J9 Detailing

Fjerning av malingsprikker

Hei,

Konebilen har fått noen hundre små prikker etter at hun malte gjerdet vårt. Hvite prikker på sort bil synes relativt godt.

Er det noen som har noen triks eller erfaring for hvordan dette fjernes enklest mulig?

Jeg har prøvd å polere bort med DA og Meguiars lakkrens, men jeg regner med det må hardere lut til.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har god erfaring med clay. Må polere etterpå, da den sannsynligvis lager noe riper

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kunne tenke meg det ja - er det hard eller myk clay tenker du?

Jeg klarer fint å skrape av malingen med negl - men det sitter ganske så godt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

Konebilen har fått noen hundre små prikker etter at hun malte gjerdet vårt. Hvite prikker på sort bil synes relativt godt.

Er det noen som har noen triks eller erfaring for hvordan dette fjernes enklest mulig?

Jeg har prøvd å polere bort med DA og Meguiars lakkrens, men jeg regner med det må hardere lut til.

NanoSkin Autoscrub fin eller medium 6 inch Pad. Finner den hos scandicshine.no :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva med nanosvamp litt forsiktig så korrigering etterpå for å fjerne evt riper ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er oljebasert maling, så han du ha stort hell med whitesprit. Vannbasert maling sitter mye bedre desverre, og må ha mer mekanisk fjerning

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Clay er nok den mest effektive og skånsomme veien å gå her. Jeg har god erfaring med 3M sin clay til dette formålet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva med nanosvamp litt forsiktig så korrigering etterpå for å fjerne evt riper ? 

Det hadde ikke jeg turt om det var mye prikker..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Clay is the way.

Fungerte bra når jeg var uheldig å få hvite malingsprikker på en sort V50 jeg hadde tidligere.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min bil som hadde noen hundre hvite prikker, sansynligvis etter ette ha kjørt over fersk veimerke maling var det bare en ting som funka...skrape av en etter en prikk for så å polere opp skadene etterpå...tok en hel kveld...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil ikke anbefale nanosvamp, den matter/sliper ned lakken - ikke bra. Anbefaler aggressiv clay, for det tar gjerne litt tid å claye bort såpass mye maling og da er det mye mer effektivt med en aggressiv clay, men forbered deg på litt polering etterpå. Gylden anledning til å ta en en-stegs polering etterfulgt av voks.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette ble løst ved å våtslipe faktisk. Prikkene satt som bare det og selv plastskrape måtte gi tapt.

Våtslipte lett med 2500 og polerte i to steg tilbake igjen. S03 Gold og S40 om jeg ikke husker feil.

Resultatet ble 100%.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive