Anaxyd

Knirk i bakstilling på 118D, lett å mekke sjæl?

Hallo!

Plutselig dukket det opp en knirkelyd fra bakstillinga i min 118D nå i våres. Knirkinga skjer gjerne over fartsdumper osv. Tenkte først at det var noe stein eller dritt som hadde hopet seg fast, men fant ut at det var "lower control arm bushing" som var klar for utskifting via div. forum.

Jeg tror jeg veit sånn ca hvilken foring det er snakk om, den nr 3 på dette bildet:

post-1761-0-00848600-1369477625_thumb.gi

(Nå er ikke jeg noen kløpper på å tyde slike diagrammer, men antar at foring nr 3 der skal sitte i den svære bærearmen der?)

Uansett, er dette noe som er en overkommelig prosess å gå på med selv? Litt redd for om det er noe camber-ish bakstillingsjusteringer som kan bli feil eventuelt. Noen som vet, eller har erfaring med dette?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hallo!

Plutselig dukket det opp en knirkelyd fra bakstillinga i min 118D nå i våres. Knirkinga skjer gjerne over fartsdumper osv. Tenkte først at det var noe stein eller dritt som hadde hopet seg fast, men fant ut at det var "lower control arm bushing" som var klar for utskifting via div. forum.

Jeg tror jeg veit sånn ca hvilken foring det er snakk om, den nr 3 på dette bildet:

attachicon.gif_bilder_30164.gif

(Nå er ikke jeg noen kløpper på å tyde slike diagrammer, men antar at foring nr 3 der skal sitte i den svære bærearmen der?)

Uansett, er dette noe som er en overkommelig prosess å gå på med selv? Litt redd for om det er noe camber-ish bakstillingsjusteringer som kan bli feil eventuelt. Noen som vet, eller har erfaring med dette?

Denne foringen ble byttet på min E87 118d nå for 2 uker siden, pga knirk :) Skal sies at bilen ble merkbart mer stabil med ny foring, så det var nok andre defekter en bare lyd i den gamle.

Det er ikke noe problem å bytte denne, det har ingen innvirkning på camber osv. Siden den skruen justeres inne ved "9" på bildet ditt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ah, takk! Utrolig godt å høre! :) Vet du om den foringen jeg linket til er den riktige også? Da skal jeg sannelig bestille 2stk med det samme..

Er det bare å bolte av bolten som holder navet og bærearmen, ta ut den gamle foringen og sette i den nye? Eller er det mer som må tas av som du vet om?

Endret av Anaxyd
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvordan det er på denne bilen, men vanligvis så er det ikke bare å "ta av" en foring. Oftest sitter de presset inn og sitter godt fast. Å få den nye inn igjen er heller ikke alltid lett uten riktig spesialverktøy for pressing av foringer.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du har litt verktøy, og noe gode bukker, evt får lånt deg grav e.l burde ikke en slik jobb være noe problem, selv om det er som Mighty sier.

Ofte sitter foringer.

Hvis du har mulighet, skru opp og se. Får du den ikke løs skrur du det bare sammen igjen, og kontakter noen som kan få det til :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive