Gå til innhold

Voks på nylakkerte felger


Hoffen

Recommended Posts

Hei!
Jeg var å hentet felgene mine igjen fra lakkering. Lakkereren sa de var lakkert igår. Så de er ganske ferske.

Han anbefalte meg å vente noen dager ekstra før jeg la dekk på de.

Men over til spørsmålet:

Når kan jeg begynne å behandle felgene med voks ? Og er det noe jeg bør gjøre med de før jeg legger på voks ?

Jeg legger med ett bilde av den ene felgen.

Da dette er vanlig metallic lakk, så fungerer vel Swissvax sin concorso ?

post-5529-0-45632600-1370095116_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simen

Vent 3-4 uker med voks. Og ja, du kan fint bruke Concorso på den. Trenger ikke gjøre noe annet enn å vaske felgene om de blir tatt i bruk, så legge voks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ChristerM

Det sies at Autobahn skal tåle mer varme - men, har noen testet dette på karrosseri? Vil en voks forsvinner mer og mer når den blir utsatt for mye varme på paneler når bilen står i solen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sies at Autobahn skal tåle mer varme - men, har noen testet dette på karrosseri? Vil en voks forsvinner mer og mer når den blir utsatt for mye varme på paneler når bilen står i solen? :)

Godt spm!

Panelene vil jo bli varmere enn en felg? Så sant ikke bremsene henger på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brynjar

SV autobahn inneholder PTFE teflon som gir en non-stick overflate ala du har på steikepanna. Dette er mer egnet på felger da dekkrester, bremsestøv og annet får dårligere feste. Kan fint bruke concorso men da må du være forberedt på hyppigere behandling, da denne ikke har innhold av ptfe. Anbefaler å bruke autobahn på felger der hvor man har dette tilgjengelig-:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SV autobahn inneholder PTFE teflon som gir en non-stick overflate ala du har på steikepanna. Dette er mer egnet på felger da dekkrester, bremsestøv og annet får dårligere feste. Kan fint bruke concorso men da må du være forberedt på hyppigere behandling, da denne ikke har innhold av ptfe. Anbefaler å bruke autobahn på felger der hvor man har dette tilgjengelig- :)

Ah, takk for forklaringen :)

Da er saken grei, blir å kjøpe Autobahn :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hgnubel

Hvorfor vente så lenge Simen? For og legge et beskyttende produkt på lakk?

Fordi fersk lakk ikke er fullstendig herdet før det har gått en liten stund. Den avgir gasser som får vann til å perle seg uten voks, som jmossige er inne på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...