Gå til innhold

Ønskes: Guide for fjerning av rustflekker/skader


GlennN

Recommended Posts

en detaljert how-to på skikkelig/holdbart arbeid hadde IKKE vert feil for min del heller.. skal ta litt på en Volvo 850 jeg har her :)

Har diagnoseutstyr og mulighet for adaptering/koding til:
Vw, Audi, Seat, Skoda, Bentley, Peugeot, Citroen, Toyota.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magne/Otta Detailing

Jeg skal være forsiktig med å love noe, men skal se om jeg ikke får tid til en liten guide etterhvert.

Det som er utrolig viktig er at gammel rust fjernes helt, og man må huske at en plate her 2 sider og at det svært ofte er tilgang for oksygen fra baksiden som er del av problemet.
Ellers kommer rusten tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
ColdFusion

Hadde en Audi innom med endel steinsprut som har utviklet seg. Så en guide med anbefalt grunnarbeid og alternativet for lakk/herderer/klarlakk.

Og ikke minst hvordan bruke airbrush (og hvor det handles) etc for bedre resultat enn vanlig lakkstift hadde vært midt i blinken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • Moderatorer
Christer

Hadde en Audi innom med endel steinsprut som har utviklet seg. Så en guide med anbefalt grunnarbeid og alternativet for lakk/herderer/klarlakk.

Og ikke minst hvordan bruke airbrush (og hvor det handles) etc for bedre resultat enn vanlig lakkstift hadde vært midt i blinken!

Uten at jeg vet noe som helst om kvaliteten, så noterte jeg meg at Mekk har et Gebe airbrush-sett til 249 kroner som inkluderer alt man trenger bortsett fra kompressor. I tillegg til dette trenger man lakk.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • Moderatorer
Christer

Jeg har fått vite at disse billigsettene ikke er egnet til bruk med billakk i det hele tatt. I beste fall blir resultatet greit og man må våtslipe og herje etterpå for å få det fint, og sprøyten blir en engangsbruksgreie. Skal man airbrushe små områder som steinsprut og småskader må man ha en skikkelig airbrush som har pakninger som tåler løsemidlene i billakk. Disse koster gjerne 3-4000 kroner kun for sprøyten.

Når man skal spotlakkere mindre områder må man uansett flekke ut lakken over et større område enn selve skaden, og da blir fort en airbrush for liten til jobben og man må over på en "vanlig" lakksprøyte som gjør samme jobben raskere og lettere.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...