Torjac

Riper i plasten nede rundt bilen på en BMW Xe

Jeg har en del ripeskader på den sorte ulakkerte hardplasten som går rundt bilen under de lakkerte områdene på en X3. Kan denne maskinpoleres på samme måte som lakken, eller risikerer jeg bare å ødelegge plasten?

Er det i såfall mildeste pad og midler, som gjelder?

Jeg har både en Rupes Bigfoot15, og en Metabo roterende tilgjengelig... i tillegg til et par armer. Noen tips på veien før jeg bruker en regnfylt dag til bilpleie?

post-4611-0-09875000-1370167719_thumb.jp

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Varmepistol eller bytte av fanger. Ikke poler den, da blir det hvertfall stygt!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som nevnt over, bruker du polerer du så ødelegger du enda mer. Polering er beregnet på lakk, ikke ren plastikk :) Godt mulig det er flere måter å ordne dette på. Da håper jeg at de kommer på banen i threaden her ihvertfall.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har sikkert et smartrepairsenter i nærheten, de kan ofte fikse slikt.
Jeg kan iallefall det, men det er nok litt for langt unna Oslo ;)

man får 1K lakk i samme farge som plasten som man nærmest støver over det skadede området slik at alt får samme farge og dermed blir nærmest usynlig.
Er det mye riper kan man først fjerne "overflødig" plast, spraye på spraysparkel eller high-Build grunning etterfulgt av strukturspray og så farge.
Da blir det normalt 98% bra ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har sikkert et smartrepairsenter i nærheten, de kan ofte fikse slikt.

Jeg kan iallefall det, men det er nok litt for langt unna Oslo ;)

man får 1K lakk i samme farge som plasten som man nærmest støver over det skadede området slik at alt får samme farge og dermed blir nærmest usynlig.

Er det mye riper kan man først fjerne "overflødig" plast, spraye på spraysparkel eller high-Build grunning etterfulgt av strukturspray og så farge.

Da blir det normalt 98% bra ;)

Hvor kan en få kjøpt slik strukturspray? Er alle sorte plastikkområder på støtfangere i lik farge?

Jeg har en Tesla der et område er grått og resten svart.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På plast som har mistet fargen så er varmepistol et veldig effektivt hjelpemiddel.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har truffet en kantstein i en innkjørsel og ripet opp nederst på støtfanger og på sort plastdeksel nederst. Tenker å fikse støtfangeren på karosseriverksted, men plastdeksel nederst koster 5500 kr så det frister mest å prøve å fikse sjølv først. Er nokon riper over eit område på 5-10 cm.  

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive