Gå til innhold
Bilnerden.no

Rupestråden

Recommended Posts

Bilnerden.no    631
Bilnerden.no

Hei alle sammen,

Da har jeg fått lagt ut mesteparten av Rupes produktene vi kommer til å lagerføre.

Poleringsmidler vil være på lager i to størrelser. 250ml med utsalgspris på 115-135,- og 1 litere med utsalgspris på 339-439,-

Pads kommer i 100, 150 og 180mm. Prisene på disse vil ligge på henholdsvis 79,-, 110,- og 125,-

Her finner dere produktene - http://bilnerden.no/index.php?main_page=index&manufacturers_id=22

LHR 15 og LHR 21 oscillerende selges kun i pakker med poleringsmiddel og pads. Dersom noen av dere har poleringsmiddel og pads fra før så kan dere gjerne ta kontakt for priser på kun maskin :)

I denne tråden kan dere dele erfaringer, bilder eller spør hvis dere lurer på noe om produktene.

Endret av Bilnerden.no

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
smurf    168
smurf

Hvordan er polishene og putene på andre maskiner? som DAS-6 Pro? Regner med de ikke egner seg på roterende..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Freebird    16
Freebird

Det finnes en del polisher som er laget utelukkende for DA-maskiner. Blant annet Meguiars Ultimate Compound, hvordan er denne å bruke på Rupes? Anbefales eller frarådes det. Dette er så vidt jeg har fortstått maskiner med større utslag enn vanlig DA og derfor ser jeg på det som et naturlig spørsmål. :)

Endret av Freebird

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 888
Christer

Hvordan er polishene og putene på andre maskiner? som DAS-6 Pro? Regner med de ikke egner seg på roterende..

Ut fra det jeg har lest både fra Holger's her og andre steder skal pads og midler fungere flott på roterende og andre DA-maskiner også, men de er laget for å yte optimalt på Rupes' egne maskiner (uten at jeg helt ser hvordan pads/midler skal vite hvilken maskin de henger på...).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
smurf    168
smurf

Ut fra det jeg har lest både fra Holger's her og andre steder skal pads og midler fungere flott på roterende og andre DA-maskiner også, men de er laget for å yte optimalt på Rupes' egne maskiner (uten at jeg helt ser hvordan pads/midler skal vite hvilken maskin de henger på...).

Hadde jo vært litt kjekt å teste midlene ut da.. Literpris på polishene var heller ikke avskrekkende.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mighty    271
Mighty

For dere som har begge. Hvordan ligger korreksjonsevnen an på lhr 15 i forhold til 21? Bedre eller dårligere enn flex DA?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
tr86    526
tr86

Blir spennende med 21 vs 15, når 15 kommer i hus:-)

Pris på pads og polish var heller ikke avskrekkende, har kun zephir og keramic fra før så blir spennende å teste ut de øvrige polishene også :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
skoTner    94
skoTner

For dere som har begge. Hvordan ligger korreksjonsevnen an på lhr 15 i forhold til 21? Bedre eller dårligere enn flex DA?

15 og 21 bruker samme type puter og samme type polish. Med det så er evnen til korrigering helt identisk, men med 21 sin 150mm bakplate har den større kastelengde, og du vil oppleve at du jobber raskere med LHR21. Dog jobber du mer detaljert og grundig på kurvede områder med LHR15. Men jobben utfører begge til perfeksjon ;)

Edit: Merk samme -type- puter, men forskjellige dimensjoner...

Endret av skoTner

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mighty    271
Mighty

Hvordan er rupes polishen på ekstremt sticky lakk? Jobber en del på lakk som er så sticky at det aller meste blir til tyggis etter et par pass, selv med DA.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 888
Christer

Hei alle sammen,

Da har jeg fått lagt ut mesteparten av Rupes produktene vi kommer til å lagerføre.

Poleringsmidler vil være på lager i to størrelser. 250ml med utsalgspris på 115-135,- og 1 litere med utsalgspris på 339-439,-

Pads kommer i 100, 150 og 180mm. Prisene på disse vil ligge på henholdsvis 79,-, 110,- og 125,-

Her finner dere produktene - http://bilnerden.no/index.php?main_page=index&manufacturers_id=22

LHR 15 og LHR 21 oscillerende selges kun i pakker med poleringsmiddel og pads. Dersom noen av dere har poleringsmiddel og pads fra før så kan dere gjerne ta kontakt for priser på kun maskin :)

I denne tråden kan dere dele erfaringer, bilder eller spør hvis dere lurer på noe om produktene.

Jeg lurte på å kjøpe halvliterflaskene når dere fikk inn alt sammen, men så tar dere dem ikke inn likevel... jaja, blir handling fra England igjen da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
erikstein    189
erikstein

Noen spesiell grunn til at alle velger 15 og ikke 21 på gruppekjøpet? Jeg valgte 15 selv fordi jeg trodde at den ikke var så hard mot lakken, men på nettet står det bare at 21 får korrigert mer på kortere tid, og at det er den eneste forskjellen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
skoTner    94
skoTner

Hvordan er rupes polishen på ekstremt sticky lakk? Jobber en del på lakk som er så sticky at det aller meste blir til tyggis etter et par pass, selv med DA.

Trikset med sticky lakk er jo polish som har godt med olje i seg, men samtidig en olje som binder seg til polishen og ikke spruter avgårde når man setter igang maskinen. Jeg går utifra problemet med sticky lakk er på japanske o.l biler? Da vil det ofte holde med å kjøre Keramik polishen som ofte vil være perfekt alene for disse lakktypene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Degorolf    2
Degorolf

Selger du ikke bakplater til den roterende? Ser denne blir levert uten...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
tr86    526
tr86

Selger du ikke bakplater til den roterende? Ser denne blir levert uten...

Bilnerden selger vel en hel del bakplaten til roterende som kan brukes på denne?:-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
skoTner    94
skoTner
kidu    0
kidu

Dagens kjøp fra bilnerden:

1 x Gruppekjøp - RUPES Bigfoot LHR 15ES Oscillerende - Deluxe Kit (RUP-15K) 3.990,-
Detailing Brush - Liten (DBL)
Detailing Brush - Medium (DB-M)
Detailing Brush - Stor (DB-S) 27,-
3M Maskeringstape 233+ 18mm (3M - 18mm)
3M Maskeringstape 233+ 36mm (3M - 36mm)
Bilt-Hamber AutoClay Soft (BH-ACS)
Bilt-Hamber Autofoam 5 liter (BH-AF)
Eurow Shag Weave Microfiber Towel (EUR-MTS12)
Auto Finesse Glide - Clay bar lube (AF-GCBL)
Prickbort MAC 124 1 liter (PB-1l)
Bilt-Hamber Korrosol (BH-KRS)
Størrelse 1 liter
GTechniq Zero Scratch Microfibre Drying Towel (GT-MF3)
Bilt-Hamber AutoMitt (BH-AM)
Spesialsvamp (BN-VS)

Da er det bare å vente på en stor spennende pakke : P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
kidu    0
kidu

Pakken er mottatt! Da er det bare å lære seg litt tips og triks før bilen skal shines!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig