Gå til innhold

S&S: 2004 Audi A6 Allroad


Tynes'n

Recommended Posts

Fikk virkelig interessen for bilpleie når jeg lakkerte opp igjen min første bil (89 golf gti 16v) og fikk den superstrøken. Har etter dette tatt alle bilen jeg har hatt, men aldri noen andre sin bil. Nå var det tid for det.

En kompis kjøpte en ganske pen Allroad, men den hadde masse småriper fra håndvask og litt forsiktig polering fra forrige eier.

Måtte bake kake for å ha noe å gå på.

DSC_8407.jpg

Her jobbet vi begge to til kl 2 på natta, da han måtte ha bilen til å kjøre unger dagen etterpå. Uheldigvis rakk vi ikke å bli ferdig så dama var ikke helt fornøyd neste morgen når bilen ikke sto utenfor. Ble et par timer på neste morgen før bilen var ferdig.

Først litt bilder av skitten bil. Greit med luftunderstell så det blir 12cm klaring mellom felg og hjulbue.

DSC_8409.jpg

DSC_8410.jpg

DSC_8411.jpg

DSC_8413.jpg

Sauset bilen først inn med Prickbort og Scholl Rim7 på felgene. Mye fin lillafarge her :)

DSC_8417.jpg

Mye dritt inni dørene.

DSC_8418.jpg

Spylte dette bort og la på en runde med 1/5 Surfex HD og skummet den med Jif bilshampo. Videre fikk bilen en runde med IronX.

DSC_8419.jpg

DSC_8422.jpg

DSC_8423.jpg

DSC_8430.jpg

Den heldige eier fikk lov til å spyle av skummet.

DSC_8425.jpg

Vasking inni dører

DSC_8432.jpg

Til slutt handvask med CG MaxiSuds og ullmitt. Tok en runde med clay etter dette og ble litt på hele bilen. Nå er bilen klar til inspeksjon.

DSC_8433.jpg

DSC_8441.jpg

Ikke mye voks igjen her

DSC_8434.jpg

Inspeksjon viser lette riper og litt holos. Av erfaring er lakken på disse veldig hard, så fant ut etter litt testing at scholl s03 med spiderpad var det beste. Dette lager en del lette kjørespor, men gikk over en runde med s17 med orange pad etterpå.

DSC_8437.jpg

DSC_8438.jpg

DSC_8440.jpg

DSC_8442.jpg

DSC_8454.jpg

Etter en runde meg S03

DSC_8444.jpg

Avsluttet med s30 med orange pad, og dette så helt perfekt ut. I mangel på inspeksjonspray, så tok jeg den ut og ga den fin surfex HD vask, og når bilen trillet inn på verkstedet igjen og fikk tørket, åpenbarte det seg litt for mye mikrokjørespor etter roterende maskin. Ble da litt rådvill, og tok da kontakt med Ronny N for litt tips. Han kom fram til at dette ble lett borte med en kjapp runde med Rupes 21 maskinen hans. Han kom innom og ga meg et kjapt kurs i polering med denne typen maskin, og som han trodde ble det helt perfekt med en superkjapp runde med s30.

Grei shine på dørene før siste runde med Rupes

DSC_8449.jpg

Eieren studerer fasinert gjenskinnet og lurer på om voks virkelig trengs :)

DSC_8450.jpg

Litt 50/50 bilder

DSC_8455.jpg

DSC_8456.jpg

DSC_8460.jpg

DSC_8461.jpg

Lykter ble våtslipet for hakk og riper, før de ble polert med s30 og orange pad.

DSC_8462.jpg

Motorrommet ble vasket med surfexHD og behandlet med Zymol otriwol? på svart plast. Lakkerte deler fikk en runde med Vintage voks

DSC_8465.jpg

Kompisen min kjøpte sin egen voks, og siden denne var på kampanje, ble det Sholl Vintage Vax. Den var veldig god å jobbe med.

DSC_8466.jpg

DSC_8468.jpg

Ferdig bil

DSC_8469.jpg

DSC_8470.jpg

DSC_8473.jpg

Ut i sola for en titt på metallic effekten

DSC_8474.jpg

DSC_8476.jpg

DSC_8480.jpg

DSC_8483.jpg

Lykkelig eier setter kursen hjem :)

DSC_8486.jpg

Dekksider ble smurt inn med SW pnau glossy.

Denne ble utført i fjor, men har ikke tatt meg tid til å legge den ut enda :)

  • DCN Poeng 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lysholm

Godt jobbet. Pent løft.

Er det bare bildet som lurer eller er det holos på nest siste bilde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt jobbet. Pent løft.

Er det bare bildet som lurer eller er det holos på nest siste bilde?

Takk for det!

Er ganske sikker på at det er gjennskinnet av sola som reflekteres opp i linsa, men skal ikke garantere noe :) Kan ikke huske å ha sett noen holos etter siste runde med Rupes iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Kjemperesultat ! Cred til deg for bra arbeid og til ronnyn som alltid er flink å hjelpe og lære bort :) så bildene på 27" pc skjerm i stad. Det som ser ut som holos er lys som slipper igjennom ett stort tre ;)

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klykken

Zymol otriwol er nok owatrol polytrol. ;)

Ble knallblankt dette! Cred!

*201x Tesla Model 3 i reservasjon
*2015 Tesla Model S85D

*2016 Mazda CX-3 150hk 4x4

*2014 BMW i3

*2021 Tesla Model Y LR

Helelektrisk bilpark ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alexanderst

Pent løft på denne familievogna. Fargen kler virkelig denne bilen :)

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...