Chrisjs

Cg Clayblock

http://www.chemicalguys.com/Clay_Bar_Alter...y_block_kit.htm

Virker som ett spennede alternativ istede for vanlig clay. Man bare renser denne etter bruk så kan man ta neste bil. Denne blir lagt i handlevogna for min vår bestilling!

Virker nesten for godt til og være sant:

* Fast and easy way to safely and easily removes rail dust, water spots, tar, bugs, and paint overspray from automotive paint and glass surfaces

* Will not strip or remove wax or sealant protection

* No harsh abrasives that scratch

* No mess nothing to stick to your hand, no kneading required

* 1 bar will do 15-25 full size vehicles

* Easy to work with and clean up

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan skaffe den til deg ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne er så vidt meg bekjent hard og ikke "tøyelig" på noe måte...?

Problemet da er at den ikke "følger" overflaten på samme måte og man må derfor dra denne frem og tilbake flere ganger for å få like bra resultat. Spesielt der hvor karrosseriet ikke er helt flatt. På buede plasser (som jeg tror de fleste deler på bilen er i større eller mindre grad) så vil jeg tro at man like godt kan bruke hva som helst annet som er like effektivt. Feks. neglene, linjal etc etc.

På en 100% rett overflate tror jeg at denne kan ha en viss effekt, men det er ett problem til:

Når man drar denne frem og tilbake og ikke underalget er 100% flatt, så vil det komme "dritt" under den som ikke har noe annet sted og gå enn ned i lakken. Dermed er faren større for riper.

En Clay er såpass myk, at "dritten" havner nettopp i claybaren istede for lakken.

Personlig synes jeg ikke denne ser særlig trygg ut.

EDIT: Kan hende jeg tar feil her altså... men hvis dette er en hard blokk, så synes jeg den ser litt skummel ut....

Endret av GigaFlow
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kan skaffe den til deg ;)

notert... Kommer til og ta kontakt med deg snart så snart jeg har funnet det jeg skal ha :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres bra ut, du har vel mail adressen, så bare send meg en mail ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må bare si meg enig med gigaflow her ja.

Hvordan kan noe være så effektivt og fjerne "water spots" men ikke fjerne voksen?

Ser mere negativt enn positivt med denne ja

Og som du sier chrisis:når noe ser ut til og være for godt til og være sant,så er det som regel det

Endret av Arne
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hiver meg også på giga og arne her. Kan ikke på noen måte se åssen den her kan være bra for lakken, ivertfall ikke bedre en clay. Men flott vist noen kjøper den og tester og gir en liten tilbake mld.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haha, det ser ut som sånn neglefil-kube som min kjære har i skapet på badet. HVIS noen kjøper den så -må- den personen lage review!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Autogeek Hi Tech Body Sponge

Er vel så og si det samme.. ser slik ut?

Vel nå er vel ikke den der reveiw'n noe å se på sånn egentlig.. lukter vel litt inhabilt der.. Eller er det bare meg?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var det noen som kjøpte og prøvde denne eller?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

x2

Har veldig lyst å prøve den der, men om det er skrot handler jeg heller clay for penga.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Støtter de to siste - hadde vært ufattelig greit å hørt noen erfaringer fra denne her. Bruker myyyye clay..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan bestille opp 1 og teste ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flinke dutten...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kan bestille opp 1 og teste ;)

Toppers :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

DF Magic Block

Gidder ikke teste en sånn og? :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jag har använt clay block i över ett år nu och jag älskar den. Tar bort defekter mkt snabbare än clay. Nackdelen är att man kan få en hel del med "clay scuff marks" från den. Jag använder den dock bara när jag skall göra polera en bil.

Fördelarna är att man kan tappa den på marken, då är det bara att skölja av den ordentligt och då kan man använda den igen.

Efter tvätten så häller jag upp nytt vatten i en hink, blandar i lite schampo och skummar upp. Ser till att lacken är lubricerad, antingen via en QD eller en vatten/schampoblandning, som när man clayar. Använder svampen precis som en clay, men när jag har gjort ett litet område, så doppar jag svampen i hinken och rengör den ordentligt. Man kan även skölja av den med en vattenslang, det går lika bra.

Ni måste testa. Köp dock inte Ultimas elastafoam ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvoir aggresiv er den mht fek lakk/malings prikker etc?

Tok en Sort BMW i helga nå og den hadde en del malingsflekker på seg og det var et strev med Pinnacle polyclay, noe bedre med Riccardo clay men langt fra "kjappt" nok

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flere med erfaringer fra denne "clayblock" tingen?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hvoir aggresiv er den mht fek lakk/malings prikker etc?

Tok en Sort BMW i helga nå og den hadde en del malingsflekker på seg og det var et strev med Pinnacle polyclay, noe bedre med Riccardo clay men langt fra "kjappt" nok

Den är överlägsen clay när det gäller att ta bort malings prikker. Köp en sponge och testa, men den kan ge ganska stygga "scuff marks", men det är inga problem när du skall polera. Den är mkt bra när man skall rengöra parkeringsskador,

när två bilar har stött ihop, och man får färg från den ena bilen på den andra.

Glöm inte att skölja av svampen ofta och att använda mycket med smörjmedel(jag använder bilshampo + vatten).

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive