Gå til innhold

Pollensesongen har startet


NoBrain

Recommended Posts

Jeg har pollenallergi og begynte med pillene mine for en uke siden. Nå de siste dagene så ser jeg at den ene bilen som står parkert ute blir veldig støvete. Har ikke tid til å vaske bilen hver eneste dag som "gærningene" her inne på forumet. Det får holde med en gang hver weekend :)

Fant "closeup"-bildet av pollen på en av trådene på DW. Pollen ser ut til å være noe stygge saker :o.

Så spørsmålet er om jeg bare skal la pollenstøvet ligge til den ukentlige vasken, eller om det er en skånsom teknikk for å fjerne pollenstøv med QD og microfiberklut, evt. støvkost?

matsci_pollen.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klykken

Bra du ikke er allergisk ettersom det er slike mengder, Christer. :P Men ja, lar det ligge jeg også, selv om det tar mer enn 15 sek før bilen er overdekt her i midtnorge!

*201x Tesla Model 3 i reservasjon
*2015 Tesla Model S85D

*2016 Mazda CX-3 150hk 4x4

*2014 BMW i3

*2021 Tesla Model Y LR

Helelektrisk bilpark ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er full av pollen ca 15 sekunder etter at jeg er ferdig å tørke den, så jeg gir bæng og lar det ligge til neste vask.

Takk for svar. Tror jeg følger dette rådet og gir "bæng" :thumbup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hgnubel

Nå er det vel sjelden et problem at folk her ikke vasker bilene ofte nok, men jeg tror mye av det gule jeg fikk i clayen i vinter var synder fra pollensesongen som hadde bakt seg fast i solen i de varmeste ukene... Så greit å ta det i hvert fall ukentlig tror jeg, og sjekk om lakken er glatt og grei etter vask hvis du har hatt mye pollen på lakken.

Godt mulig jeg var utsatt for noe helt annet i fjor, men pollen er på toppen av listen av mistenkte så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2negative ting med denne årstiden.

Pollen som legger seg flott på bilen, og jeg som har en halv regnskog rundt huset får også gleden av sevje, eller hva det nå er som dekker nesten hele bilen daglig.

Travelt og ha ren bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Mazda CX 5

En runde med motorsag i nærområdet forhindrer pollen på bilen (-; Fjernet alt av trær på eiendommen min i vår. Men er vel ikke en selvfølge å få snauhogge hele nabolaget også for å unngå nedfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...