Freebird

Innkjøp av puter. Rupes eller Uber?

Hei.

Jeg smalt på gruppekjøpet til Bilnerden og er nå eier av en Rupes Bigfoot LHR15. Jeg har jo forstått det slik at for å unngå å måtte vaske samme paden mange ganger i løpet av en seanse bør man ha litt utvalg. Både i antall og grovhet.

I den forbindelse lurer jeg på om jeg skal kjøpe Rupes sine pads eller Uber pads som jeg ser mange her inne bruker. Rupes er jo noe dyrere, er det verdt de ekstra kronene?

På forhånd takk for hjelpen! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg liker Rupes sine puter veldig godt på Bigfooten.

De har et hull i senter for å slippe ut overskuddsvarme, noe som fungerer veldig bra.

Når jeg har brukt andre pads, har de hatt lett for å bli varm i midten, spesielt etter litt grov eller langvarig kjøring.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
3.6.2013 at 12.45, Knutis skrev:

Jeg liker Rupes sine puter veldig godt på Bigfooten.

De har et hull i senter for å slippe ut overskuddsvarme, noe som fungerer veldig bra.

Når jeg har brukt andre pads, har de hatt lett for å bli varm i midten, spesielt etter litt grov eller langvarig kjøring.

Om man finner senter på Uber, og tar en hullsag og lager et tlsvarende hull på denne, vil man da kunne unngå like varm pad..?

Holder på og skal bestille pads, og når det blir et visst antall pads, blir det fort dyrt med Rupes for bare personlig bruk. Har forøvrig en BigFoot 15, og tenker Uber skal gå greit med denne?

Endret av Thomsol
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir ikke overrasket om paden revner under kjøring om du lager hull i midten.

Edit: sjekk også 

Endret av cheffen
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skift pad for hvert panel eller når du kjenner litt varme i den, så varer de mye lengre :) Jeg liker uber best, men jeg bruker jo DA med tvungen rotasjon mest så pads blir sjeldent ødelagt av varme.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker også å skifte pads for hvert panel , har ein god del pads ja både til Cyclo og Flex.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar. Skal ikke "herpe" de, etter guiden :) Men Uber 150 vil altså passe bra med bakplate som følger med Rupes - 125? Og et annet "teit" spm - finnes det noe triks for å kjapt få paden sentrert? Regner med det er forholdsvis viktig?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker som regel uber puter på rupes 15, fungerer helt fint det.
Det å sentrere putene er noe man får en feeling for etterhvert, kan ikke si det har vært noe stort problem.
Ei heller hatt noe særlig problem med overoppheting heller.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vurdert koch chemie sine puter? Meget gode å holdbare.

fås på www.car-spa.no ta en titt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gå for Rupes puter. jeg bruker Uber puter på roterende og Rupes på DA maskin.

Uber er veldig gode puter men over tid er det billigere med Rupes putene på DA maskin  de tåler klart mer er min erfaring.

Av Rupes puter bruker jeg hvit (fin), Gul (mellom) og Grå (UHS pute som grov) da jeg opplever at både grønn og blå ikke er hardføre nok.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
3.6.2013 at 12.38, Freebird skrev:

Hei.

Jeg smalt på gruppekjøpet til Bilnerden og er nå eier av en Rupes Bigfoot LHR15. Jeg har jo forstått det slik at for å unngå å måtte vaske samme paden mange ganger i løpet av en seanse bør man ha litt utvalg. Både i antall og grovhet.

I den forbindelse lurer jeg på om jeg skal kjøpe Rupes sine pads eller Uber pads som jeg ser mange her inne bruker. Rupes er jo noe dyrere, er det verdt de ekstra kronene?

På forhånd takk for hjelpen! :)

Hei.

Grattis, min mening er at du nå er eier av den beste DA maskinen på markedet og jeg har vert eier av både Rupes 21 ( med liten bakplate), Duetto og Flex Da.

Alle er solgt til fordel for Rupes 15, nå skal det sies at jeg ikke grov korrigerer med DA men kun roterende

Edit: Ser det kan være lurt å sjekke tidspkt for start av tråd:blush:

Endret av RNa
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive