• 0
Mossefix

Relativt dype riper på panseret

Spørsmål

Hei!

En tulling av en kompis klarte å legge seg oppå panseret på BMW-en med rikelig mengde alkohol i kroppen. Spørsmålet mitt da, blir hva er den beste måten å fjerne disse ripene på? Fungerer det for eksempel å legge litt lakk ned i ripen med tannpirker, for å så rubbe og polere panseret etterpå?

Takk for tips og gode råd :)

post-5832-0-22890400-1367964328_thumb.jp

Endret av Mossefix
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

5 svar til spørsmålet

• 0

Kjenner du ripene godt viss du bruker neglene?
Om ikke så kan du nok få bort det meste med grov polish :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Dur på med polish du ;) Det kommer til å se helt forjævlig ut hvis du begynner å kline på lakk der da det ikke er dypt nok. Med S3 Gold etc. så tror jeg du får det der 95% ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Dur på med polish du ;) Det kommer til å se helt forjævlig ut hvis du begynner å kline på lakk der da det ikke er dypt nok. Med S3 Gold etc. så tror jeg du får det der 95% ;)

Evt. våtslipe med 2000 ettefulgt av 4000 om ikke du får bort alt med polish.

Deretter går du på med polish igen etter våtsliping. :)

Og hugs: rette linjer når du våtsliper og ikke minst rikelig med vann. Feks. på tvert av panser( fra skjem og innover og tilbake) med 2000 og på langs med 4000 :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Jeg synes det er en generelt dårlig idé å anbefale våtslip til alle her på forumet. Det er ikke alle som har dybdemåler etc. som oss som har vært på kurs/har erfaring. Man ender veldig fort opp med å gjøre mer skade enn opprinnelig. Det er etter min mening helt idiotisk å kjøpe slipeutstyr og "prøve" seg frem på ting som er verdt såpass bye, uten dybdemåler. Sier det bare for å være grei, er ikke noe gøy å ødelegge lakken sin!

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Takker for svar! Da satser jeg i første omgang på å polere det, så får vi se om det fungerer tilstrekkelig :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive