josje 105 Skrevet 25 Mai, 2013 Rapporter Share Skrevet 25 Mai, 2013 Fra dagens Hegnar: http://www.hegnar.no/motor/article729652.ece Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hogstad 283 Skrevet 25 Mai, 2013 Rapporter Share Skrevet 25 Mai, 2013 Er forskjell på å barbere seg, og kutte av seg huet .. Alt med måte .. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bsa 289 Skrevet 25 Mai, 2013 Rapporter Share Skrevet 25 Mai, 2013 (endret) Godt sagt hogstad:-) Neste uke så er det sikkert et oppslag der NAF sier at det er galskap at folk ikke vasker motorrommet sitt, og at de har masse hentinger av folk som har nedstøva motorrom som har ødelagt for elektronikken... Jeg fortsetter og gjøre som det står i brukerhåndbok min jeg, spray på, dekk til litt ved lyktene og skyll rolig av med hageslangen:-) Endret 25 Mai, 2013 av bsa Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tr86 529 Skrevet 25 Mai, 2013 Rapporter Share Skrevet 25 Mai, 2013 Har faktisk aldri opplevd noe problem med motorvask tidligere, det absolutt eneste, og sådan verste er på en 90talls bil hvor det kom litt vann nedi plugghettene så det blei litt party med tenning. Nappe opp tennkabler - blåse litt med trykkluft og problem fikset. Har ikke tatt på hvor mange motorvask jeg har tatt, de fleste med HT, uten noen andre ting enn nevnte har oppstått. Bruk hode er det viktigste:-) Siter GTechniq Accredited Detailer S&S Ford Mondeo 2014 - S&S Lexus IS300h F-Sport - S&S Toyota Rav4 2013 - S&S Toyota Auris Touring Sports 2015 - S&S BMW 318d F30 - S&S Toyota Avensis 2012 - S&S Toyota Rav4 2013 - S&S Volvo V40 Rebell Blue v2 - S&S BMW 520d E60 Jet Black - S&S Renault 17 TL 1972' - S&S Toyota Corolla 97' - S&S Volvo V40 Rebell Blue Min bilpleielogg TRDetailing på facebook Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hgnubel 335 Skrevet 25 Mai, 2013 Rapporter Share Skrevet 25 Mai, 2013 Bruke hodet ja, man MÅ liksom ikke dytte rotordysen på HT helt inn i sikringsboksen eller andre steder vann kan trenge inn og gjøre ugagn Jeg foretrekker å skylle med rennende vann fra hageslange, lavtrykkskanne eller høytrykkspyler med grei avstand eller pumpen av... i den rekkefølgen. Og starte motoren etter avspyling og la den tørke seg selv noen minutter. Siter bilpleielogg - Volvofamilien: V70 T4 2016 Dynamic Edition og V70R AWD 2000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moderatorer Christer 2 924 Skrevet 25 Mai, 2013 Moderatorer Rapporter Share Skrevet 25 Mai, 2013 Jeg tok motorvask på min bil med monsterhøytrykken på YX NKP-gården... gikk fint det også. Riktignok fra to meters hold, men det er greit trykk likevel. Dekket ikke til noe som helst, men startet bilen like etter spyling for ordens skyld Siter It's not the end of the world, but you can see it from here. Samlede Werx | Bilpleielogg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hmsilset 3 855 Skrevet 25 Mai, 2013 Rapporter Share Skrevet 25 Mai, 2013 (endret) Jeg mener og er føler på at å utføre motorvask på 100 biler vil ende opp med 1-2 småproblemer.Om ikke er det flaks. Det kan være feil i motorrom, som halveis avslitte ledninger eller glipe til sikringsboks,plugghetter osv som vil føre til problemer selv med lavt trykk.Jeg vasker så godt jeg kan med mikrofiber.Er i hvert fall lett og helt trygt på nyere motorer der alt er dekt av deksler. Sier ikke at det helt sikkert er sånn som jeg beskriver her, men jeg forholder meg til egne erfaringer Har vasket motorrom mest dcn style. Endret 25 Mai, 2013 av hmsilset Siter Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene 10 timers detail som nybegynner.Facebook-hmsilset-bilpleie Twitter-@fastdetail Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
josje 105 Skrevet 31 Mai, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 31 Mai, 2013 Og her er versjon 2 fra adresseavisen... http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article7649243.ece Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simen 1 329 Skrevet 31 Mai, 2013 Rapporter Share Skrevet 31 Mai, 2013 Før var jeg ganske redd for å ta motorvask, men etter nesten et år som klargjører med utallige motorvask både på bensin- og dieselbiler er jeg ikke så redd lengre. Det går jo alltid bra, selvom jeg ikke dekker til noe. Har tatt motorvask to ganger på egen bil (Galant), sist tilogmed med høytrykk og begge gangene var det 0 problem etterpå. Har også tatt motorvask to ganger på konebilen (Carisma), og første gangen fikk jeg litt problemer med at speedometer slutta å virke, også tror jeg det var noen ulyder i etterkant. Men dette løste seg etter en stund, og sist fikk jeg ingen problemer til tross for bruk av HT. Konkluderer med at jeg var uheldig første gangen. Var sikkert så nervøs for å gjøre noe galt at det gikk galt også, hehe.. Skjønner ikke lenger hvorfor folk ikke tørr å ta motorvask, er jo ikke noe kjekt med møkkete motorrom der skit og evt rust kan vokse frem. Også kjekt når man skal skru at det er forholdsvis rent nedi der.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magne/Otta Detailing 384 Skrevet 31 Mai, 2013 Rapporter Share Skrevet 31 Mai, 2013 Det eneste jeg er veldig forsiktig med er gammle biler hvor alt er helt åpent, da spesielt coil, fordeler og plugger. Der kan man nesten garantere at bilen ikke starter før man har tørket plugghetter, coil og fordelerlokk om man bruker HT på de komponentene (Ja selv hageslange kan være problematisk). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simen 1 329 Skrevet 31 Mai, 2013 Rapporter Share Skrevet 31 Mai, 2013 Det er ikke noe over coilene/tennstavene på mine biler, men det er da tett så ingen problem der.. Mener du jeg har vært heldig? Holder selvfølgelig god avstand med HT'en da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magne/Otta Detailing 384 Skrevet 31 Mai, 2013 Rapporter Share Skrevet 31 Mai, 2013 Nope, hvis du leser hva jeg skriver så ser du jo det. Jeg snakket om at de eneste bilene jeg er veldig forsiktig med motorvask på er (eld)gammle biler hvor det er separat fordeler, coil og pluggledninger. Moderne biler hvor du har coil og "pluggledninger" i en pakke samt ingen fordeler er det ytterst sjelden det er noe problem om man bruker litt fornuft, noe jeg har inntrykk av at du også innehar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simen 1 329 Skrevet 31 Mai, 2013 Rapporter Share Skrevet 31 Mai, 2013 Aha skjønner. Min 12 år gamle bil er vel kanskje "gammel" og ikke "eldgammel".. Ja det går i sunn fornuft her også. Dekker til dynamo og sikringsboks på egne biler, selvom det sikkert hadde gått fint uten også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mstrandbo 180 Skrevet 31 Mai, 2013 Rapporter Share Skrevet 31 Mai, 2013 240en min har fått trøbbel av og til etter motorvask, da pga. vann i fordeler. Tørka tørt med papir og den har starta rett opp igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
josje 105 Skrevet 15 Juni, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 15 Juni, 2013 Og enda et artikkel om emnet: http://www.klikk.no/motor/bil/dekkogutstyr/article842649.ece Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian911 31 Skrevet 15 Juni, 2013 Rapporter Share Skrevet 15 Juni, 2013 Har faktisk aldri opplevd noe problem med motorvask tidligere, det absolutt eneste, og sådan verste er på en 90talls bil hvor det kom litt vann nedi plugghettene så det blei litt party med tenning. Nappe opp tennkabler - blåse litt med trykkluft og problem fikset. Har ikke tatt på hvor mange motorvask jeg har tatt, de fleste med HT, uten noen andre ting enn nevnte har oppstått. Bruk hode er det viktigste:-) +911 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.