Flippi

Glassplexin, hva er det ?.?

Kan noen forklare meg hva glassplexin er ?

Har en bekjent som driver med "bilpleie", dvs han smører på Glare for folk hjemme... og kan ikke skjønne at folk gidder å bruke annen polish (hans utsagn)

Han prøvde å overtale meg om hvor lett det var å klargjøre en bil og legge på Glare.

Med hans metoder og produkter til forvask og klargjøring, så lager han bare enda flere riper i bilen før han fyller alt med glare, ( i følge meg) og det var vel da diskusjonen begynte å eskalere :-)

Denne karen er en "selger", og veldig overbevist om hvor bra glare er.... men jeg bare blir bare mer og mer skeptisk jo mer jeg prøver å finne ut om produktet.

har søkt en del her inne også, og i beste fall så er produktet omdiskutert....

Eneste jeg har klart å finne ut om Glassplexin, er at det er et silikat, et silikonbasert produkt, noe jeg ikke vil ha i nærheten av min gummi eller plast.

ser at de fleste diskusjonene her inne om glare og glassplexin er ganske gamle, har det skjedd noe siden den gang ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror mye er likt, men vet ikke om det er noe oppgradert fra de, de gamle trådene gir nok en pekepinn på oppfattelsen av dette her inne, jeg har aldri testet det selv, så vil ikke uttale meg om det :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser at de pusher Glare på Esso i Auglandsbukta, samt hos Per Hagen. Der skulle de visstnok holde et kurs om Glare, du kan sjekke med PH.

Jeg hadde heller gått for polish fra de store her inne, da det finnes ufattelig mye rart i bilpleie...

Sjekk ut hva samarbeidspartnerene her på DCN forhandler, de pleier raskt å få tilbakemelding om noe ikke virker som det skal!

Kanskje tatt en poll for å sjekke hva som brukes/planlegges brukt i 2013?

Liste kan f.eks starte med:

Menzerna, Scholl, 3M, Rupes, CG, Gtechniq, Swissvax CFP osv.

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fjerner Glare noe som helst av lakkskader?

Hvis svaret er nei, blir det totalt meningsløst å sammenligne med slipende polish. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De har kurs her i kristiansand hver tirsdag, og jeg er forsåvidt IKKE interresert.

Men jeg lurer bare rett og slett på hva Glassplexin er for noe?, det jeg har funnet ut fra forskjellige forhandlere ute i verden er mildt sagt forvirrende... Det som frekventerer oftest er :

- Polymer

- Smeltet/flytende glass ?

- Smeltet sand/stein ?

- Flytende metall

- Nano teknologi ( ALARM !! )

Ser at de pusher Glare på Esso i Auglandsbukta, samt hos Per Hagen. Der skulle de visstnok holde et kurs om Glare, du kan sjekke med PH.

Jeg hadde heller gått for polish fra de store her inne, da det finnes ufattelig mye rart i bilpleie...

Det er planen , fordiom jeg har gått for en del wolfgang produkter, noe som jeg ser ikke er så hyppig nevnt her inne på forumet, men jeg er villig til å teste det :-)

Fjerner Glare noe som helst av lakkskader?

Svaret er nei, de fjerner oksydering kjemisk, og fyller igjen ripene.

Og han jeg kjenner vasker bilene med parafin, og knir av med håndkler og koster..... nesten helt ripefritt lol..... sannheten er at han påfører mer riper på bilen, før han dekker til alt med fyller, og bilen ser bra blank ut.

Liker ikke opplegget....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

... han dekker til alt med fyller, og bilen ser bra blank ut.

Liker ikke opplegget....

Høres jo ut som en god forretningside da, i hvert fall. Hvis folk er fornøyd og betaler villig vekk, ler han hele veien til banken :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres jo ut som en god forretningside da, i hvert fall. Hvis folk er fornøyd og betaler villig vekk, ler han hele veien til banken :)

er akkurat det han gjør..........grrrrr

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det må være utrolig skuffende når disse folka får kjørt bilen sin gjennom børstevasken på Shell og Statoil noen ganger, også kommer all faenskapen frem da! :/

Men da kan jo bare han Glare-duden si at det er maskinvasken som har ødelagt, også gjøre jobben en gang til da.. :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

GlassPlexin er et varemerke, et firma som har utviklet et sammensatt stoff og gitt det et navn. Glass er et gjennomsiktig "silika", og plexin er egentlig et protein. Formelen for det sammensatte stoffet er ukjent, men den inneholder hvert fall Silisium som er det nest mest vannlige grunnstoffet i jordskorpen etter oksygen.

VIKTIG Å VITE!!

De engelske begrepene «silicon» (norsk: silisium) og «silicone» (norsk: silikon) blir ofte forvekslet, noe som skaper forvirring, selv om det ene er et grunnstoff og det andre er en kjemisk forbindelse. "Silika" er fellesbenevnelsen for alle typer silisium -materier.

Hvis man leser engelske artikler om "Silicon" som på norsk heter Silisium, vil du se at det er grunnstoff 14 i det periodiske system. Dette grunnstoffet reagerer lett med andre grunnstoffer og kan derfor danne mange forskjellige stoffer. Blandt de mer kjente "Silika" er SiO2 Silisiumdioksid også kjent som bergarten KVARTS. Krystallisert kvarts, som du ser på bildet under.

150px-Quartz_2(USA).jpg

Nå har dere fått nok informasjon til å slutte å kalle silisium produkter for silikon produkter. Det ene er Halvmetallisk bergart, det andre er kjemisk fremstilt masse.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive