Gå til innhold

Fjerning av malingsprikker


J9 Detailing

Recommended Posts

J9 Detailing

Hei,

Konebilen har fått noen hundre små prikker etter at hun malte gjerdet vårt. Hvite prikker på sort bil synes relativt godt.

Er det noen som har noen triks eller erfaring for hvordan dette fjernes enklest mulig?

Jeg har prøvd å polere bort med DA og Meguiars lakkrens, men jeg regner med det må hardere lut til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

J9 Detailing

Kunne tenke meg det ja - er det hard eller myk clay tenker du?

Jeg klarer fint å skrape av malingen med negl - men det sitter ganske så godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SurreSnurre

Hei,

Konebilen har fått noen hundre små prikker etter at hun malte gjerdet vårt. Hvite prikker på sort bil synes relativt godt.

Er det noen som har noen triks eller erfaring for hvordan dette fjernes enklest mulig?

Jeg har prøvd å polere bort med DA og Meguiars lakkrens, men jeg regner med det må hardere lut til.

NanoSkin Autoscrub fin eller medium 6 inch Pad. Finner den hos scandicshine.no :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er oljebasert maling, så han du ha stort hell med whitesprit. Vannbasert maling sitter mye bedre desverre, og må ha mer mekanisk fjerning

Alfa Romeo Crosswagon Q4
Alfa Romeo 155 Q4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommy

Clay er nok den mest effektive og skånsomme veien å gå her. Jeg har god erfaring med 3M sin clay til dette formålet.

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min bil som hadde noen hundre hvite prikker, sansynligvis etter ette ha kjørt over fersk veimerke maling var det bare en ting som funka...skrape av en etter en prikk for så å polere opp skadene etterpå...tok en hel kveld...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simen

Vil ikke anbefale nanosvamp, den matter/sliper ned lakken - ikke bra. Anbefaler aggressiv clay, for det tar gjerne litt tid å claye bort såpass mye maling og da er det mye mer effektivt med en aggressiv clay, men forbered deg på litt polering etterpå. Gylden anledning til å ta en en-stegs polering etterfulgt av voks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
J9 Detailing

Dette ble løst ved å våtslipe faktisk. Prikkene satt som bare det og selv plastskrape måtte gi tapt.

Våtslipte lett med 2500 og polerte i to steg tilbake igjen. S03 Gold og S40 om jeg ikke husker feil.

Resultatet ble 100%.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...