Gå til innhold

Black wow - lager skjoller på plast


tommy_sn

Recommended Posts

Hei

Ved bruk av Black Wow på f.eks plasten på b-stolpene oppstår det skjoller.

Har brukt lite produkt, en dråpe på en svampbit, ig gnidd det godt inn, og buffet av med en mf etterpå. Ser da helt jevnt ut. Etter en vask/noen dager ser det ut som på bildet.

Tips? Noe jeg gjør feil? Eller bør jeg finne en annen plastfornyer..

post-132-0-51594300-1370201502_thumb.jpg

Endret av tommy_sn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Black wow , brukes helst på sort plast og plast i motorrom, har ikke sett det brukt på andre omdråder.

Jeg har gått over til å bruke owatrol, da jeg syntes at black wow tiltrakk seg for mye støv.

Er kjempefornøyd med owatrol påføres med pad tørkes av med håndkle. ca 3 ganger.

tørk mellom hver gang.

Jeg synes at fargen har hødt seg lenger og fargen er også noe mørkere

Tiltrekker seg minimalt med veistøv og annet. :) :)

Dette gjelder sidelister og front og bakspoilere, har ikke brukt owatrol i motorrom.

Der bruker jeg black wow. Kanon :)

Endret av trudi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel omtrent slik b-stolpene på min E87 blir seende ut nesten uansett hva jeg gjør med dem, flekker, skjolder.. flytter seg litt og ser litt ulikt ut alt etter som hva jeg hadde på sist og åssen bilen blei vaska. Og om det har regna. Det er vel snart bare Polytrol jeg ikke har prøvd (jeg har foliert stolpene passasjersida, så den er fin :P)

_DSC2253.jpg

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

 

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan prøve autoglym srp, eller chemical guys ezcream feks. Eller en annen tilsvarende lakkrens uten slipemidler.

Gnukke bare forsiktig med en mikrofiber og tørke godt av. Swissvax sin opaque-serie kan kanskje fungere bra på disse. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Om det er som vanlige blanke b stolper, så kan de polereres opp med en poleringsmaskin også.

Er det ru plast osv så er en plastfornyer å foretrekke, glatt/blank plast hefter ikke plastfornyer på ofte, og det blir ikke bra.

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Hvilken bil har du?

Har en Audi B% her, den har b stolper som det kan brukes black WOW på, på Fiat for eksempel går det ikke ;)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjelder kun b-stolpene antar jeg? Ikke plast(?) rundt speil, mellom panser/frontrute, bakfanger osv..

Har forresten vasket og prøvd med EZ nå..så får vi se hvordan det blir etter en regnskur/neste vask..hadde vært knall om det fungerte hvertfall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...