Gå til innhold

Auto Finesse gule puter, borrelåsen går i stykker.


Rune_H

Recommended Posts

Jeg kjøpte meg ett sett med poleringsputer, Auto Finesse Revitalise puter. To av hver pute, Restoring pad (oransje) Polishing pad (gule) og 3 av Finishing Pad (røde) De er laget spesielt for bruk med DA-maskiner.

De oransje og de røde putene funker fjell, men BEGGE de to gule putene går i stykker i borrelåsen, de mister rett og slett evnen til å henge fast, og det etter å ha tatt en halv bil med en Flex DAS-6. På den ene puten så begynner til og med borrelåsen å løsne fra puten. Og det etter å ha tatt en halv bil... Ikke veldig moro når putene plutselig finner det for godt å løsne og fly halvveis gjennom lageret -.- Jeg tør rett og slett ikke bruke dem lenger, siden det ender med at jeg polerer med bakplata istedet for pute :-/

Hadde alle typene gått i filler på samme måten, ville jeg sagt det var meg som gjorde noe fryktelig galt, men når det kun er disse, så lurer jeg på om det er en svakhet med dem.

Andre som har hatt samme problemet med akkurat disse putene? Kommer til å sende en liten mail til Bilnerden også, der jeg kjøpte dem for å finne ut problemet, men kjekt å høre om andre her inne har hatt samme problemet, evnt til og med vet hva jeg kanskje gjør galt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Det er selvfølgelig en god mulighet. Synes jeg bytter på dem ganske ofte, innbiller meg iallfall selv at jeg ikke kjører hardt, men kan jo så absolutt ta feil. (Det ville vel så absolutt ikke være første gang, og ikke siste :P )

Skal vi se.. Jeg sprer på laveste hastighet uten trykk, kjører 2-3 pass på hastighet 4,med kanskje 2-3 kg trykk før jeg roer ned til hastighet 2 uten noe trykk annet enn vekta på maskina. Kjører 3-4 slike pass mellom hver gang jeg vasker padden og da har jeg pleid å bytte.

Bruker 2-4 små dærter med polish på puta.

Bruker Grit Guard Universal Pad Washer til å vaske putene med, etter anvisning på bøtta. (ett par sprut med PRS før jeg fukter puta i vannet, kjører på laveste hastighet oppå Grit Guarden, fukter litt mer innimellom og tørker til slutt med å la den spinne fritt i noen sekunder)

Om jeg gjør noe stein, hakke galt, så skrik ut :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lena Kristin

Er det flex eller das-6 du har? såvidt jeg har fått med meg er det forskjell på hvordan disse maskinene utvikler varme som går gjennom pad'n

Nanolex Approved Detailer

Certified Scholl Consept Detailer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bayersk-mach-werk

når jeg polerer hardt over lengre tid med min da maskin som er das-6 så opplevde jeg en gang når jeg bare hadde 1 pute og kjørte på maks altså 6 på maskinen at limet fra puta løsna og padden fløy avgårde.

dette var da med scholl sin pute da.

og ja de dualiserende maskinene sender veldig mye av varmen rett ned i senter av padden, derfor pleier jeg å se etter innimellom hvor varmt det blir.

Endret av bayersk-mach-werk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kremt... Det var visst litt sent i går. Jeg mener jo selvfølgelig at jeg har en Kestrel DAS-6 :rolleyes:



Er det flex eller das-6 du har? såvidt jeg har fått med meg er det forskjell på hvordan disse maskinene utvikler varme som går gjennom pad'n

Det var visst litt sent i går... Det skulle selvfølgelig stå at jeg har en Kestrel DAS-6 :rolleyes:



Det ble tydeligvis litt sent ja.. Det er en Kestrel DAS 6 jeg har...

Tidlig nå også, siden jeg roter vilt enda... :rolleyes:

Men joda, det virker jo helt klart som det er brukerfeil, ikke putefeil, når jeg leser svarene her inne, så jeg skal slutte å banne over putene og banne over brukeren istedet :ph34r:

Takker for svar, før jeg trosser forkjølelsen, krabber ut i bilen og gjør ferdig resten av poleringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...