• 0
johime(joakim)

Trenger holo hjelp

Spørsmål

Har polert opp panseret på en fantom sort Audi A4 2010modell.

Kjørte med Krauss 900w, først Scholl s3g på oransje uber så s30+ på grønn.

Rds og swirls er borte men holos finner jeg fortsatt.

Det jeg syns var rart var at di "forsvant" når jeg tørket over di med MF.

Tørket jeg sideveis over panseret så jeg di når lyset kom fra frontrute siden, tørket jeg fra ruten og ned mot fronten ser jeg kun di fra siden.

Tørket med diverse MF fra Scandic og Bilnerden lett med ipa med samme resultat.

Er det MF som lager disse eller er noe i korrigeringen jeg har gjort feil?

Trenger hjelp! Dette var utrolig irriterende :(

20130602_211852_zps21bd6575.jpg20130602_211856_zps47bbe7b0.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

33 svar til spørsmålet

• 0

Dette er ikke mf nei, maskinkjøring. Jeg har tatt samme lakk og hoppa rett fra s03 til s3" uten problemer. Prøv en 50-50 der du bruker orange pad og s30. Press litt ekstra først, før du letter på presset å finkjører til slutt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Hadde samme problem for litt siden. Se her http://www.detailersclub.no/forum/topic/16883-meguiars-105-gul-uber-pad-holo-hvordan-fjerne/

Det er vel kanskje litt "langt" mellom s03golf og s30+ ?

Hoppet fra S3gold til S30+ pleier gå greit, det er hoppet fra S3 Gold til S40 som er problematisk :)

Det kommer som vanlig helt an på lakken, men jeg kjørte S3 Gold på Mercen jeg tok og hoppet rett til S30+ uten problemer.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Hoppet fra S3gold til S30+ pleier gå greit, det er hoppet fra S3 Gold til S40 som er problematisk :)

Det kommer som vanlig helt an på lakken, men jeg kjørte S3 Gold på Mercen jeg tok og hoppet rett til S30+ uten problemer.

Blir det litt som å gå fra meguiars 105 til 205 da kanskje?

Da burde vel s30 på grønn uber ta holos greit med litt jobbing. Slik som jeg gjorde på min med #205.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Dette er ikke mf nei, maskinkjøring. Jeg har tatt samme lakk og hoppa rett fra s03 til s3" uten problemer. Prøv en 50-50 der du bruker orange pad og s30. Press litt ekstra først, før du letter på presset å finkjører til slutt.

Takk for tipset.

prøvde å ta et felt med oransje uber og uten hell, kjørte 2-3pass med rikelig press før jeg lettet og kjørte 2 med maskinpress men kunne ikke se noe forskjell kontra grønn uber.

får vell bare prøve å kjøre videre :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Teknikken og type lakk kan og spille en rolle. Ikke alle lakker en klarer å unngå holos om en avslutter med minste hastighet, må kanskje avslutte på høy hastighet osv. Om du ser endel SS så tester veldig mange komboer før de setter skikkelig igang. Dette for å spare både tid, produkt og få best mulig resultat. :) Test gjerne med forskjellige pads på samme produkt og som nevnt over. (ser du har prøvd litt allerede) :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Har ikke annen fin polering tilgjengelig nå, kun S30+.

Sample kittet fra CG er bestilt fra SS men vet ikke om det er sendt.

Får prøve med di paddene fra uber som jeg har, og variere både med fart og press.

Kan 2 pass med mye press, 2 medium og 2 med maskin press og god fart på maskinen fungere?

Er det noen andre polish som avslutter lsp klart?

Ser mange bruker S17 kan denne være en holo killer? :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Ser mange bruker S17 kan denne være en holo killer? :P

Holder på med en 2011 A1 med fantom sort, prøvde med S17 og det ble en del holos.. Skal prøve videre i dag med forskjellige hastigheter/press/pass..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Hei eg tok en Audi TT 2.0 TDI 2009 mod. Phantom Black Pearl, og må si eg ga nesten opp fikk den ikke 100% men fant en kombo til slutt som ga meg det beste resultate den gang, blå 3M på slutt steget med blå 3m pute

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Holder på med en 2011 A1 med fantom sort, prøvde med S17 og det ble en del holos.. Skal prøve videre i dag med forskjellige hastigheter/press/pass..

Kom gjerne med forslag vis du får til! :)

Hei eg tok en Audi TT 2.0 TDI 2009 mod. Phantom Black Pearl, og må si eg ga nesten opp fikk den ikke 100% men fant en kombo til slutt som ga meg det beste resultate den gang, blå 3M på slutt steget med blå 3m pute

Ble den holo fri da? lakken ble kjempe bra på den bilen jeg tok og ser nydelig ut i skyggen, men så snart led lykta ble rettet mot panseret så kom styggedommen fram :(

Heldigvis er det på en venn sin bil så har kun tatt panseret nå som en test, resten av bilen blir tatt en gang når jeg oppnår ønsket resultat :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Kjør på igjen med s3gold med lite press, tørk av med MF og IPA.

Sjekk at panelet er strøkent.

Deretter kan du kjøre s30+ på orange for glans.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Kjør på igjen med s3gold med lite press, tørk av med MF og IPA.

Sjekk at panelet er strøkent.

Deretter kan du kjøre s30+ på orange for glans.

Kan prøve en runde til med begge produktene. Brukte orange uber på S3g forrige runde, burde jeg kanskje bruke gul der nå eller bare kjøre på med orange der og?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Kjør på med gul du, ofte så kan det gjøre vei i vellinga. :)

Ikke kjør for hardt press, og kjør gjerne litt lenger enn vanlig.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Om lakken på disse er veldig myk, så kan det prøves med blå über pute på S40. Det funket knall på min Forester (kjempemyk). Alt annet fikk jeg ikke til å bli bra på den lakken. Men den komboen var en holo-killer.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Da var nytt forsøk utført og resultat ikke oppnådd.

Gul uber med S3Gold og Orange uber med S30+, grønn ble også kjørt for å teste.

Får vente på mere produkt og andre pads å prøve da :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Dersom det er som du sier, at "hologrammene" forandrer seg når du drar ren MF over så er det ikke hologrammer etter maskinen, da er det nødt til å være oljer som ligger utenpå lakken.

Kjørespor vil ikke endre seg som dette med wipedown.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

bruker IPA som er blandet 50/50 destillert vann og kondens fjerner.

kan det være at den ikke tar oljene godt nok?

burde vell kanskje bestilt en whipedown spray som er ferdig blandet :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0
Kom gjerne med forslag vis du får til! :)
Fikk ikkje prøvd i dag, men eg tok wipedown både med ipa å med cf02, begge måter var det litt holos, dog med ledlykt, ikkje sett i sollys enda, den var også holosfri før start. Får prøve på s03,s17 så s30. Både med roterende og da i morgen. Å lakken på desse bilene er generelt hard. Endret av IvarB
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Jeg skjønner ikke helt at det går an å lage slike hologrammer med DA maskin på så hard lakk uten at man har gjort noe riv ruskende galt. Kan jo være IPA blandingen din det er noe galt med (vet ikke om man kan bruke all slags kondensfjerner). Selv bruker jeg blårens og batterivann. Men er du sikker på at dette ikke er gammel ugagn fra tidligere polering med roterende maskin som du ikke har fått bort? Eller er bilen omlakkert, med hologrammer unner klarlakken? Har du forresten studert lakken i sollys?

Bare noen tanker en tidlig morgen...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Det jeg syns var rart var at di "forsvant" når jeg tørket over di med MF.

Tørket jeg sideveis over panseret så jeg di når lyset kom fra frontrute siden, tørket jeg fra ruten og ned mot fronten ser jeg kun di fra siden. :(

Dersom det er som du sier, at "hologrammene" forandrer seg når du drar ren MF over så er det ikke hologrammer etter maskinen, da er det nødt til å være oljer som ligger utenpå lakken.

Kjørespor vil ikke endre seg som dette med wipedown.

Jeg tror Magne har rett her. Det høres ut som du drar oljene som ligger igjen rundt på lakken.

Det hender det trengs iherdig buffing for å bli kvitt dette. Det kan også være lurt å bytte buffeklut ofte.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive