Gå til innhold
josje

Ikke på tide med motorvask.....

Recommended Posts

hogstad    279
hogstad

Er forskjell på å barbere seg, og kutte av seg huet .. Alt med måte :P ..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
bsa    289
bsa

Godt sagt hogstad:-)

Neste uke så er det sikkert et oppslag der NAF sier at det er galskap at folk ikke vasker motorrommet sitt, og at de har masse hentinger av folk som har nedstøva motorrom som har ødelagt for elektronikken...

Jeg fortsetter og gjøre som det står i brukerhåndbok min jeg, spray på, dekk til litt ved lyktene og skyll rolig av med hageslangen:-)

Endret av bsa

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
tr86    526
tr86

Har faktisk aldri opplevd noe problem med motorvask tidligere, det absolutt eneste, og sådan verste er på en 90talls bil hvor det kom litt vann nedi plugghettene så det blei litt party med tenning. Nappe opp tennkabler - blåse litt med trykkluft og problem fikset.

Har ikke tatt på hvor mange motorvask jeg har tatt, de fleste med HT, uten noen andre ting enn nevnte har oppstått.

Bruk hode er det viktigste:-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hgnubel    334
hgnubel

Bruke hodet ja, man MÅ liksom ikke dytte rotordysen på HT helt inn i sikringsboksen eller andre steder vann kan trenge inn og gjøre ugagn :)

Jeg foretrekker å skylle med rennende vann fra hageslange, lavtrykkskanne eller høytrykkspyler med grei avstand eller pumpen av... i den rekkefølgen. Og starte motoren etter avspyling og la den tørke seg selv noen minutter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 888
Christer

Jeg tok motorvask på min bil med monsterhøytrykken på YX NKP-gården... gikk fint det også. Riktignok fra to meters hold, men det er greit trykk likevel. Dekket ikke til noe som helst, men startet bilen like etter spyling for ordens skyld :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hmsilset    3 830
hmsilset

Jeg mener og er føler på at å utføre motorvask på 100 biler vil ende opp med 1-2 småproblemer.Om ikke er det flaks. Det kan være feil i motorrom, som halveis avslitte ledninger eller glipe til sikringsboks,plugghetter osv som vil føre til problemer selv med lavt trykk.Jeg vasker så godt jeg kan med mikrofiber.Er i hvert fall lett og helt trygt på nyere motorer der alt er dekt av deksler. Sier ikke at det helt sikkert er sånn som jeg beskriver her, men jeg forholder meg til egne erfaringer :) Har vasket motorrom mest dcn style.

Endret av hmsilset

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Simen    1 317
Simen

Før var jeg ganske redd for å ta motorvask, men etter nesten et år som klargjører med utallige motorvask både på bensin- og dieselbiler er jeg ikke så redd lengre. Det går jo alltid bra, selvom jeg ikke dekker til noe. Har tatt motorvask to ganger på egen bil (Galant), sist tilogmed med høytrykk og begge gangene var det 0 problem etterpå. Har også tatt motorvask to ganger på konebilen (Carisma), og første gangen fikk jeg litt problemer med at speedometer slutta å virke, også tror jeg det var noen ulyder i etterkant. Men dette løste seg etter en stund, og sist fikk jeg ingen problemer til tross for bruk av HT.

Konkluderer med at jeg var uheldig første gangen. Var sikkert så nervøs for å gjøre noe galt at det gikk galt også, hehe.. Skjønner ikke lenger hvorfor folk ikke tørr å ta motorvask, er jo ikke noe kjekt med møkkete motorrom der skit og evt rust kan vokse frem. Også kjekt når man skal skru at det er forholdsvis rent nedi der..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magne/Otta Detailing    384
Magne/Otta Detailing

Det eneste jeg er veldig forsiktig med er gammle biler hvor alt er helt åpent, da spesielt coil, fordeler og plugger.
Der kan man nesten garantere at bilen ikke starter før man har tørket plugghetter, coil og fordelerlokk om man bruker HT på de komponentene (Ja selv hageslange kan være problematisk).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Simen    1 317
Simen

Det er ikke noe over coilene/tennstavene på mine biler, men det er da tett så ingen problem der.. Mener du jeg har vært heldig? Holder selvfølgelig god avstand med HT'en da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magne/Otta Detailing    384
Magne/Otta Detailing

Nope, hvis du leser hva jeg skriver så ser du jo det.
Jeg snakket om at de eneste bilene jeg er veldig forsiktig med motorvask på er (eld)gammle biler hvor det er separat fordeler, coil og pluggledninger.

Moderne biler hvor du har coil og "pluggledninger" i en pakke samt ingen fordeler er det ytterst sjelden det er noe problem om man bruker litt fornuft, noe jeg har inntrykk av at du også innehar :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Simen    1 317
Simen

Aha skjønner. Min 12 år gamle bil er vel kanskje "gammel" og ikke "eldgammel"..

Ja det går i sunn fornuft her også. Dekker til dynamo og sikringsboks på egne biler, selvom det sikkert hadde gått fint uten også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
mstrandbo    180
mstrandbo

240en min har fått trøbbel av og til etter motorvask, da pga. vann i fordeler. Tørka tørt med papir og den har starta rett opp igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Stian911    31
Stian911

Har faktisk aldri opplevd noe problem med motorvask tidligere, det absolutt eneste, og sådan verste er på en 90talls bil hvor det kom litt vann nedi plugghettene så det blei litt party med tenning. Nappe opp tennkabler - blåse litt med trykkluft og problem fikset.

Har ikke tatt på hvor mange motorvask jeg har tatt, de fleste med HT, uten noen andre ting enn nevnte har oppstått.

Bruk hode er det viktigste:-)

+911

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig