fikk jeg høre da de tok seg av dette og regnet med de i det minste hadde en høytrykksspyler, Eneste vasken besto av av var dra et papir med rødsprit over område skulle legge rekalme på og bruke en sillikon nal dra møkka av med. Så panel de la reklame på er ikke akkurat ripefritt og kjenner ripeene med neglene noen plasser så ikke akkurat fornøyd med "proffene"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...