martinsens

Passat 07 CG V34, V36, V38, Krauss 900w, hex logic

Har nå fått polert deler av bilen, Passat 07. Jeg har brukt CG V34, 36 og 38 sammen med orange, grønn og hvit Hex Logic pads. Bruker Krauss 900w.

Ser ut som jeg får fjernet alt av swirls, men en god del RDS igjen. Hva kan jeg gjøre med teknikken min? Legge mer press på? Jeg ser der hvor maskinen går flatt altså ingen bue eller kant er det mulig å legge ganske mye mer press enn der hvor hele paden ikke er i kontakt med et panel.

Noen her inne på forumet har skrevet at V34 har lite for lite cut. Er det kanskje det jeg opplever? Kanskje jeg bør prøve noen andre produkter på det grove steget. Menzerna FG400/FG500, Scholl S03/S17, MG105? Blir mange produkter hvis man må kjøpe inn ulike kombinasjoner for hver enkelt bil man tar.

Er lakken på en Passat 2007 modell hard? Noen erfaringer med kombinasjoner som fungerer? Lakkdybden ligger på cirka 150 over alt bortsett fra enkelte paneler som er omlakkert.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gul pads kansje..Carnaubawaxshop har nokon pads som er til hard lakk.Har kjøpt desse eg men ikkje testet så mykkje ennå.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ganske hard lakk på disse. Et grovt poleringsmiddel ekstra er det du trenger sammen med en god porsjon tålmodighet. Handle inn ei flaske Scholl S03Gold og 4-5 grove poleringsputer. Bytt puter ofte, så de ikke går i stykker. Jobb på et område på ca 20x20cm av gangen. Spre på laveste hastighet og skru opp på maks mens du beveger maskinen med i underkant av 1 cm pr sekund og 1-2 kg press til polish er gjennomsiktig. Gjenta dette 5-8 ganger, så er det nok rimelig fritt for RDS.

Her er en 2007 Passat jeg tok:

http://www.detailersclub.no/forum/topic/14003-sort-07-vw-passat-highline-oehn-detail/

Lykke til! :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden du bruker v-serien til CG, så kan du jo eventuellt kjøpe V32.

Den er ganske mye grovere enn V34.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En kollega har en 2006-modell Passat med Urbangrå lakk, og den er etter hva jeg har skjønt steinhard. Mener det var Belle eller ØrjanA som tok en slik for noen år siden, og det ble kjørt holofritt med S3 Gold og ullpad på roterende. Med andre ord er det egentlig glemmesak å få vekk alt av RDS med DA og CG sin V-serie.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ganske hard lakk på disse. Et grovt poleringsmiddel ekstra er det du trenger sammen med en god porsjon tålmodighet. Handle inn ei flaske Scholl S03Gold og 4-5 grove poleringsputer. Bytt puter ofte, så de ikke går i stykker. Jobb på et område på ca 20x20cm av gangen. Spre på laveste hastighet og skru opp på maks mens du beveger maskinen med i underkant av 1 cm pr sekund og 1-2 kg press til polish er gjennomsiktig. Gjenta dette 5-8 ganger, så er det nok rimelig fritt for RDS.

Her er en 2007 Passat jeg tok:

http://www.detailersclub.no/forum/topic/14003-sort-07-vw-passat-highline-oehn-detail/

Lykke til! :)

Ser du bruker mye 105 og 205. Hvordan tror du 105 i steden for S03 hadde fungert på Passaten? Utfra spesifikasjoner ser det ut som M105 skal ta 1200 sanding grit, mens S03 skal ta 1500. Lurer på å kjøpe 105 og 205 8 oz flasker for å prøve.

En kollega har en 2006-modell Passat med Urbangrå lakk, og den er etter hva jeg har skjønt steinhard. Mener det var Belle eller ØrjanA som tok en slik for noen år siden, og det ble kjørt holofritt med S3 Gold og ullpad på roterende. Med andre ord er det egentlig glemmesak å få vekk alt av RDS med DA og CG sin V-serie.

Ja, alt får jeg vel ikke bort, men så lenge den er bedre enn naboen sin Passat er jeg fornøyd :P

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser du bruker mye 105 og 205. Hvordan tror du 105 i steden for S03 hadde fungert på Passaten? Utfra spesifikasjoner ser det ut som M105 skal ta 1200 sanding grit, mens S03 skal ta 1500. Lurer på å kjøpe 105 og 205 8 oz flasker for å prøve.

SchollS03 tar mer og fjerner fortere riper enn MG105. Siden du skrev at du var litt lunken til å handle inn alt mulig rart, anbefalte jeg som i forrige innlegg. En grov polish i innkjøp + puter, så ordner du resten med V-serien som du allerede har.

MG105 og M205 er meget gode produkter jeg ikke ville vært foruten, jeg bruker de veldig mye. :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du ha noe som er enda bedre til å fjerne riper så går du på 3M Fast Cut Plus sammen med gul Uber.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

SchollS03 tar mer og fjerner fortere riper enn MG105. Siden du skrev at du var litt lunken til å handle inn alt mulig rart, anbefalte jeg som i forrige innlegg. En grov polish i innkjøp + puter, så ordner du resten med V-serien som du allerede har.

MG105 og M205 er meget gode produkter jeg ikke ville vært foruten, jeg bruker de veldig mye. :)

Jeg får kjøpe S03 til Passaten pluss en pute eller to til. Har to orange hex logic, to grønne og to hvite.

Etter å ha sett resultatene du kommer opp med kjøper jeg også inn M105 og M205 8 oz flasker. Har en Nissan Qashqai i familien jeg skal ta i løpet av sommeren.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Deler av denne bilen er omlakkert. Det har ikke vært karosseriskade, men kun omlakkert hos Møller Bilskadeverksted. Er det sannsynlig at lakken de bruker er like hard som originallakk?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mest sannsynlig ikke, men det er det ingen fasit på.

Men du får jo en viss indikasjon om du tar en titt på panelene som er lakkert opp, om de er like ripete som resten av bilen :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

SchollS03 tar mer og fjerner fortere riper enn MG105. Siden du skrev at du var litt lunken til å handle inn alt mulig rart, anbefalte jeg som i forrige innlegg. En grov polish i innkjøp + puter, så ordner du resten med V-serien som du allerede har.

MG105 og M205 er meget gode produkter jeg ikke ville vært foruten, jeg bruker de veldig mye. :)

Jeg gikk til innkjøp av S3. Brukte denne og avsluttet med CG V36. Kjørte to pass med hver. Brukte Krauss 900watt med orange hex logic pad til S3 og grønn til CG V36. Ble veldig bra! Har også V38, men gikk ikke over med denne for resultatet med V36 var veldig bra.

Det er noen få riper igjen. Noen av disse vil ikke la seg fjerne uten våtsliping eller omlakkering (kan kjenne de med neglen). Noen kunne sikkert blitt borte med mer jobbing/bedre teknikk (beveger maskinen litt for fort) og/eller roterende, men må si meg fornøyd med tanke på at det er familiebilen.

Avsluttet med CG 5050. Men hvordan rengjør jeg egentlig paden jeg brukte til voks. Hadde en billig skumpad jeg brukte. Umulig å få ut voksen. Hex logic padene rengjorde jeg for hånd med vann. Voksen løser seg ikke i vann og var tilnærmet umulig å få ut. Whitsprite eller bruk og kast pads?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

La de ligge i glovarmt vann med litt surfex HD i. :) Rinse and repeat. Men at det er igjen litt voks i paden skader ikke (mener nå jeg).

Endret av Klykken
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive