andk

Skade i klarlakk - profesjonelt bilpleie firma?!

Hei

Er relativt nøye med bilen min. Grunnet husbygging så fikk jeg ikke tid til den halvårlige "julevasken" av bilen. Satte den bort hos bilpleiefirma. Når jeg fikk den igjen så var det et område på 5*5 cm midt på den ene døren som var flasset bort.

Var hos lakkeringsverkstedet til merke leverandør. De mente at det ikke var noe galt med lakken(bilen er utenfor lakkgaranti tiden, slik at det var aldri et tema), men at det enten hadde gått varmgang, eller at det kanskje hadde vært et lite hakk i lakken, og at de hadde vært alt for uforsiktig med høytrykken.

Uansett: nå må jeg lakkere opp hele døren.

Tok så kontakt med bilpleiefirma og sa at dette var ikke tidligere - de mente at det hadde vært slik hele tiden. Jeg ba de ringe lakkverkstedet og høre på hva de hadde å si. Noe de gjorde. Jeg fikk så vite av lakkfirma at de hadde sagt at de hadde "bildebevis" av at område var slik tidligere. Jeg ba bilpleie firmaet så om bildebeviset, noe de ikke klarte å oppdrive. De mente at siden de var "profesjonelle" så var det bevis nok.

Et dårlig bilde av skaden er vedlagt.

Noen innspill?post-6384-0-46679000-1368046097_thumb.jp

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det der er klarlakken som har løsnet fra grunnlakken. kan være dårlig arbeid fra fabrikk.. eller at det har vært hull i lakken som trykket har presset det ut... hvor bor du?

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ålesund...

Synes det er litt vanskelig å vite... vasker bil ofte, men er alltid forsiktig med høytrykken i tilfelle det skal være sår i lakken som kan medføre problemer med høytrykk..

Skulle vel mene at når en betaler tusenvis for å få det skikkelig gjort at en tar høyde for etc?!..

Må man forresten lakkere opp hele døra, eller kan man skygge ut?! Hadde en Audi som jeg fikk skygget ut noen steder. Hadde ikke sjangs å se at dette var gjort.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De skygger ut fargen, men legger klarlakk på så og si hele døra, men ikke på karmen øverst sannsynligvis.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snakk med Jørgen, bor i søvika. Lakkproffen.

Han fikser dette for deg uten å lakke hele døra. Så får du ringe meg neste gang du ikke rekker julevasken ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har døren kanskje vært omlakkert før ?, du snakker om garantitid, så høres ut som bilen er relativt ny.

For dette er noe som vanligvis kan komme på omlakkerte deler, klarlakk kan være lagt på for tidlig eller for sent, da kan dette oppstå. Ikke så lett å få pent uten å lakke hele døren, men da får man igjen mismatch i fargene.... trist.
Lakkerte nettopp fanger og en skjerm på min bil pga. et verksted som hadde gjørt en dårlig rep. jobb på bilen min en gang i tiden av tidligere eier. jeg blåste av masse klarlakk med en snill HT.. :-(

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok ikkje bilpleiefirmaet sin feil dette nei :) kan jo ha hvert transportskade og så har de lakket opp igjen døren etc før du fikk bilen ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan være så mangt..:) Har nok innsett at det her kommer jeg ikke noen vei med alikevel. Før behandling: fin dør, etter behandling: ikke fin dør.. så får en bare synse på årsakene..:) Skaden kom hvertfall når de hadde bilen i sin varetekt.. Om det kan skyldes på dårlig lakk, eller hardhendt bruk blir bare synsing.. Uansett så tenker jeg at de som profesjonelle aktører bør ha "kontroll" på slike ting.

Hvis jeg hadde drevet profesjonelt innenfor denne bransjen, ville jeg nok skaffet meg en forsikring for slike "uhell"...

Snakk med Jørgen, bor i søvika. Lakkproffen.

Han fikser dette for deg uten å lakke hele døra. Så får du ringe meg neste gang du ikke rekker julevasken ;)

Takker..skal ta kontakt med han:) Får la noen kolleger tar med bilen ut til han endag:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok ikkje bilpleiefirmaet sin feil dette nei :) kan jo ha hvert transportskade og så har de lakket opp igjen døren etc før du fikk bilen ?

Poenget til lakkverkstedet var at de mente de hadde rubbet for hardt på lakken slik at den ble skadet, for så å brukt høytrykken for hardt...det var demses mening, men men...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da burde lakkeringsverkstedet ta seg en virkelighetssjekk mener jeg.

Skaden der lå der før poleringssjappa fikk bilen din.

En gjennombrenning grunnet uhell el uvøren bruk av rubbing ser helt anderledes ut.

2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive