Steinar33

Fjerne polishrester fra ruglete sort plast

Fått noen flekker med megs poleringsmiddel tre steder på ruglete plastfanger. Forsøkt alt jeg kan tenke meg for å ta dette, sterk surfex hd, kraftvask, prickbort, vaskemidler, har skrubba og gnikka men det er der når det tørker... forsøkt å dekke det med plastfornyer men det er likevel lyst og litt hvitt. Aner ikke hva jeg skal prøve. Noen tips?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøv og bruk kraftig felgrens, den er syrebehandlet og fjerner det meste.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du prøvd kontrollspray? Bruker det selv når jeg har grisa, funger bra.

Eventuelt om du ikke har det, så 50/50 Batterivann og isopropanol.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Surfex og børste ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Surfex og microfiber bruker jeg på de de "ruglete" listene på mine biler, men kun om de ikke forsvinner med SV Plastic Wash og microfiber :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt forsiktig gnikking med nanosvamp og vann pleier å fjerne dette lett.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt forsiktig gnikking med nanosvamp og vann pleier å fjerne dette lett.

x2 prøvde dette i helgen hadde en nanosvamp liggende litt usikker på hvor den har komment fra men uansett så hadde eg besøk fra en som hadde hatt bilen på polering med et firma og hadde fått på polerings rester diverse plasser der det var svart plast, han hadde brøvd å vasket det vekk men det forsvant ikke, tok nano svampen og bløyte den faktisk i bare lunket vann of gnikket forsiktig og vips så var polish restene vekk :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk for rådene:)

Skal teste felgrens og de produktene jeg har som blir nevnt. Det ligger nok 20 lag med plastfornyer over denne gamle polishen :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har selv gått på samme smell en gang. Hvis det er merker etter du har vært borti med maskin så er dette så godt som håpløst å fjerne på noen typer plast. Det er i hvertfall min erfaring. Med maskin brenner du nesten plasten, og polishen svir seg fast i plasten. Har prøvd mye forskjellig, men whipedown og iherdig gnikking ser ut til å funke best.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kommer borti med DA maskin, prøvd mere i dag, er der ennå. må nok bare leve med det. skal gnikke litt til :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Også gode erfaringer med nanosvamp og lunkent vann, eller surfex og børste om det sitter litt løsere.

Vær forsiktig med nanosvampen da den har en slipe effekt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive