Gå til innhold

Robotgressklipper?


Anaxyd

Recommended Posts

Heisann!

Tenkte å gå til innkjøp av en slik robotgressklipper. Noen som har erfaring med noe slikt?

Ser at fellesnevneren er å herje rundt i hagen med en kantledning, noe som er litt lite optimalt mtp. hvordan hagen her er utformet. Har flere steder med gress som er adskilt med grus osv, så må bruke flere hundre meter med slik ledning i flere dager om dette skal gjøres skikkelig.

Derfor tenkte jeg, det må da finnes noen som kartlegger dette selv med GPS eller lignende? Det er jo robotstøvsugere som gjør dette, f.eks Neato sine. Har ikke klart å google meg frem til noe enda, så kanskje noen her inne vet om noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kun sett disse med en slik ledning du merker området du skal klippe. Vil også anbefale og vente et par år til før du invisterer i en robotklipper, da de er veldig følsomme på humper og ujenvheter i bakken enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som robotene er enda litt i startfasen ja, så får vurdere litt. Men er så kjekt når gresset klipper seg selv a gitt, forutsatt at jeg slipper å løpe etter og passe på selvsagt...

Den Gardenaen så jo bra ut, men jeg skjønner ikke helt hva det betyr når den er klargjort for GPS? Er det slik at den veit hvor den har klipt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Concker

Virker som robotene er enda litt i startfasen ja, så får vurdere litt. Men er så kjekt når gresset klipper seg selv a gitt, forutsatt at jeg slipper å løpe etter og passe på selvsagt...

Den Gardenaen så jo bra ut, men jeg skjønner ikke helt hva det betyr når den er klargjort for GPS? Er det slik at den veit hvor den har klipt?

Om jeg ikke tar helt feil er det vel at du programmerer den med gps koordinater så du slipper å plante ledning ned i bakken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

johime(joakim)

Fikk min Robomow rm510 for 2 uker siden og er veldig fornøyd med den.

Den har mulighet for å klippe opp til 4 plener/soner så det er mulighet for å dele opp.

Akkurat denne funksjonen har ikke jeg bruk for så hvor bra det fungerer vet ikke jeg :)

Står den takler terreng med 30% helling. Personlig syns jeg det hørtes litt bratt ut for den lille krabaten, men har ikke testet.

Har et par "kanter" og homper den må over på plenen min, og den har ingen problemer med det sålangt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...