• 0
SindreDahl

Kärcher K4.97 høytrykkspyler bra nok?

Spørsmål

Har en Kärcher K4.97 høytrykkspyler og lurer på om denne fungere bra til vasking av bil? Vil jo ikke kjøpe ny om denne gjør jobben bra :)

Specs:

Water connection
Max. feed temperature 40 °C
Min. feed volume 10l/min
Feed pressure 0,2 - 1,2 MPa
Performance data
Working pressure 12 MPa
Max. permissible pressure 13MPa
Water flow rate 6,7 l/min
Detergent flow rate 0,3l/min

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

9 svar til spørsmålet

• 0

Har en Kärcher K4.97 høytrykkspyler og lurer på om denne fungere bra til vasking av bil? Vil jo ikke kjøpe ny om denne gjør jobben bra :)

Specs:

Water connection
Max. feed temperature 40 °C
Min. feed volume 10l/min
Feed pressure 0,2 - 1,2 MPa
Performance data
Working pressure 12 MPa
Max. permissible pressure 13MPa
Water flow rate 6,7 l/min
Detergent flow rate 0,3l/min

Hvis din er omtrent som denne i linken under, synes jeg den siden beskriver en grei maskin som fint kan brukes til bilvask. Men det finnes selvsagt mer praktiske spylere med nyttige egenskaper som større vannmengde og lengre, mykere slange... :)

http://www.plantasjen.no/sortiment/uteliv/hoytrykksvaskere_/514ff1f3b61822349300301d/h-ytrykksvasker

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Hvis din er omtrent som denne i linken under, synes jeg den siden beskriver en grei maskin som fint kan brukes til bilvask. Men det finnes selvsagt mer praktiske spylere med nyttige egenskaper som større vannmengde og lengre, mykere slange... :)

http://www.plantasjen.no/sortiment/uteliv/hoytrykksvaskere_/514ff1f3b61822349300301d/h-ytrykksvasker

Den jeg har ser slik ut: http://pics.ricardostatic.ch/2_697692716_Big/reinigungsgeraete/kaercher-k4-97.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Heter jo K4 begge, så de er nok ganske like og helt greie. Din er kanskje en eldre årgang? :)

Kan nok stemme det ja :) er noen år gammel den, men tenkte egentlig å bruke den til foam cannon for vi har en stoooor høytrykkspyler på jobb jeg kan bruke til å spyle osv med(husker ikke navn osv på denne men går på diesel og strøm og er ikke bærbar)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Kan nok stemme det ja :) er noen år gammel den, men tenkte egentlig å bruke den til foam cannon for vi har en stoooor høytrykkspyler på jobb jeg kan bruke til å spyle osv med(husker ikke navn osv på denne men går på diesel og strøm og er ikke bærbar)

Ingen problem å skumlegge med denne maskinen. Det som vil gnage er lite vann så det tar lang tid å spyle av skummet og at en må flytte med seg spyleren rundt bilen når en vasker.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

10l/min er jo 600l/h, eller bommer jeg helt nå?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Det er nok bare det den krever av vannforsyningen.

output er 6,7 l/min =~ 400l/h

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Den fungere sikkert helt utmerket til vask av bil. Når du har tatt noen biler så vil du sikkert ønske deg en annen HT med bedre specs. Slik er denne detailing verdenen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Takker for svar :)!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive