Gå til innhold

SS Drying Towel - dårlig suge-evne..


tommy_sn

Recommended Posts

Hei

Har et SS Drying Towel "updated version", og syntes plutselig at suge evnen er blitt merbart dårligere. Drar liksom bare vannet utover..

Det er brukt max 25 ganger, og vasket i maskin på 40' ca 5-6 ganger, uten tøymykner med Chemical Guys Microfiber renovator.. Er håndkleet rett og slett utslitt, eller er det noen som har noen tips for å øke sugeeffekten på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 71
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

  • truhaa

    14

  • Bernhard

    10

  • tommy_sn

    9

  • porta

    8

Mest aktive i dette emnet

Bilder i dette innlegget

Personlig likte jeg den første utgaven best, men har ikke hatt "sugeproblemer" med noen av de.

Rester av tøymykner i maskinen, eller hvis du bruker QD ved hver vask og ikke vasker DDT`n hver gang, vil nok "mette" den litt slik at den suger dårligere. Jeg vasker alltid mine hver gang de har blitt brukt for å være sikker på at de er helt ren til neste gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Kan være som Trogha sier her at det har ligget tøymykner rester i maskinen din... Jeg vasket alltid skuffen før jeg vasker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Testa det Porta? med samme tørkehåndkle?

Kjører mine på 60c og da ble det bedre en med 40c, men mulig en test på 90/95c også med ett for å sjekke om det funker bedre...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal teste på 60' etterpå å se..

Angående tøymykner, så pleier jeg å kjøre maskinen med vanlige klær 2-3 ganger uten tøymykner før jeg tar Microfiber's og tørkehåndkleet...så burde ikke være særlig med rester igjen.

For mfs sammen med håndkleet burde gå greit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal teste på 60' etterpå å se..

Angående tøymykner, så pleier jeg å kjøre maskinen med vanlige klær 2-3 ganger uten tøymykner før jeg tar Microfiber's og tørkehåndkleet...så burde ikke være særlig med rester igjen.

For mfs sammen med håndkleet burde gå greit?

Personlig liker jeg å vaske de hver for seg på forskjellig temp. 30-40 for Microfiber og max 60 for DDT.

Litt usikker på hvordan microfibrene trives på de høyere temperaturene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Microfiber av bra kvalité SKALL tvättas med högre temperaturer. Jag tvättar alla mina i 90c och utan problem.

Tror ni att ni löser vax- och polerrester i 40c? Tvättar ni potatisgratängformen med kallt vatten också? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Ja har ikke vært så fysen på å ta de på 90c i maskinen, redd det blir klumper som kommer ut etterpå, er jo tross alt plast det er snakk om, og det kan smelte ved høy temp.. vaskemidler nå om dagen vasker mye bedre en før, så det er ofte ikke noe poeng å vaske ting så hardt lengre (gjelder ofte klær) men skal ta noen her hjemme og se hvordan det gjør seg etterpå...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er inne på noe der porta.. På noen kluter jeg kjøpte fra 3m, sto det at dem skulle vaskes på 90 grader.

Det är det jag försöker säga :)

Ja har ikke vært så fysen på å ta de på 90c i maskinen, redd det blir klumper som kommer ut etterpå, er jo tross alt plast det er snakk om, og det kan smelte ved høy temp.. vaskemidler nå om dagen vasker mye bedre en før, så det er ofte ikke noe poeng å vaske ting så hardt lengre (gjelder ofte klær) men skal ta noen her hjemme og se hvordan det gjør seg etterpå...

Microfiberdukar skall tåla tvätt i 90c annars är dem av dålig kvalité. Man behöver tvätta dem i höga temperaturer, det är precis samma sak med underkläder, dem skall man tvätta i 60c, annars är dem ohygieniska. Oavsett vilken typ av tvättmedel man har.

Här är tvättråden för en ganska billig duk som är väldigt populär i Sverige

Wash and care

Machine washable in 90 degrees. Do not use fabric softener or bleach.

http://www.smartmicrofiber.se/download.asp...cloth+%2DE2.pdf

Testa att köra på 90c och se om du får upp effekten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ni att ni löser vax- och polerrester i 40c? Tvättar ni potatisgratängformen med kallt vatten också? ;)

Disse dumme nordmennene altså! ^^

Er jo rimelig logisk det du sier... så det må jo prøves.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Kazzper kan du gå god for at Megs microbierklutene tåler 90 grader?

Og Pirex kan du gå god for dine på samme temp? Hadde vært kjekt å vite helt sikkert før en prøver, men er vel logisk at de tåler det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supreme shine från Meguairs blir IMO lövtunna och tappar "plushness" efter ett par tvättar, dem är därmed inte värda sitt pris. Jag har billiga Microfiber-dukar från Dollarstore m.m. som håller bra efter ett år med massor med tvättar i 90c.

Endret av porta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liv hos Panvulk har sagt at Microfiber'n fra Megs skal vaskes på max 60grader...

Det stemmer det, står vel faktisk på forpakningen oxo. Men jeg har vasket flere på 90 uten at de har mistet "plushnessen" sin.. men nå har jeg faktisk ingen av siste generasjon, det er mulig disse blir kjipere etter kokvask.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...