Flippi

når er korrosol/iron-x mest effektivt ?

Påføres på en skamskitten felg ? Eller bør man ta en runder med surfex, prick bort evt. P21s først ?

Kan tilføye at jeg har brukt korrosol etter avretting, og syntes det fungerer bra :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du får nok best effekt etter å ha brukt det andre du nevner der først ja.

Når man får vekk mest mulig møkk så kan korrosol/iron-x jobbe direkte med metallpartiklene på selve felgen.

Ihvertfall sånn jeg har gjort det, spesielt siden produktet er så dyrt så vil man sløse minst mulig. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Metallpartikler kan ligge under lag av asfalt, olje og annen dritt og da kan det være greit med en runde prickbort først.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vasker felgen så godt som mulig før påføring av korrosol..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg køler på med P21S først, lar den ligge en 10 minutters tid, spyler, påfører en gang til og gnukker med børste, spyler av og kjører på med Prickbort, Surfex og IronX hvis det trengs, evt går intimt til verks med felgsvampen min eller clay. Går lett 6 timer på en skikkelig felgvask... :)

2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg køler på med P21S først, lar den ligge en 10 minutters tid, spyler, påfører en gang til og gnukker med børste, spyler av og kjører på med Prickbort, Surfex og IronX hvis det trengs, evt går intimt til verks med felgsvampen min eller clay. Går lett 6 timer på en skikkelig felgvask... :)

Da er vel de felgene gud bedre så møkkete?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du vasker ikke ofte nok :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal man gjøre ting sykt nøye, så vet jeg av egen erfaring at timene flyr utrolig fort....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tok 2stk bmw 7serie framfelger for en kammerat av meg i går kveld. .. så ut som et helt sett med bremseklosser hadde brent seg fast i felgene, en ganske pen bronsefarge på dem egentlig. bare så synd de skulle være sølv :P....

2 1/2 time senere så så de ganske bra ut :-) da ble de ikke vokset, siden de må slipes og lakkes noen steder på baksiden.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er vel de felgene gud bedre så møkkete?

Det er de :)

Du vasker ikke ofte nok :)

Det er helt sant, men nå tenkte jeg mer på kundebiler der felgene ikke har blitt vasket siden før førstegangslevering for gjerne 5-7 år siden... :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive