Gå til innhold

Møkk renner ut fea lister en stund etter vask


BørBørson

Recommended Posts

BørBørson

Heisann,

Jeg ser at etter jeg har vasket bilen, og alt ser greit ut, kan det komme litt møkk ut fra lister ol etter en tid. Ser ut som det renner ut fra lister eller skjøten fra karosseri til støtfanger. Litt irriterende da bilen får en liten møkkrande noen cm medenfor listen. Sikkert litt vann bak lister ol etter en vask, og vannet pippler fram etter litt tid.

Noen andre som har erfart noe liknende?

Hva kan jeg gjøre for å unngå dette, spyle mere med vann ol kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian Nafstad

Spyle godt der møkka kommer ut hjelper :) Er veldig obs på disse stedene på bilen min selv, men ikke obs nok tydeligvis siden det har kommet litt rust der..

Kjører Golf MK6 2011 

 

- Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har såvidt vært borti dette selv, men i dag var det helt vilt på gamlebilen. Endte opp med å bare spyle i flere minutter på kun de få trøblestedene, så ut som det hjalp til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker alltid 5min ekstra på å spyle sikkelig ved lister(også de ved rutene), mellom fanger og karosseri, bak skilt osv.. eller dvs. alle steder du ikke kommer til med svamp/vaskehanske/mitt :)

Ligger MYE dritt under div. lister om man ikke et obs på å spyle de stedene ekstra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Varierer litt etter bilmerker (synes jeg), også. Men som nevnt er det jo samlet opp møkk, som er vanskelig å spyle bort. Skal du ha det bort, må du ut med lister og frem med produktene:)

Om du ikke vil av med lister, er det jo bedre jo lenger du spyler, og fra forskjellige vinkler. Men kommer ann på hvor "pertentlig" og arbeidslysten du er:)

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...