olela

Foma, hva med de nye høytrykksvaskerene?

Hei :)

Jeg er på jakt etter en ny høytrykksvasker, og har sirklet meg inn på enten Nilfisk E145 eller Foma PW 1408. Budsjettet mitt er maks 3500,-, så noe flottere enn dette kan jeg ikke koste på meg.

Vaskeren skal brukes til bil, hus, tak osv... Dvs standardbruk.

Prøver å lese meg opp om begge typene, men syntes det er vanskelig å finne noe om Fomaen. Etter det jeg forstå kom det nye modeller i fjor, så kanskje det er derfor jeg ikke finner noe særlig om den?

Noen som har noe å dele om denne??

Nilfisken har jo bitte litt høyre trykk og vannmengde, men Fomaen har lengere kabel og doble såpetanker.

Så i min verden stiller de ca likt da...

Nilfisken må jeg handle på nett, men Fomaen er det lett å skaffe lokalt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finn ut om en av dem har stålarmert slange og velg denne. Stod ikke i linkene så vidt jeg kunne se. Ellers er ekstra vannmengde viktigere enn 12 fremfor 10 meter slange.

Jeg har to såpe/kjemitanker på min 747, de har jeg aldri brukt...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes det er viktig at vasker har ordentlig slange, ikke plastlange (fiberarmert som det heter) som blir stiv som et helv... ved kaldere enn +15 grader.

Hele katalogen til Foma finner man jo her:

http://217.22.226.215/data/att/istituzionale/servizi/att_272201322222.pdf

Ellers er det vel mye smak og behag.

PS: Hvis du bor i nærheten av Bauhaus, så har dem oftest de beste prisene på Foma vaskere.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Begge to har stålarmert slange. Etter å ja lest en del her inne, fant jeg ut at det var ett must.

Såpetanker er kanskje bare tull ja? Tenkte det kunne være kjekt til husvask og slikt jeg da...?

Jeg ser dere har skrevet mye positivt om 747 tidligere. Det er vel den "gamle" utgaven av den jeg har kikket på? Bare en annen farge, og litt lengere slange?

...det er for mange valg her i verden... ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel verdt turen fra Skien til Liertoppen eller Vestby for en Bauhaus-tur-Sjekk ut Foma der. -ev følg med i Tilbudsavisene derfra. B)

-Mekk her i byen er ikke kjent for å selge Foma billig i alle fall...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Begge to har stålarmert slange. Etter å ja lest en del her inne, fant jeg ut at det var ett must.

Såpetanker er kanskje bare tull ja? Tenkte det kunne være kjekt til husvask og slikt jeg da...?

Jeg ser dere har skrevet mye positivt om 747 tidligere. Det er vel den "gamle" utgaven av den jeg har kikket på? Bare en annen farge, og litt lengere slange?

...det er for mange valg her i verden... ;)

747 har 500 l/t

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan sjekke med Coop bygg. Kjøpte meg en 925 for tre lapper der. Mulig de ga meg en 925 siden de var tom for 825 :) fornøyd med den vertfall. Fint med 12 meter slange :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror at begge disse spylerene er bra så her blir det nok litt smak og behag. De som har og er fornøyd med Foma sine spylere vil anbefale PW 1408 og De som har Nilfisk vi anbefale E145

Jeg har altid hatt inntrykk av at Nilfisk er mye for pengene. Siden begge disse spylerene er veldig like, så stemmer jo dette med mest for pengene her også da spyleren fra Nilfisk er billigere.

Selv kjøpte jeg Nilfisk P160.2 for ca 1 år siden og er veldig fornøyd med den. Min "stemme" går til Nilfisk. :P

Endret av Øyvind G
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive