Gå til innhold

Meguiars ultimate quick detailer - dårlige greier?


tommy_sn

Recommended Posts

Hei

Prøvde akkurat Meguiars ultimate quick detailer, men syntes ikke den fungerte særlig bra. Bilen er relativt nyvokset. Lakken ble hverken glatt eller blank av qd'n. Andre her med erfaringer med denne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rubber-Duck

Jeg har ingen dårlige er faringer med denne.

Har brukt denne i ett år nå og blir alltid bra resultat.

Glatt, blank og med god beading + at den lukter godt.

Føler den har god holbarhet også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenneth_GM

Har selv veldig gode erfaringer med denne. Er alltid den jeg drar frem etter vask, f.eks. på biltreff ol. sammen med microfiberen.

Har brukt den i flere år nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes MG UCD fungerer veldig bra og har forholdsvis bra holdbarhet til å være en QD.

Har gått mer og mer over på FK 425; da kan man snakke glatt lakk.

Holdbarheten er ikke så veldig bra, men den er utrolig lett å få et bra resultat med. Min favoritt QD for øyeblikket ;-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simen

Dette er min favoritt også. Lukter fantastisk, og enig med Rubber-Duck angående holdbarhet. Etter 6 måneder rant ikke vannet helt av nederst på dørene lengre (SV Crystal Rock), så da friska jeg opp igjen med Meguair's UQD og den holdt ytterligere 2 måneder før jeg la et nytt lag med voks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MGUQD er helt klart min favoritt blant alt jeg har av bilpleiegreier. Har forsøkt Scholl et eller annet QD eller "speed wax", og det er jo "bærre pess" i forhold. Dersom Ultimate Quick Detailer får ligge litt å "herde" i tørre og varme omgivelser blir det glatt som bare det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm..får gi den en sjanse til da. Pleier dere spraye på panelet, eller kluten?

Hadde snow-foam fra SS i kanonen istad - er vel ikke den som har drept all voksen? Hadde vel ca 1 dl snowfoam i 1.5l vann - tynn blanding ut av kanonen.

Har brukt Collinite 845 for en snau måned siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hgnubel

Har ikke prøvd kjempemange QD-er, men denne er min favoritt også.

Sprayer på panelet fra litt avstand og beveger flasken mens jeg sprayer. Blir gjerne to-tre spray på en dør, f.eks. og kanskje 4-6 på et panser. Tar et panel om gangen. Bretter en MF to ganger og fordeler QDen utover med en side; snur kluten og buffer med en ny side. Ingen venting eller nøling mellom stegene, det gjør jeg heller mellom hvert panel :)

Har gått greit å bruke de samme to sidene av MF-kluten på tre-fire panel, så ved å brette ut to nye ferske sider av MF-kluten er det ingen problem å bruke bare en klut på hele bilen.

Min erfaring på min bil, vel å merke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det kan jeg ikke forklare, men lakken på min bil er merkbart "glattere" etter sånn ca. 6-8 timer i varmt og tørt miljø (bilverksted) enn den er rett etter bruk av MGUQD.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Har nettopp begynt å bruke MG QD som en siste finish etter håndvask med MG's wash & wax og whipeover etter MG's NXT tech wax 2.0. Blir en utrolig fin og blank finish :)

Har dog ikke turt å bruke den til hva den i hovedsak er beregnet til, å "vaske" en lettere skitten/støvete bil med kun QD og MF klut. Vil tro at det blir mange fine riper (har svart bil vel og merke) som vises godt i sol lys. Kan vel kanskje gå om man har 2 MF kluter og sprayer RIKELIG på med QD og bytter side på MF kluten ofte. Min teori bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...