halldor84

Riper i plast forran speedometer

Kjøpte ny bil i vinter og da eg skulle koste vekk litt støv fra speedometer med interiørkosten min så kom det riper. Må ha ligget noe støv der fra transport eller produksjon, og plastikken er veldig mjuk.

Noen måte og få dette bedre på?

Har vasket med microfiber og Scholl Purple 9000 bare for og få vekk dritten, men ripene er der selvsagt enda.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for den. Trur du Menzerna Super Finish kan fungere til dette? Er ikkje overdrevet mye riper og bilen er relativt ny så er litt redd det skal bli verre og:-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for den. Trur du Menzerna Super Finish kan fungere til dette? Er ikkje overdrevet mye riper og bilen er relativt ny så er litt redd det skal bli verre og:-)

Hvilken som helst fin eller medium polish med slipemidler vil funke på ripene. Som med det meste innen detailing, må en observere hvordan objektet reagerer på behandlingen og handle deretter. Kort sagt, jo mer følsom plastikken er, jo mildere bør en rense/korrigere.

På relativt ny bil i god stand ville jeg prøvd med en myk skumpad og polish/lakkrens uten slipemidler først. Det er alltid en fare for at finishen kan bli dårligere av for grove produkter, så en bør gå forsiktig frem. ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fjernet en del "vaskeriper" for hånd på plastglasset foran instrumentpanelet i min bil i forbindelse med at jeg hadde den ute (skifte av lyspærer). Tok litt Scholl S17+ på en pad og gnikket så hardt jeg kunne for å produsere litt varme. Gikk etterpå over med S30+ før jeg la lakkforsegling. Et 50/50 bilde:

IMG_5504.jpg

2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nice :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive