Gå til innhold

Ny bil? hva skal jeg velge?


Ælen

Recommended Posts

Da har jeg solgt 3serien min og hadde egentlig planlagt å handle en BMW 5 serie(E39), men problemet er at jeg ikke finner noen jeg liker.

Har derfor begynt å se litt på andre biler enn BMW og tar gjerne i mot tips på hvilke biler jeg bør se etter? Kanskje får du øynene mine opp for ett annet merke enn BMW(har kun hatt BMW så langt)

Jeg er ganske kresen på hvordan ting ser ut, ikke bare utvendig, men også innvendig. Mine største krav er at det er en stasjonsvogn som er større enn BMW 3 serien og at bilen har ISO-FIX.

- Stasjonsvogn

- ISO-FIX

- pris ca 150 000,-

- må være plass til barnevogn uten å demontere hele vogna

- Må være ok utstyrsnivå.

- Km stand under 200k

Har dere noe forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hogstad

Hva med Audi A4 B7 Avant? Disse liker jeg veldig godt .. B7 er den varianten som kom i 2005 ca.. Den er vel ca på størrelsen med 3-serie men ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A4 blir i minste laget :(

Har akkurat kvittet meg med lånet jeg hadde på 3serien, for å ta opp ett større huslån. så noe lån er ikke aktuelt i denne omgangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klykken

Jeg eier en Passat 3BG fra 2004 (1,9 TDI 4motion stasjonsvogn). Hadde en BMW E92 før den, og det er LANGT fra sammenlignbart både komfortmessig, støymessig, kvalitetsmessig og egentlig alt. Passaten er skranglete, "billig" i interiøret, knirker, knaker og skrangler i alle overganger i interiøret. Bare det å smekke igjen dørene gir en grell følelse i Passaten. :(

Dog, den er romslig og tar seg godt frem. Familievennlig også. Litt smått moro å ligge i full firehjulsskrens på snøføre i tillegg. (den samme drivlinje som Audi Quattro fra samme periode). :)

*201x Tesla Model 3 i reservasjon
*2015 Tesla Model S85D

*2016 Mazda CX-3 150hk 4x4

*2014 BMW i3

*2021 Tesla Model Y LR

Helelektrisk bilpark ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Concker

Med litt tålmodighet skulle det være muligheter og få skaffet en 2005-2007/8 A6 som ikke har gått alt for langt.

Pene behagelige biler med bedre plass en 3serie og A4, problemet er at mange av disse har allerede begynt å gå langt, men det finnes fremdeles de som ligger under 200,000km

Men må ikke glemme Skoda heller da dette er biler som virkelig har kommet seg, både på utseende og kvalitets følelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode forslag. Jeg har sett på alle forslagene i løpet av helgen.

Jeg var å så på en Audi A6 2,4 quattro som egentlig var i ok stand, men jeg ble liksom ikke forelska i bilen slik som jeg har blitt i mine tidligere biler. Så jeg bestemte meg for å se på en bil som var litt over mitt budsjett, men bare for å se. Det var en BMW 525ia E61 som har gått 156` km. Dette var mer bil for meg :D så etter å ha prøvekjørt bilen og grublet litt fram og tilbake bestemte jeg meg for å slå til på denne da det var noe sånt jeg aller helt hadde lyst på. så i morgen drar jeg sørover igjen for å hente bil :D

15_218524233_xl.jpg

  • DCN Poeng 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...