Gå til innhold

Swissvax Insignis vs Shield


vpr135

Recommended Posts

Hei!

Hvordan er holdbarheten på Swissvax Insignis i forhold til Swissvax Shield? Leser her på forumet at Shield holder gjerne i ca 6mnd. Gjør Insignis's det også tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reidar

Jeg har lagt shield på flere biler som har kommet tilbake etter nærmere ett år og det er fortsatt beskyttelse.

Insignis har jeg ikke prøvd.

Daglig leder

Automotive Detailing AS

Håndverksvegen 15

3917 Porsgrunn

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommy

Shield er en "hybrid" voks (inneholder PTFE) å gir nok bedre holdbarhet en insignis, men denne gir en finere dybde og "wetlook" en shield. Behandler du bilen bra etter en runde med shield, så kan den nok fort vare et år.

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lagt shield på flere biler som har kommet tilbake etter nærmere ett år og det er fortsatt beskyttelse.

Insignis har jeg ikke prøvd.

Syns jeg så i en av dine S&S at du hadde gått over med CG hybride V7 på SV Shield (?). Gir det "wet-look" på lik linje med SW Insignis tro? Går det på bekostning av holdbarheten til SV Shield?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Ett lag shield varer rund t 6- 8mnd og i insignis 3-5 mnd. Tipper jeg; ) har brukt begge en del ganger

Shield ca 12 mnd

Insignis V3 ca 6-7 mnd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Concorso var helt katastrofe på bilen min hvertfall, og det var etter polering så heften skulle vært god (ifølge det folket her sier), rakk ikke vaske bilen omtrent før det hadde slutta å beade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Concorso var helt katastrofe på bilen min hvertfall, og det var etter polering så heften skulle vært god (ifølge det folket her sier), rakk ikke vaske bilen omtrent før det hadde slutta å beade.

Jeg vil tro at det er noen få lakktyper som ikke holder på voksen. Har dette problemet selv. I de fleste tilfeller holder voksen ca 1 mnd.

Shield har rekorden på den svarte med 3 mnd. Sist gang jeg la Shield på den røde holdt det også ganske lenge (lenger enn 1 mnd), men her har jeg ikke helt tellingen lenger.

Om det er lakktypen eller noe jeg gjør feil er vanskelig å si, men jeg har prøvd mange metoder uten at det gir noe serlig.

Å se forskjell på utseende på voks når bilen er tørr har jeg enda til gode. Det er isåfall såpass lite at man ikke skal tenke så mye på det. Holdbarhet, vannskrekk, evnen til å holde skitt borte og at skitten slepper lett ved forvask er for meg det viktigste når det gjelder voks. Utseende henter man med forarbeidet (maskinpolering på riktig måte med riktige produkter og pute).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset
Det stemmer nok bedre :) Dette er bare mine erfaringer på biler jeg ikke vet hvordan vaskemetoder som er blitt brukt.Egne biler blir maskinpolert 3-5 ganger i året.

Shield ca 12 mnd

Insignis V3 ca 6-7 mnd

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...