Chras

Vurderer bytte av bil, fra Mazda til Audi(BMW?)

44 innlegg i emnet

Hola!

Har kommet dit henn i livet at ønsker å kvitte meg med min 2 hjulede venn, Kawasaki Z1000.

Det frigjør noen kronasjer og har derfor lekt med tanken på å selge min Mazda 6 2009, 2.0 diesel til fordel for en annen bil.

Kanskje noe som gir litt mer kjøreglede?

Fargen den har er veldig grei og nøytral, grå/blå aktig og er derfor lett å holde ren, men kanskje litt for kjedelig?

Ønsker også å prøve noe annet en fremhjulstrekk, da jeg kun har hatt biler med det.

Har vel hatt en liten dragning mot det tyske og sett på Audi A4 Quattro 2007-2009 modeller, blir 140HK diesel motoren for slapp, så man "må" opp på 170HK?

Har et budsjett på ca 220 til ca 270k maks.

Er det eventuelt noe annet spennende i den prisklassen?

Legger min tillit hos DCN's eldreråd!

Kan SELVFØLGELIG kun være jeg som ikke klarer å bestemme meg, eller slå meg til ro med at bilen jeg faktisk har er god nok... :)

Endret av Chras
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en liten forkjærlighet til BMWs 3-serie. Ganske spenstig design, godt interiør og det er et premiumsmerke! I tillegg har den bakhjulstrekk som både er sportslig, moro og stabilt. Generelt veldig godt sammensatt hele bilen.

Noe i denne gaten, f.eks:

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=40826352

En slik bil bør imidlertid ha litt utstyr, som skinnseter (eller delskinn), navigasjon og nordisk pakke (hvis import) og m-pakke, og shadowline-pakke (sort taktrekk, sorte lister osv).

Men anbefaler deg å gå til en forhandler og prøve de bilene du ser for deg er noe for deg, før du bestemmer deg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Absolutt ikke dumme forslag, syntes Audien er litt i grenseland med tanke på prisen.

3'ern har jeg veldig sansen for, både A4 og Bmw 3 syntes jeg ser bedre ut i stasjonsvogn i de nyere karosseriene.

Men, BMW 3 er vel langt fra en stor bil og vil vel være en mindre bil enn hva jeg er vant til nå?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du skal ha bmw 3 så i den prisklassen som linken lengre opp her ville jeg kjøpt lci-utgaven i tilfelle.

Eventuelt så har du jo bmw 5-serie (e60) som er litt større enn 3serien. Denne ligger litt høyere i pris, men har en god del større plass

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil det være noe dyrere bilhold med en Audio quattro, enn en bil med vanlig 2 hjulstrekk?

Etter litt skuing på finn så ser det ut som ( i mine øyne) at man får lite utstyr for pengene i min prisklasse og da jeg setter 80.000km som øvre grense for Bmw 3.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det beste du kan gjøre er å dra til forhandlere som har de aktuelle modellene inne og prøve de :) Får sikkert lov til å ha den hos deg til neste dag også, for å teste den sammen med resten av familien. Får ikke noe fullstendig inntrykk etter å ha stressa rundt i en time.

Vi har kun BMW hos oss. Fruen har en 3-serie stasjonsvogn (E91) og jeg har en 5-serie stasjonsvogn (E61). Femmern er ganske så mye større enn lillebroren, men den er igjen en annen type bil også. 3-serien er sporty av seg, med litt mindre plass og femmern er en mye mer romslig cruiser.

Som sagt: prøv ut litt forskjellig og bli enig med deg selv på den måten :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det beste du kan gjøre er å dra til forhandlere som har de aktuelle modellene inne og prøve de :) Får sikkert lov til å ha den hos deg til neste dag også, for å teste den sammen med resten av familien. Får ikke noe fullstendig inntrykk etter å ha stressa rundt i en time.

Vi har kun BMW hos oss. Fruen har en 3-serie stasjonsvogn (E91) og jeg har en 5-serie stasjonsvogn (E61). Femmern er ganske så mye større enn lillebroren, men den er igjen en annen type bil også. 3-serien er sporty av seg, med litt mindre plass og femmern er en mye mer romslig cruiser.

Som sagt: prøv ut litt forskjellig og bli enig med deg selv på den måten :)

Jeg antar at jeg gjorde en liten brøler da jeg valgte bil denne gangen kun med hodet.

Da jeg gjorde meg tanken om at jeg kunne leke meg med motorsykkelen og ha bilen kun til transport, nå som den gleden har blitt mindre så syntes jeg at bilen jeg nå har blir anonym og Innbyr ikke i så stor grad til å bare kjøre en tur.

Men jeg ønsker fortsatt en bil som måtte være praktisk og med 4 dører.

Antar det er et luksus problem.. Men bil handler faktisk om følelser og ikke bare fornuft.

Har i lengre tid sett på de tyske merkene og tenker vel som så at man lever jo bare en gang... :)

Vanskelig valg!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Absolutt ikke dumme forslag, syntes Audien er litt i grenseland med tanke på prisen.

3'ern har jeg veldig sansen for, både A4 og Bmw 3 syntes jeg ser bedre ut i stasjonsvogn i de nyere karosseriene.

Men, BMW 3 er vel langt fra en stor bil og vil vel være en mindre bil enn hva jeg er vant til nå?

Denne 3-serien her er ikke en spesielt liten bil, så tror ikke du skal ha det problemet. Den er ikke noe mindre en Audi'en som du først vurderte.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Først burde du vel finne ut hvor stor bil du ønsker deg.

Deretter prøve respektive utgaver av A4/3-Serie/C-klasse eller A6/5-serie/E-klasse.

Personlig synes jeg at de første her blir for små og jeg har valgt Mercedes E-klasse bl.a. fordi det er den største stasjonsvogna du får kjøpt.

Er heller ikke mye tvil om at Mercedes er den mest komfortable av gjengen, men kanskje ikke mest sportslig, i alle fall ikke standardutgavene.

Skal ikke legge skjul på at jeg er Mercedestilhenger, men har også hatt BMW og Audi før. Skal jeg tilbake der må det bli noe stort, A8 eller 5/7-serie..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spennende med kjøp av ny bil.

BMW 3 serie og Audi A4 er begge innenfor samme størrelse og jeg vil tro at de er vesentlig mindre enn din Mazda 6, iallefall i bagasjerommet. Audi A4 Q får du vel vesentlig rimeligere enn en BMW 3 serie x-drive, da man må opp til 2009 modeller av 3 serie for å finne x-drive.

Jeg ville nok valgt 3 serie forran A4, men jeg er nok noe subjektiv. Hvor mye du skal legge i potten er jo også helt avgjørende.

Forøvrig: A4 2.0 TFSI eller 2.0 TDI Quattro er slett ikke noe dumt valg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta noen runder i distriktet hos forhandlere. Prøvekjør, prøvekjør og prøvekjør!

Og det er kanskje ikke så smart å låse seg på tyske biler heller. Asiatene lager ikke BARE kjedelige biler, selv om du synes Mazdaen er litt kjedelig :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som dem sier oven,, prøvekjør forskjellige merker,, er det en overligger du har? 2009 modellen kom med 2,2 liter og ikke 2,0.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mange gode tips her!

Får nok rett og slett hive meg rundt å få sykkelen ut på finn og komme meg til noen forhandlere og få prøvd litt biler!

Som dem sier oven,, prøvekjør forskjellige merker,, er det en overligger du har? 2009 modellen kom med 2,2 liter og ikke 2,0.

Det står nå 2009 i vognkortet i det minste, 2.0 liter diesel 140 hester.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det må da være et eller annet du kan gjøre med Mazda'en din som ikke gjør den så døll og kjedelig. :)

BMW/Audi/Mercedes-Benz/Lexus har ikke mye mer å by på enn Mazda innenfor ditt budsjett. Bare det å bytte bil koster ganske mye, bruk heller de pengene på Mazda'en.

Dessuten med bruktbil vet man hva man har, men ikke hva man får. Å gå fra pålitelig riskoker til tysk spydspissteknikk der kundene er prøvekaniner, kan koste mer enn det smaker.

Eller kjøp denne og leva livet! http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=40687240

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siklet på den jeg også når jeg bladde fram eksemplet over, ØHN! hehe

Lyden fra en tysk rekkesekser er alene verdt alle penga! :D

Synd den er litt ribbet for utstyr..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ikke si om noe er bedre enn annet, men jobber som bilberger å ila en dag med 15 jobber var 8 av dem VAG produkt.... Herlich..

Skulle jeg kjøpt såpass ny bil ville jeg også sørget for å handle et bil merke hvor merkeforhandleren er service innstilt..

Kjedelig med "ny" bil å måtte oppsøke et verksted du ikke kan for dra.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil det være noe dyrere bilhold med en Audio quattro, enn en bil med vanlig 2 hjulstrekk?

Etter litt skuing på finn så ser det ut som ( i mine øyne) at man får lite utstyr for pengene i min prisklasse og da jeg setter 80.000km som øvre grense for Bmw 3.

Quattro systemet er bunnsolid, basta!

tror jeg aldri har verken lest eller hørt om noen som har hatt problem med det.

Vil absolutt anbefale og kjøpe quattro, nesten et must når du kjøper Audi generelt spør du meg, spesielt med tanke på at vi lever i et vinterland.. Samt ved senere salg vil bilen holde seg MYE bedre i pris.

At VAG bilene er fremstår som helt elendige er rett å slett bare tullprat, behandles bilen riktig og er nøye med oljeskift, generelt vedlikehold osv holder de like bra som hvilke som helst andre biler, spesielle problem områder er det nok på de fleste biler.. Mens VAG slet med forstilling i en periode på 90tallet så slet BMW og merce med rust.. En helt feilfri bil finnes ikke :P

Jeg støtter også forslaget om TFSI motor over Disel.. dette er gode motoren som fort kan bli noe helt annet med en liten chip. :)

Endret av Concker
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det må da være et eller annet du kan gjøre med Mazda'en din som ikke gjør den så døll og kjedelig. :)

BMW/Audi/Mercedes-Benz/Lexus har ikke mye mer å by på enn Mazda innenfor ditt budsjett. Bare det å bytte bil koster ganske mye, bruk heller de pengene på Mazda'en.

Kan vel ta en liten tur til Flissundet og høre på litt chipping, felger gjør vel mye og ;).

Glad det er noen som ikke gir de dyreste tipsene her og, hehe.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi er nå på vår fjerde audi, og andre A4, og er kjempefornøyde.

Første A4en var en 03 130 hk tdi quattro, og nåværende er en 09 170 hk tdi quattro.

Den vi har nå synes jeg sparker bra, og gir masse kjøreglede. Har orginalt sportsunderstell, så behovet for senk synes jeg ikke er der.

Har heller aldri hatt noe tull med våre audier, de ha vært pålitelige. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive