Gå til innhold

Windscreen repair kit


Dani

Recommended Posts

Hei, mitt første innlegg :0

Har irritert meg siden jeg kjøpte "ny" bil i desember over ripene etter vindusviskerene... Spesielt nå som glassplugg til vindusviskeren bak er på vei! :)

Har lest mye inne på forumet her, men fått litt skrekken av å polere med skikkelig maskin da ruta kan sprekke. Kom tilfeldig over ett såkalt repair kit fra bilnerden som man setter på drill, er dette bare noe visvas eller klarer man faktisk å få fjernet ripene med drill? (kan dette evt brukes på lykteglasset?)

Link til produktet: http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=25_26&products_id=314

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre du faktisk har lykteglass av _glass_ så er ikke dette settet egnet, bruk det du bruker på bilen til lyktene, men vær forsiktig med varmeutvikling så du ikke skader plasten (dvs tilsvarende som med lakkerte fangere)

  • DCN Poeng 1

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

 

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simen

Ikke noe problem å polere med roterende maskin på glass, det har jeg gjort flere ganger med stort hell. Ikke noe å være redd for! Har kjørt opp til 2100 rpm. Filtpad og 3M Glasspolish tar riper.

Høres veldig tungvint ut å gå over en hel frontrute på en drill (!?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babelfisken

Ikke noe problem å polere med roterende maskin på glass, det har jeg gjort flere ganger med stort hell. Ikke noe å være redd for! Har kjørt opp til 2100 rpm. Filtpad og 3M Glasspolish tar riper.

Høres veldig tungvint ut å gå over en hel frontrute på en drill (!?)

Men her er det vel stor forskjell på om man korrigerer på vanlig glass eller sikkerhetsglass slik vi har i frontrutene. Sistnevnte har jo at plast-sjikt som kan smelte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte akkurat denne for å prøve. Se om denne fjerner litt urenheter og spor etter viskere. Ikke prøvd den før, men kanskje noen andre vet hvordan den fungerer.

GTechniq G4 Glass Nano Polish

http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=25_26&products_id=68

Det der er en fin rens å bruke før påføring av forsegling, men riper fjerner den ikke.

Ikke noe problem å polere med roterende maskin på glass, det har jeg gjort flere ganger med stort hell. Ikke noe å være redd for! Har kjørt opp til 2100 rpm. Filtpad og 3M Glasspolish tar riper.

Høres veldig tungvint ut å gå over en hel frontrute på en drill (!?)

Cerium oxide og filtpad er langt mer effektivt enn hvilken som helst "vanlig" polish, og produserer ikke like mye varme som en skumpad. De er i hovedsak ment for litt heavy spotkorrigering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...