vpr135

Hva mer trenger jeg utøver det jeg har?

Hei folkens!

Jeg trenger råd til hva jeg bør handle av bilpleie produkter utover det jeg allerede har fra før av. Jeg har en BMW E60 som ØrjanA her på forumet tok en full utvendig shine på ifjord (ble mektig imponert over resultatet på denne). Men tenkte å gå over en runde med voks nå før sommeren.

I tillegg så har lillesøstra mi en VW Golf 3 Cab som er delvis omlakkert og veldig matt i lakken hvor den har orginal lakk. Her tenkte jeg å gå grundigere til verks.

Fra før av har jeg følgende produkter:

- Prickbort

- Surfex

- Iron-X

- Biltema Clay kit

- Meguiars step-1 (ca 4 år gammel)

- Meguiars scratch-x (ca 4 år gammel)

- Meguiars Ultimate Compund

- Meguiars The Gold Class liquid car wax (ca 4 år gammel)

- Meguiars Ultimate quik wax

- 2-hodet DA polermaskin fra Clas Ohlson

- Sonax pads til maskinen ovenfor

Vil Meguiars The Gold Class liquid car wax være bra nok til Bmw'n? Kan jeg bruke 2-hodet polermaskin til å påføre voks?

På forhånd takk for all hjelpen :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det går i de fleste tilfeller like raskt eller raskere å bare påføre voksen for hånd, siden man da kommer til overalt med en gang. Bruker man maskin må man uansett påføre for hånd her og der på kronglete steder, og da går det fort mer tid. I tillegg slipper man å vaske maskinpads...

Ellers kan den maskinen der sammen med Ultimate Compound og Sonax-pads gjøre mye for en litt sliten Golf.

Voksen har jeg ikke prøvd, men såvidt jeg forstår er den noe i samme gate som Megs NXT Generation Tech Wax 2.0, så den bør gjøre en grei jobb noen uker av gangen :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive