Gå til innhold

KA Aquilo R


Dawl

Recommended Posts

Etter over 40 000 arbeidstimar, og ei hektisk helg der totalt antal timar søvn kan tellast på ei hand, for å shine, polere, vokse, og klargjere alt til avdukning (det gjekk nesten med ei heil 750ml boks med autosol, og fleire bokser redbull enn timar med søvn), kan vi i Revolve NTNU endelig presentere vår nye stolthet, KA Aquilo R. Den egentlige planen var å kjøre enn fullstendig detailing i samarbeid med Hans Martin Silset, men vi fekk ikkje siste karosseridelene frå lakkering før lørdags morgen (aeropakken er ikkje ferdig lakkert heller), så det blei det desverre ikkje tid til. Forhåpentligvis skal vi få tatt det igjen før vi reiser til Silverstone i Juli, så sant den meget overbookete hmsilset får tid! Og det gode folket her inne kan forhåpentligvis da glede seg til ein fullstendig S&S.

Så over til skjønnheita:

179397_574496969238405_1383844346_n.jpg

944863_574496979238404_1532644895_n.jpg

919123_10151359234761470_1161464800_o.jp

Og til slutt eit teambilde:

904848_573954939292608_1396915464_o-1.jp

Av tekniske godsaker kan vi nevne:

- Suzuki GSX-R 600 K6 motor, (eineste original-spec deler igjen i den er ventiler og ventilfjærer), som kjem til å yte i overkant av 90hk og 63Nm, med påbudt 20mm inntaksrestriktor.

- Kontinuerlig variable innsugsrunnere og NACA-duct

- Egendesignet tørrsumpsystem.

- Pneumatisk gir- og clutchsystem

- Aktive vinger, som også dobler opp som luftbrems.

- Aktivt hjuloppheng
- Karosseri og vingepakke i militærgrad karbonfiber.

- Rørramme i rustfritt stål, på imponerende 27kg.

- Totalvekt i underkant av 220kg.

- 0-100 på ca 3,6 sekunder.

Endret av Dawl
  • DCN Poeng 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, takk! Vi har fått utrulig gode tilbakemeldingar hittil. Kan nevne at bilen er 100% designet, planlagt og bygd av studentane på teamet, med god støtte fra samarbeidspartnerane våre! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er bilen bygget for? Ser at motoren er nedtrimmet bla..

Bilen er bygd for deltakelse i Formula student, spesifikt rundene på Silverstone og Hockenheim. Konkuransereglane bestemmer at all luft skal suges gjennom en 20mm restriktor (19mm for E85), men bortsett fra det har vi prøvd å hente ut så mykje krefter som mulig, med fokus på moment i midtsjiktet av turtallsområdet. Kjøre 13,1:1 komp, totalseal stempelringar med gapless toppring, egendesignede kamaksler, økt klaringer på bære- og rådelager og customportet topp med redusert portareal for økt gasshastighet :D Hadde en plukket av restriktoren hadde vi plutselig hatt mildt sagt respektabelt med krefter på den interne geometrien vi kjøre no ;)

Edit: Og sjølvsagt custom eksos og innsug!

Endret av Dawl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, har ikkje så forferdelig mange bilder av den uten karosseri no etter ferdigmontering faktisk, men her er to bilder frå siste del av montering og shining før avdukninga:

459805_10151513295906220_838310441_o-1.j

920043_10152771998655464_2046251232_o.jp

Dei fleste bilda eg har er frå motorbygginga, då det er eg som designer og bygger den :)

Ser jo forsåvidtvis ganske greit kor den kiloen med autosol gjekk med på det siste bildet her :D



Ligg forøvrig ein del bilder ute på Facebook pagen vår: https://www.facebook.com/RevolveNTNU

Som er vel verdt å følge med på for dei som synast prosjektet er av interesse ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...