BLAU-WEISS

Trenger tips til valg av SV produkter...

Trenger tips til hvilket SV produkt jeg trenger å bruke for å få bort det stygge grå steinspruten og slitasjen. Den forrige eieren har ikke vært så veldig nøye med å ivareta lakken på bilen, så jeg må ta meg en skikkelig jobb med den. Legger ved et bilde av det det er snakk om. Har prøvd med Cleaner fluid medium, men det funka ikke. Tror dere det funker med cleaner fluid strong, eller må jeg bruke noe sterkere?

post-6347-0-01526700-1368210762_thumb.jp

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Steinsruten har vell godt igjennom lakken, og dermed umulig å polere bort. Eller så burde CF Medium ta det meste av slitasje med riktig pad.

Bruker du forresten maskin til Cleaner Fluid? Ser ikke at du har nevt det :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Padden gikk sund på poleringsmaskinen før jeg hadde kommet så langt. Defor ble det bare at jeg gjorde det for hånd,

Så da er eneste alternativ lakkering, hvis det ikke funker med maskin? Og hvilken padd burde jeg bruke på cleaner fluid medium og hvilken skal jeg bruke på blau-weiss voksen?

Endret av BLAU-WEISS
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

voksen legger du for hånd. hvordan pad du skal bruke på CF kommer ann på hvordan lakken ser ut.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

voksen legger du for hånd. hvordan pad du skal bruke på CF kommer ann på hvordan lakken ser ut.

Ja, jeg legger jo voksen på forhånd såklart. Lakke er ok, men endel steinsprut og swirls.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men har du vanlig cleaner fluid medium, eller pro serien. Den vanlige serien er beregnet for hånd, å skal ikke brukes på maskin. Den slitasjen du har her, kan du forbedre en del, men det blir aldri helt bra, ettersom det er "sandblåst" å mangler derfor noe lakk. Du må nok til med maskin for å få en merkbar forskjell.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men har du vanlig cleaner fluid medium, eller pro serien. Den vanlige serien er beregnet for hånd, å skal ikke brukes på maskin. Den slitasjen du har her, kan du forbedre en del, men det blir aldri helt bra, ettersom det er "sandblåst" å mangler derfor noe lakk. Du må nok til med maskin for å få en merkbar forskjell.

. Jeg bruker den proffe, det står bakpå at jeg kan bruke maskin. Svarte 250ml flaska. Men hvilken padd burde jeg bruke? (Link)
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

. Jeg bruker den proffe, det står bakpå at jeg kan bruke maskin. Svarte 250ml flaska. Men hvilken padd burde jeg bruke? (Link)

Sakset fra Swissvax.no

Swissvax Cleaner Fluid Medium

Cleaner Fluid Medium (CF MEdium) er en lett slipende polish som fjerner mindre riper, oversprøyting fra lakk og maling, lett oksidasjon og merker etter avføring fra fugler. Dette er elementer som må fjernes mekanisk og derfor inneholder dettte produktet et medium sterkt slipemiddel. Ved å rubbe CF Medium mot lakken aktiveres produktets mikropartikler og sliper skånsomt og ned urenhetene/ripene til en fin, slipt glans. Etter behandling med CF Medium benyttes vanlig Cleaner Fluid for å klargjøre lakken for voks. Bruker man maskin på Cleaner Fluid skal man velge Cleaner Fluid Professional. All jobbing med Cleaner Fluid skal avsluttes med Swissvax voks, som tilfører lakken en langvarig beskyttelse med fantastisk glans.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sakset fra Swissvax.no

Swissvax Cleaner Fluid Medium

Cleaner Fluid Medium (CF MEdium) er en lett slipende polish som fjerner mindre riper, oversprøyting fra lakk og maling, lett oksidasjon og merker etter avføring fra fugler. Dette er elementer som må fjernes mekanisk og derfor inneholder dettte produktet et medium sterkt slipemiddel. Ved å rubbe CF Medium mot lakken aktiveres produktets mikropartikler og sliper skånsomt og ned urenhetene/ripene til en fin, slipt glans. Etter behandling med CF Medium benyttes vanlig Cleaner Fluid for å klargjøre lakken for voks. Bruker man maskin på Cleaner Fluid skal man velge Cleaner Fluid Professional. All jobbing med Cleaner Fluid skal avsluttes med Swissvax voks, som tilfører lakken en langvarig beskyttelse med fantastisk glans.

Takk for at du siterte akkurat det samme som står bakpå flaska ;) Er vel gjerne ikke dette jeg spurte om da men :P Vil ha svar på hvilken padd jeg burde bruke til Cleaner fluid medium og til blau-weiss:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for at du siterte akkurat det samme som står bakpå flaska ;) Er vel gjerne ikke dette jeg spurte om da men :P Vil ha svar på hvilken padd jeg burde bruke til Cleaner fluid medium og til blau-weiss:)

:thumbdown: Folkeskikk!!!

Endret av pasi
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

:thumbdown: Folkeskikk!!!

Beklager hvis jeg høres sarkastisk ut.. vil bare ha svar på det som jeg ikke vet :(

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Voksen legger du for hånd:-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Poenget til Tommy er vel om du har den svarte flasken på 250ml skal ikke den brukes med maskin:

http://www.swissvax.no/produkter/rense-produkter/art-205-swissvax-cleaner-fluid-medium-250-ml

Har du derimot den gjennomsiktige flaske, altså professional, kan denne brukes med maskin:

http://www.swissvax.no/produkter/rense-produkter/art-206-swissvax-cleaner-fluid-medium-500-ml

Så da bør kanskje trådstarter ta på seg brillene å lese på flaska en gang til, ikke minst finne ut hvilke farge den har.

For hvis flasken er svart som du skriver lengere opp, skal den ikke brukes med maskin ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det gir ikke et positivt inntrykk av deg å svare slik på et seriøst innlegg fra folk med peiling. Særlig når du ikke selv vet at det du spør om, er basert på en misforståelse. ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På den annen side hvis han ikke vet at han har misforstått så virker jo innlegget fra en med peiling (som jeg ikke betviler det minste) som nettopp det han reagerer på. En enkel klipp og lim jobb som ikke svarer på spm han stiller.

Litt mer utfyllende poster fra begge parter så hadde vi vært i mål?

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive