NoBrain

Pollensesongen har startet

Jeg har pollenallergi og begynte med pillene mine for en uke siden. Nå de siste dagene så ser jeg at den ene bilen som står parkert ute blir veldig støvete. Har ikke tid til å vaske bilen hver eneste dag som "gærningene" her inne på forumet. Det får holde med en gang hver weekend :)

Fant "closeup"-bildet av pollen på en av trådene på DW. Pollen ser ut til å være noe stygge saker :o.

Så spørsmålet er om jeg bare skal la pollenstøvet ligge til den ukentlige vasken, eller om det er en skånsom teknikk for å fjerne pollenstøv med QD og microfiberklut, evt. støvkost?

matsci_pollen.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min er full av pollen ca 15 sekunder etter at jeg er ferdig å tørke den, så jeg gir bæng og lar det ligge til neste vask.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra du ikke er allergisk ettersom det er slike mengder, Christer. :P Men ja, lar det ligge jeg også, selv om det tar mer enn 15 sek før bilen er overdekt her i midtnorge!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt overdrevet kanskje, men det tar ikke veldig lang tid før bilen er dekket av et fint lag med gult :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min er full av pollen ca 15 sekunder etter at jeg er ferdig å tørke den, så jeg gir bæng og lar det ligge til neste vask.

Takk for svar. Tror jeg følger dette rådet og gir "bæng" :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er det vel sjelden et problem at folk her ikke vasker bilene ofte nok, men jeg tror mye av det gule jeg fikk i clayen i vinter var synder fra pollensesongen som hadde bakt seg fast i solen i de varmeste ukene... Så greit å ta det i hvert fall ukentlig tror jeg, og sjekk om lakken er glatt og grei etter vask hvis du har hatt mye pollen på lakken.

Godt mulig jeg var utsatt for noe helt annet i fjor, men pollen er på toppen av listen av mistenkte så langt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som er bra med pollen er jo at det for det meste havner på tak og panser. Lite andre steder hos meg hvertfall ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2negative ting med denne årstiden.

Pollen som legger seg flott på bilen, og jeg som har en halv regnskog rundt huset får også gleden av sevje, eller hva det nå er som dekker nesten hele bilen daglig.

Travelt og ha ren bil.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min bil er ren hele tiden nå men når jeg ser at pollen har kommet over natta så tar jeg vannslangen, fjerner håndtaket slik at vannet renner fritt, dette tar ikke all pollenstøv men det er en grei løsning til man tar frem HT. Ikke alle orker dra frem HT hver dag, men slangen ligger stort sett og slenger 3 meter unna bilen, da blir det lettvindt :D

Pollen er noe dritt, fester det seg godt spesielt på taket, så er det enten HT eller berørings vask som hjelper, men sistnevnte blir litt bortkasta nå i disse mai og juni dager da pollensesongen herjer.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En runde med motorsag i nærområdet forhindrer pollen på bilen (-; Fjernet alt av trær på eiendommen min i vår. Men er vel ikke en selvfølge å få snauhogge hele nabolaget også for å unngå nedfall.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive