Gå til innhold

forskjellige puter


Mr-Online

Recommended Posts

Mr-Online

Driver og "polerer" egen bil, og selv om jeg har vært på kurs osv så er det fortsatt ting jeg ikke vet :-)

Startet opp med å dele opp panser for å sjekke litt kombo, testet først gul Über pute med Scholl S17, dette funka ikke så veldig, så burgunder Scholl med S17, funka litt bedre, testet så gul Über med S3Gold, det var omtrent som burgunder Scholl og S17, så gikk jeg over til S3Gold på burgunder Scholl som jeg syntes fjernet det meste av RDS, var lite dype riper osv så dette var jeg fornøyd med, tok bilder osv og lyste med lykt osv osv.....

Høres dette riktig ut ???

Har også en "aprikosfarget" Scholl pute, denne føles veldig lik gul Über pute, stemmer dette ???

Går så over etter med aprikos Scholl og S17 for å få en litt bedre finnish, eller bør jeg gå på enda finerer pute og S30 ??

Endret av Mr-Online
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lena Kristin

Hvordan bil driver du og polerer? På noen biler kan det holde med orange scholl og s17 som finish, mens på andre må du på med endra finere middel for og få rette finish'n

Nanolex Approved Detailer

Certified Scholl Consept Detailer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mr-Online

Hvordan bil driver du og polerer? På noen biler kan det holde med orange scholl og s17 som finish, mens på andre må du på med endra finere middel for og få rette finish'n

Er en Mercedes, men ikke med Ceramic lakk :-) mørk blå, nesten med litt lillaskjær i lakken, skal få lagt inn par bilder etterpå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lena Kristin

jeg ville prøvd s17 på orange scholl først og sett hvordan resultatet ble etter wipedown

Nanolex Approved Detailer

Certified Scholl Consept Detailer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mr-Online

jeg ville prøvd s17 på orange scholl først og sett hvordan resultatet ble etter wipedown

Blir den jeg kaller aprikos det da :-) Men er ikke den veldig lik Gul Über pute ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mr-Online

post-4233-1368899245,39_thumb.jpgpost-4233-1368899256,95_thumb.jpg

Slik ble det etter 2 runder med S3 og lilla/burgunder Scholl plate. Nå kjører jeg med Flex DA, kan jo ha noe å si på at det ikke tar så mye :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Det der lignet veldig på Mercen jeg tok i fjor. Da kjørte jeg med svart Scholl wafflepad og S17+, og det tok veldig lite. S3 Gold på lilla Scholl, trinn 5 på Flex DA, mye press, 6-8 pass og 3-4 runder pr område, så begynner det å ligne på noe. Lakken er hard selv om den ikke er keramisk.

Gå over med Scholl S30+ på oransje (aprikos, om du vil) Schollpad på trinn 4 på Flex DA etterpå, så bør det være holofritt.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Bilde 2 ligner mer på swirls synes jeg.

Prøv deg frem, men husk godt med press først for så å slippe opp presset og avslutte med vekten av maskinen eller mindre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mr-Online

Bilde 2 er før det er gjort noe som helst :-)

Bildene kom bare i feil rekkefølge :-D



Det der lignet veldig på Mercen jeg tok i fjor. Da kjørte jeg med svart Scholl wafflepad og S17+, og det tok veldig lite. S3 Gold på lilla Scholl, trinn 5 på Flex DA, mye press, 6-8 pass og 3-4 runder pr område, så begynner det å ligne på noe. Lakken er hard selv om den ikke er keramisk.

Gå over med Scholl S30+ på oransje (aprikos, om du vil) Schollpad på trinn 4 på Flex DA etterpå, så bør det være holofritt.

Dette er vel sånn ca hva jeg kom fram til også, men har bare 1 av hver :-( , var derfor jeg lurte på hvordan den gule über padden var i forhold, den har jeg 2 av nemlig, så hvis den er ganske lik den lilla/burgunder Scholl så har jeg 3 totalt :-)

Endret av Mr-Online
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Bilde 2 er før det er gjort noe som helst :-)

Bildene kom bare i feil rekkefølge :-D

Dette er vel sånn ca hva jeg kom fram til også, men har bare 1 av hver :-( , var derfor jeg lurte på hvordan den gule über padden var i forhold, den har jeg 2 av nemlig, så hvis den er ganske lik den lilla/burgunder Scholl så har jeg 3 totalt :-)

Gul Uber og lilla Scholl skal vel være omtrent like i cut, om jeg har forstått de respektive skalaene riktig.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mr-Online

Gul Uber og lilla Scholl skal vel være omtrent like i cut, om jeg har forstått de respektive skalaene riktig.

Kjennes og føles velig slik ut ja, tror kanskje den gule fra Über er hakket mildere enn lilla fra Scholl :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Kjennes og føles velig slik ut ja, tror kanskje den gule fra Über er hakket mildere enn lilla fra Scholl :-)

Håper da virkelig ikke det... jeg skal ta en Urban Grey VW Passat midt i juni, og etter hva jeg har lest av S&S'er på slike her inne kjører man ull og S3 Gold holofritt på denne lakken. Med andre ord trenger jeg noe som er grovere enn lilla Scholl :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mr-Online

Håper da virkelig ikke det... jeg skal ta en Urban Grey VW Passat midt i juni, og etter hva jeg har lest av S&S'er på slike her inne kjører man ull og S3 Gold holofritt på denne lakken. Med andre ord trenger jeg noe som er grovere enn lilla Scholl :)

Nå er jeg helt fersk i dette så ikke ta hva jeg sier for 100% :-) Men når jeg kjenner på dem så syntes jeg vel lilla Scholl kjennes litt "røffere" ut, men det behøver jo ikke ha noe å si :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Nå er jeg helt fersk i dette så ikke ta hva jeg sier for 100% :-) Men når jeg kjenner på dem så syntes jeg vel lilla Scholl kjennes litt "røffere" ut, men det behøver jo ikke ha noe å si :-)

Har en 30-pakning pads på vei fra Bilnerden, deriblant gul Uber. Hvis Posten gjør jobben sin skal jeg ha dem i mine svette lanker i morgen, så da får jeg sammenlignet litt. Den skikkelige sammenligningen får jeg vel ikke før jeg skal bruke dem, er jeg redd.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mr-Online

Uansett så har jeg merket at DA ikke funker helt bra på å korrigere litt dypere "riper"...

Har gått over par steder 5-6 ganger og det er fortsatt spor igjen. Har kjørt over både med gul uber og lilla Scholl og jeg syntes vel resultatet blir bedre på 2 runder med lilla Scholl en gul uber..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Det er dessverre ganske vanlig at man ikke får bort alt med de "vanlige" DA-maskinene. Hvis du går over enda flere ganger vil du til slutt få bukt med ripene eller gå gjennom klarlakken, men da skal du virkelig holde på en stund...

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mr-Online

Jeg levde i håpet da :-) Men etter 5-6 ganger så gir jeg meg, da er det bare så vidt noe igjen av 1 eller 2 små på et greit område... får være grenser for tid jeg skal bruke på det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stian911

Jeg levde i håpet da :-) Men etter 5-6 ganger så gir jeg meg, da er det bare så vidt noe igjen av 1 eller 2 små på et greit område... får være grenser for tid jeg skal bruke på det :-)

Go big or go home:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...