rogersolmyr

Chrome på gammel Cadillac - hva gjør jeg?

Jeg holder på med en 1958 modell Cadillac, og hovedfokus er å få lakken bra. Men disse bilene har jo også voldsom mengde med forkrommede deler..... På denne er disse fryktelig ripete og ikke pene, og jeg har ikke noe tro på at det kan bli perfekt (da må delene leveres inn for ny forkromming), men hva gjør jeg for å få det så bra som mulig uten å slite meg helt ihjel på dette?

DSC09650_zps7bd33b45.jpg

Som man kanskje kan se - littegranne - har jeg prøvd meg med Mothers metall-polish, men regner vel kanskje med at Autosol er bedre?

5e09bd4e-5ef4-4b25-8ab9-c059b70c7bb0_zps

Hele bilen :-)

Endret av rogersolmyr
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har hatt god hell med DA Medium til Fin pute og Autosol. Lett press og lavt til medium turtall. Så lenge det er godt med krom igjen har dette gitt overraskende doge resultater. Men er ett lite sjansespill. Har også ven noen få anledninger mått gå over for hånd etterpå med type kjemisk rens for å få det skikkelig blankt. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har brukt mye Autosol, men prøvde Meguiars NXT all metal polish og den var veldig god og lett å bruke.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville valgt Autosol fremfor MG NXT når som helst, har hatt mine runder med ripete krom på amrikanske biler, og kommer altid tilbake til Autosol :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har tatt endel crom på gamle amcars, men har brukt poleringssett fra gasoline for høyglans crom deler. Det er to barer med slipepasta og filt rondeller til rettsliper dette funker gull hver gang! om du ikke vil bestile noe så funker og spottpadd på roterende nesten like bra lav til medium fart og lite til medium press sammen med autosol!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tilbakemeldinger folkens. Da tar jeg en tur innom Claser'n og kjøper Autosol, og prøver meg forsiktig med spotpad på roterende maskin. Skal legge ut bilder av dette og resten av jobben som egen S&S etterhvert.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive