Gå til innhold

Etsemerke på lakk?


smithes

Recommended Posts

  • Moderatorer
Christer

Sykt irriterende. Er vel ganske umulig å få bort for en noob uten maskiner også.

Vanlig prosedyre er våtsliping etterfulgt av polering med maskin, ja...

Hvor holder du til i landet?

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei. Bor i Lofoten og det er dessverre ikke så mange som driver med slikt her. Men vurderer å få en overhaling på bilen i Harstad, som vel er nærmeste sted å få det gjort. Har en del vaskeriper og noen steinsprang som også burde vært fikset.

Noen som tør å anslå ca pris for en slik jobb? Gjennomsnittspris på lignende jobber? Bilen er en A6 allroad (2007), vaskeriper over hele bilen, 3-4 steinsprang og sikkert noen dypere riper også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JMossige

Ikke alltid behov for våtslip på etsemerker. Har fjernet mye etsemerker med kun roterendes med grov pad og scholl s3. Så ville prøvd det før du finner frem papiret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian Nafstad

Ikke alltid behov for våtslip på etsemerker. Har fjernet mye etsemerker med kun roterendes med grov pad og scholl s3. Så ville prøvd det før du finner frem papiret.

Aldri starte med det groveste når det kan være flere muligheter, så støtter deg her. viktig å prøve seg frem litt :)

Kjører Golf MK6 2011 

 

- Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk bort "etsemerker" av solkrem med S17+ og lilla scholl pad med Flex DA faktisk, så man kan slippe å måtte slipe ned :)

Men klart, børdiebajs er værre enn solkrem ;)

[  ] Ford Mondeo 2.2 STTDCi Titanium X 05-mod

[X] Citroen C5 2.0 HDi 08-mod (citrobængen)
[X] Ford Focus 1.6 TDCi 06-mod.
[X] Opel Vectra B 2.0iCC 96-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simen

WernerH: Synes ikke det kan sammenlignes egentlig, solkrem-merker går vekk kjempelett mens merker etter fugledrit kan man polere på med grov polish i evigheter uten at det forsvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WernerH: Synes ikke det kan sammenlignes egentlig, solkrem-merker går vekk kjempelett mens merker etter fugledrit kan man polere på med grov polish i evigheter uten at det forsvinner.

Ja det er jeg klar over :P men ang fuglebajs, så kommer det vel kanskje an på hvor lenge den har fått ligge?

[  ] Ford Mondeo 2.2 STTDCi Titanium X 05-mod

[X] Citroen C5 2.0 HDi 08-mod (citrobængen)
[X] Ford Focus 1.6 TDCi 06-mod.
[X] Opel Vectra B 2.0iCC 96-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JMossige

Jeg fjernet merker fra fugledritt på min e46 uten problemer med roterende. Men har vell litt å si hvor lenge dritten har ligget og etset seg ned i klarlakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simen

Mhm. Om det bare har ligget noe timer (som på min bil ista, faktisk) blir det ikke merke engang, men tror det er etter 1 døgn Ca vil det begynne å etse seg nedover i lakken. Og des flere dager det går, des nærmere kommer vi game over for lakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er glad jeg har vaskehall for storbiler rett borti gata fra jobb....og hver dag driter måkene på bilen min....wonder why....så hver dag etter jobb er det rett bort å spyle bilen...

[  ] Ford Mondeo 2.2 STTDCi Titanium X 05-mod

[X] Citroen C5 2.0 HDi 08-mod (citrobængen)
[X] Ford Focus 1.6 TDCi 06-mod.
[X] Opel Vectra B 2.0iCC 96-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vårhus

Splatta insekter er og fysjom på panser. Spyler alltid av bilen etter en kjøretur som har fått ned insektbestanden. Etser de og.. Hadde en fugl krasja i bila og ikke blitt spylt av, hadde den sikkert etsa seg inn i panseret den og!!!

Vårhus Bilpleie & Detailing
Swissvax Certified Detailer
Swisswax Certified Instructor

Carpro Proffesional Detailer
GTechniq Accredited Detailer
NAD - Nanolex Approved Detailer

S&S av noen av mine jobber:

Hvit Jaguar XF MV Agusta Brutale Rød Tesla Model S85 Audi S6Hvit Tesla Model S P85, Sort Tesla Model S 85, Rød Tesla Model S P85, Volvo XC70

Besøk gjerne facebook siden til Vårhus Bilpleie & Detailing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...