Gå til innhold

Alfa Romeo gtv


Christer R

Recommended Posts

Christer R

Får vell lage en liten showcase av veteranbilen min no når eg endelig har fått den blank og fin.

Bilen er en Alfa som overskriften sier,det er en 1981 mod som er totalresturert i Latvia en gang i 2003 med en 2,0 motor og lyst skinninteriør.

Bilen er rullet bare 115000 så det sier vell att den stortsett bare er brukt om sommeren,og her hos meg brukt nesten aldri.

Her er ett bilde sånn ca 30 min etter eg hadde buffet av voksen,litt over 24 en fredagskveld. Måtte en cruisetur til by'n,første turen i år med denne og sikkert en av få turer denne får tenker eg.

008-2_zps0421b44f.jpg

Ferdig vasket lødagen,måtte være klar for Alfatur til Hagesund med Alfaklubben. Og bare skummet og spylt,denne lakken vil bare bli vasket for hånd og tørket når den skal poleres igjen. Får riper bare man blåser på den.

012-1_zpsc911ac92.jpg

014-1_zps619bfbd2.jpg

017_zps950860f0.jpg

018_zps3a6de25e.jpg

019_zps2899c2ac.jpg

003-4_zps0df28446.jpg

061_zps4ab4fb18.jpg

No står den i garasjen og samler støv og venter på bedre tider,blir nok tatt ut ved spesielle annledninger.

  • DCN Poeng 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christer R

awwww.. savner GTV'n min plutselig... :(

pen bil du har der :-)

Takk for det,merkelig med det savnet etter bilen man kvitter seg med :)

Hvilken gtv hadde du?

Tøff bil :)

Takk :)

Flott bil som bør brukes...

Takk,den blir brukt. Ihvertfall en gang hver mnd når det er sol,tar en liten raggetur sånn att den ikke står seg ihjel.

Fantastisk bil!!

Takk,den er usedvanlig flott og god stand. En av grunnene til att den blir lite brukt.

Gammel Rjukanbil. :) fine biler. Står en 82 gtv6 i garasjen til svigermor og. :) morsom bil med skikkelig golyd i v-sekseren. :)

Det er det sikkert,den var solgt ny i Norge tror eg.

Gtv6 skal eg ha meg igjen,med 3,0 sånn som eg hadde en gang i tiden,men som ble solgt til fordel for denne her.

alfa111.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Holger's AS

Ble nok solgt ny i Norge ja.

Rjukan var jo et eldorado for Alfisti i "gamle" dager. En av landets mestselgende Alfa forhandlere gjennom tidende drev jo der. Det ble bl.a. solgt fler Alfasud'er der enn noe annet sted i landet.. er vel ikke så mange igjen av dem desverre.

Fint å se GTV i så flott stand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christer R

Ble nok solgt ny i Norge ja.

Rjukan var jo et eldorado for Alfisti i "gamle" dager. En av landets mestselgende Alfa forhandlere gjennom tidende drev jo der. Det ble bl.a. solgt fler Alfasud'er der enn noe annet sted i landet.. er vel ikke så mange igjen av dem desverre.

Fint å se GTV i så flott stand.

Alfasud er det ikke mangen igjen av,de kom jo med rust som standard utstyr :)

Har noen bilder av interiøret og.

005.jpg

006.jpg

Sånn ser den ut under,blitt jevnlig behandlet med tektyl.

008.jpg

009.jpg

Og motoren,original bortsett fra andre kammer har eg blitt fortalt.

011.jpg

012.jpg

014.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gtv var en 84mod 2.0, ville ikke ha v6, ikke samme veigrepet :-)

Var min andre alfa... har blitt et par stk med årene, kjørt alfa i snart 23 år !

Alfa Romeo Crosswagon Q4
Alfa Romeo 155 Q4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en totalrestaurering jeg gjorde, så døde nesten bilen av rust etter 4år fordi jeg tectylerte den...

Alt så bra ut, helt til jeg pirket i tectylen... :(... skal aldri tectylere en bil igjen.

Alfa Romeo Crosswagon Q4
Alfa Romeo 155 Q4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christer R

Min gtv var en 84mod 2.0, ville ikke ha v6, ikke samme veigrepet :-)

Var min andre alfa... har blitt et par stk med årene, kjørt alfa i snart 23 år !

2literen er litt lettere å kjøre enn v6'en og går nesten like godt som 2,5'en,men en 3,0 med de rette modsa er mye mer kjørevillig og mye artigere å kjøre fort med.

Har hatt begge deler :)

Her er den eg aldri skulle solgt,lettere frisert 3,0 med Ansa eksos RSR stag++

ID07077.jpg

Etter en totalrestaurering jeg gjorde, så døde nesten bilen av rust etter 4år fordi jeg tectylerte den...

Alt så bra ut, helt til jeg pirket i tectylen... :(... skal aldri tectylere en bil igjen.

Denne har vært tectylert siden den ble resturert i 2003,og har vært under og pirket,ikke noe rust å finne noen plass.

Men så blir ikke denne brukt så mye og nesten aldri i regn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min ble brukt hele året... lærte å kjøre bil i guiletta og gtv jeg :-), den hang bare sammen i tectylen plutselig.... la seg vann på baksiden som ikke kom ut :-(.. etter dette har jeg best erfaring med ren bil, som blir oljet innenifra :-)

Alfa Romeo Crosswagon Q4
Alfa Romeo 155 Q4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...