Gå til innhold

Auto Finesse Revitalise - Noen erfaringer


nemiarwen

Recommended Posts

  • Moderatorer
Christer

En kollega kjøpte dette settet for å ta sin egen bil, og i dag så jeg resultatet med egne øyne - jævlig bra.

Han rapporterer at grovrubbingen er en drøm å bruke - lite støv, korrigerer bra og gir en bra finish. Ikke helt LSP-klar, men heller ikke langt unna.

Mediumpolishen fjerner eventuelle mikroriper etter grovkorrigeringen og gir en LSP-klar finish. Denne er også lett å kjøre og støver lite, og tar swirls og moderate riper uten problemer (dog trengs det noen flere runder på litt styggere riper).

Finpolishen gir en fantastisk glans og dybde til lakken, så å si støvfri.

Midlene ble brukt med Flex XC 3401 VRG (oscillerende) og kun med de tilhørende fargekodete putene, kombinasjoner av grovere midler på finere puter og vice versa vil kunne gi andre resultater, men det var hans første jobb med skikkelig utstyr og han følte ikke så veldig for å eksperimentere så mye siden alt fungerte så bra som det gjorde.

Jeg skal en tur innom ham i løpet av de neste par ukene og tafse på varmtvannsspyleren hans, og tenker jeg skal teste produktene mot Scholl-produkter når jeg likevel er der, både på Flex DA og roterende.

Foreløpig ser dette hvertfall ut som et veldig bra kit.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

prøvde grovrubbingen i går, og var ikke spesiellt imponert over cut egenskapene... støvet mye, og liten kjøretid hadde den også.

hold på med en hard problemlakk, og eksperimenterte med forskjellige kombinasjoner for å få litt cut med DA maskinen.

prøvde den på gul über pads, og auto finesse sin egen orange cut pad, samt på megs MF cut pad... ikke noe trøkk i den til å fjerne RDS med... :-(

edit: skrivefeil

Endret av Flippi

Alfa Romeo Crosswagon Q4
Alfa Romeo 155 Q4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Skjønner ikke helt dette her...

Kompisen fjernet alt av RDS og swirls på en Mercedes C-klasse med disse produktene - riktignok på Flex DA, men det er ikke hva man normalt sett forbinder med DA-maskin... da tenker man vel helst på DAS6 Pro og kloner. Flexen er jo mer en hybrid mellom DA og roterende, men det er jo fullt mulig at det er det lille ekstra som skal til for at AF-produktene skal yte sitt beste. Ikke vet jeg...

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde kanskje ikke mange nok über pads, så de ble kjørt ganske hardt. .. slet ut de 2 jeg hadde på bilen.

Sier ikke at det ikke virker, tok bare lenger tid enn megs.

Alfa Romeo Crosswagon Q4
Alfa Romeo 155 Q4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nemiarwen

Skal ta bilen til naboen en dag, men vi tok en kjapp test på panseret hans i går. Hele bilen ser ut som et helvette og det nok ny verdensrekord i RDS og Swirls.

Tok halve panseret med alle 3-stegene og voksing til slutt. Følte at grovrubbingen fikk tatt en del, men støvet MYE. Mulig jeg burde fuktet paddene mere og oftere (helt nye pads, de som var med i pakken)
Men, etter at hele panseret var tatt, gikk jeg over og spotkorrigerte på de verste ripene vi hadde igjen, fikk tatt mye av dett/dempet en hel del, men krevde mye kjøring og mye press. Brukte en Kauss 500W DA maskin, så er nok ikke beste maskinen heller da men.

Til info, så var det en 2008 modell Ford S-Max sort metallic. Jeg har litt problem med å definere lakktyper og hvorvidt de er hard eller myk enda. Har kun jobbet med 3 biler foreløpig. (Har brukt Scholl på de andre bilene)

Men men, har planer om å ta resten av bilen hans en av dagene, og tror nok jeg skal prøve å kjøre på med Auto Finesse over hele bilen. Dog litt usikker på om det er nødvendig med alle 3 stegene, restore, refine og polish..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Men men, har planer om å ta resten av bilen hans en av dagene, og tror nok jeg skal prøve å kjøre på med Auto Finesse over hele bilen. Dog litt usikker på om det er nødvendig med alle 3 stegene, restore, refine og polish..

Prøv med mildeste kombo først og se om du får resultatet du ønsker. Hvis ikke går du et steg grovere. Hvis dette tar tilstrekkelig, kjører du over hele bilen med denne, og går over hele bilen igjen med fineste steg til slutt. Er ikke vits i å bruke grovere midler enn nødvendig. :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nemiarwen

Prøv med mildeste kombo først og se om du får resultatet du ønsker. Hvis ikke går du et steg grovere. Hvis dette tar tilstrekkelig, kjører du over hele bilen med denne, og går over hele bilen igjen med fineste steg til slutt. Er ikke vits i å bruke grovere midler enn nødvendig. :)

Ja, skal prøve meg litt frem. Det må testes litt ja. Blir jo voldsomt med arbeid om jeg gå 3 ganger over bilen og voks til slutt da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Ja, skal prøve meg litt frem. Det må testes litt ja. Blir jo voldsomt med arbeid om jeg gå 3 ganger over bilen og voks til slutt da!

Skal man ha et pent og ripefritt resultat flyr fort timene...

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg kjøpte dette hos Bilnerden, og det var min første jobb med korrigering/maskin. Jeg har ikke sammenligningsgrunnlag men er godt fornøyd, se innlegg 19 i http://www.detailersclub.no/forum/topic/16675-bn-mai-vi-vil-se-bilder/

Det er en Golf 2010 mod, og tok medium først, og den fineste comboen til slutt, ikke så lang kjøretid før man måtte legge på nytt, men det følger med en sprayflaske til å fukte paden med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • 1 year later...
sokndal74

Er ikke fornøyd med det settet, synes det støver for mye og går veldig fort tørt.

Det må være ting som er mye bedre, noen liker det sikkert, det er jo et billig produkt, som nybegynner er det vel greit nok

Synes grovkorrigeringen støvet enormt.....alt var støv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg gikk over til Swissvax sine polerings produkter, det var som å komme til en annen verden

 

Det høres jo bra ut, men hva slags andre polisher sammenligner du de med, og hvilke egenskaper er det du synes er "en annen verden"? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nemiarwen

Hei! Jeg som en gang startet denne tråden og har testet dette på noen biler og var litt frustrert enkelte ganger i forhold til at det støvet og gikk fort tørt. Testet det på en hvit Caddy i helga som var, fuktet putene bittelitt og det fungerte greit i helga ihvertfall. Brukte Krauss 900W DA og medium uber. 1 steg bare.
Antar at det varierer i forhold til lakk og puter med dette produktet som med mange andre  -_-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sokndal74

Det høres jo bra ut, men hva slags andre polisher sammenligner du de med, og hvilke egenskaper er det du synes er "en annen verden"? :)

Der jeg synes er bra, er at Swissvax sin Cleaner fluid, er "oljete" så du kan kjøre mye før den går tørr, og støver veldig lite, og tar veldig godt, iallfall på roterende

Men det er jo dyrere produkter, men for min egen del så synes jeg det er verdt prisen, men det kommer helt ann på hvem du spør her inne.

Mange andre produkter som er billigere, støver mye, feks grov av autofiness, støvet veldig, prøvde med pad primer, det hjalp litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Vel, altså...

 

Auto Finesse sine polisher er laget får håndbruk eller med DA-maskin. Ikke roterende. Siden sokndal74 sverger til roterende er det ikke rart de går tørre og støver som et kokainparty med en gang.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...