BørBørson

Møkk renner ut fea lister en stund etter vask

Heisann,

Jeg ser at etter jeg har vasket bilen, og alt ser greit ut, kan det komme litt møkk ut fra lister ol etter en tid. Ser ut som det renner ut fra lister eller skjøten fra karosseri til støtfanger. Litt irriterende da bilen får en liten møkkrande noen cm medenfor listen. Sikkert litt vann bak lister ol etter en vask, og vannet pippler fram etter litt tid.

Noen andre som har erfart noe liknende?

Hva kan jeg gjøre for å unngå dette, spyle mere med vann ol kanskje?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spyle godt og bruke trykkluft :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spyle godt der møkka kommer ut hjelper :) Er veldig obs på disse stedene på bilen min selv, men ikke obs nok tydeligvis siden det har kommet litt rust der..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spyl godt ja... Det er skitt som ligger bak, og det må selvsagt bort for å få bukt med problemet :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fjern listene :P Det har jeg gjort :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har såvidt vært borti dette selv, men i dag var det helt vilt på gamlebilen. Endte opp med å bare spyle i flere minutter på kun de få trøblestedene, så ut som det hjalp til slutt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker alltid 5min ekstra på å spyle sikkelig ved lister(også de ved rutene), mellom fanger og karosseri, bak skilt osv.. eller dvs. alle steder du ikke kommer til med svamp/vaskehanske/mitt :)

Ligger MYE dritt under div. lister om man ikke et obs på å spyle de stedene ekstra :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Varierer litt etter bilmerker (synes jeg), også. Men som nevnt er det jo samlet opp møkk, som er vanskelig å spyle bort. Skal du ha det bort, må du ut med lister og frem med produktene:)

Om du ikke vil av med lister, er det jo bedre jo lenger du spyler, og fra forskjellige vinkler. Men kommer ann på hvor "pertentlig" og arbeidslysten du er:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive