Gå til innhold

Kjøpe Nilfisk C125.3?


Phanzi

Recommended Posts

Ser at Jula har tilbud på Nilfisk C125.3 til en tilsynelatende god pris (kr.1595,- inkl. noe utstyr).

Spørsmålet er om denne har tilstrekkelige specs for å brukes til bilvask.

Planen er å kjøpe foamlance i tillegg, og skumvaske bilen jevnlig uten å trenge berøringsvask (etter at bilen er polert og vokset).

Leser i diverse tråder at slangens lengde/kvalitet, materialvalg i pumpen og vannmengde er viktige faktorer. Såvidt jeg kan skjønne er kanskje denne maskinen i grenseland for bruket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vårhus

Jeg kjenner ikke til Nilfisk, men har en Karcher K5 (http://www.jernia.no/produkt/-/product/5r9eZFN752Ki/view/58009203_BASE

) og synes den holder, men kunne tenkt meg noe kraftigere etterhvert ja,

Vårhus Bilpleie & Detailing
Swissvax Certified Detailer
Swisswax Certified Instructor

Carpro Proffesional Detailer
GTechniq Accredited Detailer
NAD - Nanolex Approved Detailer

S&S av noen av mine jobber:

Hvit Jaguar XF MV Agusta Brutale Rød Tesla Model S85 Audi S6Hvit Tesla Model S P85, Sort Tesla Model S 85, Rød Tesla Model S P85, Volvo XC70

Besøk gjerne facebook siden til Vårhus Bilpleie & Detailing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bangdalen

Det der er mye spyler for pengene, men noe lav vannmengde dog. Kjøpte i våres selv 130.2 med kabelsnelle på toppen, og byttet raskt ut slangen som fulgte med til en stålarmert på 10 meter. Angrer ikke et sekund på det! Til og med fruen måtte innrømme at det var vel verdt de 798,- jeg gav for slangen :P

Men jøssda, du får fint vasket bil med denne! Til den prisen er det vel ingenting å lure på heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ikke til Nilfisk, men har en Karcher K5 (http://www.jernia.no/produkt/-/product/5r9eZFN752Ki/view/58009203_BASE

) og synes den holder, men kunne tenkt meg noe kraftigere etterhvert ja,

Har en Kärcher k5 på hjemlån nå i helga og gårdagens vask gikk helt smertefritt (selv om den medfølgende skumpistolen var så som så). Men når prisen er nesten 2000,- høyere lurer jeg bare på om ikke Nilfisken er grei nok.

Det der er mye spyler for pengene, men noe lav vannmengde dog. Kjøpte i våres selv 130.2 med kabelsnelle på toppen, og byttet raskt ut slangen som fulgte med til en stålarmert på 10 meter. Angrer ikke et sekund på det! Til og med fruen måtte innrømme at det var vel verdt de 798,- jeg gav for slangen :P

Men jøssda, du får fint vasket bil med denne! Til den prisen er det vel ingenting å lure på heller :)

Er litt usikker på om vannmengden er tilstrekkelig ja. Lurer på hva dette har å si mht bruk av foamlance. Men prisen virker bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vårhus

Har en Kärcher k5 på hjemlån nå i helga og gårdagens vask gikk helt smertefritt (selv om den medfølgende skumpistolen var så som så). Men når prisen er nesten 2000,- høyere lurer jeg bare på om ikke Nilfisken er grei nok.

Er litt usikker på om vannmengden er tilstrekkelig ja. Lurer på hva dette har å si mht bruk av foamlance. Men prisen virker bra.

Skumpistolen til Karcher, eller hva det nå enn er, funker relativt dårlig :P

Vårhus Bilpleie & Detailing
Swissvax Certified Detailer
Swisswax Certified Instructor

Carpro Proffesional Detailer
GTechniq Accredited Detailer
NAD - Nanolex Approved Detailer

S&S av noen av mine jobber:

Hvit Jaguar XF MV Agusta Brutale Rød Tesla Model S85 Audi S6Hvit Tesla Model S P85, Sort Tesla Model S 85, Rød Tesla Model S P85, Volvo XC70

Besøk gjerne facebook siden til Vårhus Bilpleie & Detailing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Kärcher k5 på hjemlån nå i helga og gårdagens vask gikk helt smertefritt (selv om den medfølgende skumpistolen var så som så). Men når prisen er nesten 2000,- høyere lurer jeg bare på om ikke Nilfisken er grei nok.

Er litt usikker på om vannmengden er tilstrekkelig ja. Lurer på hva dette har å si mht bruk av foamlance. Men prisen virker bra.

Jeg har en Nilfisk 100 5.5, og den skal levere 460 l/t. Funker fint til foamlance den vertfall ;)

Kunne gjerne hatt litt mer vannmengde under avspyling av bilen, men om man bruker litt lenger tid så får den jobben gjort. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er mye spyler for pengene, men noe lav vannmengde dog. Kjøpte i våres selv 130.2 med kabelsnelle på toppen, og byttet raskt ut slangen som fulgte med til en stålarmert på 10 meter. Angrer ikke et sekund på det! Til og med fruen måtte innrømme at det var vel verdt de 798,- jeg gav for slangen :P

Men jøssda, du får fint vasket bil med denne! Til den prisen er det vel ingenting å lure på heller :)

Jeg har en Nilfisk C130-1, og har også tenkt på om det var mulig å kjøpe en stålarmert slange, hvor fikk du kjøpt den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bangdalen

Jeg har en Nilfisk C130-1, og har også tenkt på om det var mulig å kjøpe en stålarmert slange, hvor fikk du kjøpt den?

Alle som selger Nilfisk skal skaffe den, men min ble kjøpt hos Maxbo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg kjøpte stålarmert 15m + foam kanon fra England via ebay(q service ltd)

. Kom på 1400 kr inkl frakt,moms,tollgebyr. Anbefales. Har nilfisk 140.2.9.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...