Gå til innhold

Hvilken maskin bør jeg gå for?:)


Superbshine

Recommended Posts

Superbshine

Hei alle Bilpleiere :P

Holder på å bygge garasjen jeg har drømt om lenge nå, 56kvm ,med fliser, gulvvarme,lyse vegger og masse lys :D

Så da skal jeg endeli få kommet igang med "bilpleien", vanlig vask det får jeg til, men vil gjerne ta det et skritt videre, har alltid latt andre polere og slikt, grunnet ikke hatt tid, men nå har jeg eget hus og garasje på tur, så her begynner hobbyen:)

Det jeg vil få anbefalning på i første omgang er:

Poleringsmaskin

Må man ha 2 maskiner, roterende og DA?

I første omgang kommer jeg til å polere osv min Superb 2011 stv(hvit), tenker da på om det i første omgang holder med 1 maskin, så man slipper å kjøpe alt med en gang, om dere skjønner ;)

Hvilken maskin? :) (det trenger ikke være av det billigste, men trenger heller ikke være av den dyreste, men heller legge litt i d å ha bra maskin, enn å angre etterpå) link meg gjerne opp til nettbutikk o.l

Vil også at den maskinen skal være greit å få tak i feks: andre bakplate størrelse o.l

Trenger også Høytrykkspyler, hvilken anbefaler dere? :)

Hovedsaklig blir det kun til bilvask o.l

Gjerne link her også, event butikk kjeder som skaffer dette:)

Holder til i Finnmark, så er begrenset på hva man finner i lokale butikker :P

Ønsk meg gjerne Velkommen i bilpleie verden :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tretti.no hadde/har tilbud på Nilfisk E145.2-10 Xtra.. Kanonbra ht-spyler, bra vannmengde og 145bar.

Ellers kan du jo sjekke ut Rupes introduksjonstilbudet til Bilnerden :)

Har diagnoseutstyr og mulighet for adaptering/koding til:
Vw, Audi, Seat, Skoda, Bentley, Peugeot, Citroen, Toyota.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HT nevnte over her er fin, men når du ønsker maskin som er enkle å bytte bakplater i diverse str bør ikke Rupes Bigfoot være det beste alternativet. Disse har kun en str bakplate. Da regner jeg med Flex DA, Evt roterende er bedre valg på denne fronten.

Ville dog anbefalt Flex DA eller Rupes Bigfoot dersom du kun skal ha en maskin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Superbshine

Okei, takk for svar:)

Har sedd litt på foma, men trur d er lettere å få tak i nilfisk for min del:)

Flex ja, tippe d blir en flex da, så har man den muligheten om man skulle få behov for å bytte bakplate, men har sedd på denne rupes bf også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alexanderst

Jeg har den som eneste maskin foreløpig og er fornøyd, regner med det blir en flex roterende når jeg får litt mer erfaring :)

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alexanderst

Det med hastigheten er også veldig nøye. Høy hastighet = høyere temperatur. Dette har mye å si for hvor vidt du skal ha bort riper. Her gjelder det å lese litt rundt om på forumet for å få innblikk i hvordan dette fungerer :) velkommen på dcn forresten.

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Så en : Flex XC 3401 VRG Oscillerende, er en grei maskin? :)

Fantastisk maskin.

Husk også at OPM (oscillasjoner per minutt) ikke er det samme som RPM (rotasjoner per minutt).

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser på scandicshine sin info, der står d :3200-9600 rpm på ocilerende, og på roterende så lavt som 380-2100... Forklaring her? :)

Det er nok 3200-9600 opm.

Husk også at OPM (oscillasjoner per minutt) ikke er det samme som RPM (rotasjoner per minutt).

[b]2006 Volvo V70 2.0T[/b]
[s]2001 Volvo S60 2.4[/s]
[s]2003 Volvo V40 1.6[/s]
[s]1988 Nissan Sunny 1.3[/s]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En oscillasjon er bare et par millimeters "jukk" i paden og et par graders rotasjon, kanskje mindre. en rotasjon er en full runde rundt. :)

[b]2006 Volvo V70 2.0T[/b]
[s]2001 Volvo S60 2.4[/s]
[s]2003 Volvo V40 1.6[/s]
[s]1988 Nissan Sunny 1.3[/s]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat fått meg Flex DA selv, og det er bare å si at det er en herlig maskin. Dyr, så den enkelte må jo vurdere om de trenger så avansert, bilen blir kjempefin med en DA til en tredjedel av prisen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...