Rune_H 0 Skrevet 11 Mai, 2013 Rapporter Share Skrevet 11 Mai, 2013 Jeg kjøpte meg ett sett med poleringsputer, Auto Finesse Revitalise puter. To av hver pute, Restoring pad (oransje) Polishing pad (gule) og 3 av Finishing Pad (røde) De er laget spesielt for bruk med DA-maskiner. De oransje og de røde putene funker fjell, men BEGGE de to gule putene går i stykker i borrelåsen, de mister rett og slett evnen til å henge fast, og det etter å ha tatt en halv bil med en Flex DAS-6. På den ene puten så begynner til og med borrelåsen å løsne fra puten. Og det etter å ha tatt en halv bil... Ikke veldig moro når putene plutselig finner det for godt å løsne og fly halvveis gjennom lageret -.- Jeg tør rett og slett ikke bruke dem lenger, siden det ender med at jeg polerer med bakplata istedet for pute :-/ Hadde alle typene gått i filler på samme måten, ville jeg sagt det var meg som gjorde noe fryktelig galt, men når det kun er disse, så lurer jeg på om det er en svakhet med dem. Andre som har hatt samme problemet med akkurat disse putene? Kommer til å sende en liten mail til Bilnerden også, der jeg kjøpte dem for å finne ut problemet, men kjekt å høre om andre her inne har hatt samme problemet, evnt til og med vet hva jeg kanskje gjør galt =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moderatorer Christer 2 924 Skrevet 11 Mai, 2013 Moderatorer Rapporter Share Skrevet 11 Mai, 2013 Uten å vite noe som helst om hvordan du jobber, tipper jeg at du kjører for hardt og/eller lenge av gangen før du bytter pads... Siter It's not the end of the world, but you can see it from here. Samlede Werx | Bilpleielogg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune_H 0 Skrevet 11 Mai, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 11 Mai, 2013 Hmm. Det er selvfølgelig en god mulighet. Synes jeg bytter på dem ganske ofte, innbiller meg iallfall selv at jeg ikke kjører hardt, men kan jo så absolutt ta feil. (Det ville vel så absolutt ikke være første gang, og ikke siste ) Skal vi se.. Jeg sprer på laveste hastighet uten trykk, kjører 2-3 pass på hastighet 4,med kanskje 2-3 kg trykk før jeg roer ned til hastighet 2 uten noe trykk annet enn vekta på maskina. Kjører 3-4 slike pass mellom hver gang jeg vasker padden og da har jeg pleid å bytte. Bruker 2-4 små dærter med polish på puta. Bruker Grit Guard Universal Pad Washer til å vaske putene med, etter anvisning på bøtta. (ett par sprut med PRS før jeg fukter puta i vannet, kjører på laveste hastighet oppå Grit Guarden, fukter litt mer innimellom og tørker til slutt med å la den spinne fritt i noen sekunder) Om jeg gjør noe stein, hakke galt, så skrik ut Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
duddi 175 Skrevet 11 Mai, 2013 Rapporter Share Skrevet 11 Mai, 2013 Jeg har brukt de samme putene på das-6 pro med medfølgende bakplate uten problemer Siter ** S&S: LR Range Rover 1995 ** S&S: BMW E46 320iA 2003 ** S&S: Honda Civic 2006 ** S&S: Mercedez-Benz S211 2004 ** S&S: Audi A4 2006 ** S&S: Subaru Impreza 2011 ** Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lena Kristin 92 Skrevet 12 Mai, 2013 Rapporter Share Skrevet 12 Mai, 2013 Er det flex eller das-6 du har? såvidt jeg har fått med meg er det forskjell på hvordan disse maskinene utvikler varme som går gjennom pad'n Siter Nanolex Approved Detailer Certified Scholl Consept Detailer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bayersk-mach-werk 70 Skrevet 12 Mai, 2013 Rapporter Share Skrevet 12 Mai, 2013 (endret) når jeg polerer hardt over lengre tid med min da maskin som er das-6 så opplevde jeg en gang når jeg bare hadde 1 pute og kjørte på maks altså 6 på maskinen at limet fra puta løsna og padden fløy avgårde. dette var da med scholl sin pute da. og ja de dualiserende maskinene sender veldig mye av varmen rett ned i senter av padden, derfor pleier jeg å se etter innimellom hvor varmt det blir. Endret 12 Mai, 2013 av bayersk-mach-werk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune_H 0 Skrevet 12 Mai, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 12 Mai, 2013 Kremt... Det var visst litt sent i går. Jeg mener jo selvfølgelig at jeg har en Kestrel DAS-6 Er det flex eller das-6 du har? såvidt jeg har fått med meg er det forskjell på hvordan disse maskinene utvikler varme som går gjennom pad'n Det var visst litt sent i går... Det skulle selvfølgelig stå at jeg har en Kestrel DAS-6 Det ble tydeligvis litt sent ja.. Det er en Kestrel DAS 6 jeg har... Tidlig nå også, siden jeg roter vilt enda... Men joda, det virker jo helt klart som det er brukerfeil, ikke putefeil, når jeg leser svarene her inne, så jeg skal slutte å banne over putene og banne over brukeren istedet Takker for svar, før jeg trosser forkjølelsen, krabber ut i bilen og gjør ferdig resten av poleringen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.