Gå til innhold

Voks anbefaling?


Jarle

Recommended Posts

Det er etter 3-4 berørings vask med Jif Bilshampo. Ingen Surfex eller Prickbort.

Og 3-4 vask med kun skumkanon. Bruker MagiFoam. Ca 1.5cm nederst i litersflaska med full åpning på skruen.

Sheeter ikke nesten noe :/

Har ordnet meg sample på Shield og AF Illusion bl.a så får vi se hva jeg liker best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simen

Hva slags forarbeid gjorde du, var det bare vask & voks er jeg ikke sjokkert. Clay og skikkelig maskinpolering vil lage et mye bedre grunnlag.

Shield er kanon, du kommer til å like den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La denne (CG celest dettaglio v2) i går på den ene siden av bilen, lett å legge, ikke like lett å buffe (la den kanskje i tynt nok). Holdbarhet vet jeg ikke ennå.

La også Scholl Vintage på tak og Scholl The Rock på panser, også lett å legge, men å buffe kunne vært lettere, virker til å være litt sticky og "oljete".

La samtidig CG Lava på bakluka, lest at holdbarheten ikke er den beste, men må jo prøve. :-) Lett å legge, lett å buffe.

SV Concorso er uten tvil nummer 1 i mine øyne, lett å legge, enda lettere å buffe og nydelig lukt! Holdbarheten er også veldig god. De andre voksene jeg la, er jeg veldig spent på i forhold til holdbarhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags forarbeid gjorde du, var det bare vask & voks er jeg ikke sjokkert. Clay og skikkelig maskinpolering vil lage et mye bedre grunnlag.

Shield er kanon, du kommer til å like den!

Tok en såkaldt DCN vask. Siden jeg ikke har poleringsmaskin, stoppet jeg med clayen.

Prickbort - 10min

Sterk Surfex over det igjen - 5min

Spylte av

Iron-X fra vinduer og ned - ca 10min

spylte av

Clayet hele bilen (Tenkte og bruke Megs lakkrens etter det, men følte det ble overflødig)

Så la jeg voks, som lot ligge ca 1 times tid før jeg buffet av.

Gikk over med Megs QD 1 time etter buffing av voks.

Bør da være riktig det tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ColdFusion

Uten maskin hadde hadde jeg droppet clay, da den lager endel merker som vanskelig fjernes for hånd.

Du bør absolutt legge en polish før voks for å sikre bedre holdbarhet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

ser det var litt diskusjon her ang forarbeid før voks så jeg prøver meg her:) har en helt ny bil som vi skal legge voks på. Bilen er som sagt ny og ser fantastisk ut i lakken og ser derfor ikke nødvendigheten i å polere. Vil varigheten på voksen bli svekket mye om jeg bare vasker bilen? Tenke på en grundig vask med prickbort, surfex, iron-x, autofoam og berøringsvask. Hva mener dere om dette ? :) Felgene skal også få seg en liten runde med autobahn, tenkte også her bare en grundig vask med P21S felgrens og evnt prickbord og iron-x. Anbefaler dere å heller gå over med feks Scholl S30 på håndpad før voksing ?

Endret av WLN
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Selv om bilen er helt ny er det garantert noe smårusk i lakken som kan poleres bort, som hologrammer, små vaskeriper og sånt småtjafs. Hvis du har en DA-maskin tar det ikke mer enn etpar timer å suse over bilen med S30+ for å fjerne det som er der, og få hevet glansen en god del før voks.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...