Gå til innhold

Bakplate til das6pro hjelp


Marius1

Recommended Posts

Marius1

skal bestille das6 pro og ser bakplatene som følger med er bad news (125,150mm).

noen som har forslag til noen bra som ikke brenner pads?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ennå tilgode å brenne noe som helst med de bakplatene, men jeg kan i hvert fall anbefale Elite sine myke bakplater:

http://www.elitecarcare.co.uk/elite-125mm-dual-action-ultra-deep-backing-plate.php?cPath=69

http://www.elitecarcare.co.uk/elite-3-75mm-ultra-soft-density-dual-action-backing-plate.php?cPath=69

Trooor du finner tilnærmet identiske hos noen norske forhandlere også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mighty

Det er vel ikke så mye bakplatene sin feil, men mer maskinen som overfører varme igjennom bolten til bakplaten. Tykk bakplate vil jo skåne paden lenger, men bakplaten selv kan jo også ta skade.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kratoxy

Jeg kjøpte en ny flexipads bakplate, troooor denne var 10mm skum, den smeltet... :excl::(

Siden det har jeg holdt meg til de som fulgte med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marius1

Det er vel ikke så mye bakplatene sin feil, men mer maskinen som overfører varme igjennom bolten til bakplaten. Tykk bakplate vil jo skåne paden lenger, men bakplaten selv kan jo også ta skade.

så for å unngå dette må en kjøpe en annen maskin eller? spesieltfor das6pro detre eller generelt alle da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mighty

Ha flere pads og bytte regelmessig. Jeg har dog hatt das 6 pro lenge og aldri opplevd at noe har smeltet.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

erikstein

Kjøpte min flexipads til DA fra bilnerden. Nå har jeg ikke klart å brenne noen pads ennå, men den fungerte utmerket og prisen er også bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marius1

Det er vel ikke så mye bakplatene sin feil, men mer maskinen som overfører varme igjennom bolten til bakplaten. Tykk bakplate vil jo skåne paden lenger, men bakplaten selv kan jo også ta skade.

så for å unngå dette må en kjøpe en annen maskin eller? spesieltfor das6pro detre eller generelt alle da?

Kjøpte min flexipads til DA fra bilnerden. Nå har jeg ikke klart å brenne noen pads ennå, men den fungerte utmerket og prisen er også bra.

flexipad 125 eller 150 til uber160? passer m14 til daspro6?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

erikstein

Jeg har kun brukt 145mm Schollpads på min og det gikk veldig bra. Angående uber skal ikke jeg svare for det, da den er noe større.

Tips: Spør Kristian (bilnerden) han hjelper deg garantert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gakkgakken

Er disse flexipads'ene bedre på noen måte enn de som følger med? Eller er det kun for annen størrelse dere kjøper? Skal uansett kjøpe en 74mm til DAS'en

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brent flexipads bakplate jeg også, etter det har jeg begynt å bytte mellom to pads når jeg polerer og tar av padden i pauser...ikke noe skade etter bytte av arbeidsmetode..men nå bruker jeg da mindre og mindre ettersom jeg føler meg mer sikker med roterende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kratoxy

DAS'n kan slite litt med lange korrigeringsjobber på en hel bil, 2 puter, små områder og en pause av og til så ser det ut til å være godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

takk for svar! :)

forresten hvordan er det med 125mm på 160 uber?

160mm pads på 125mm bakplate går greit, men det er mye pad rundt bakplaten som ikke får noe særlig trykk mot lakken.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marius1

160mm pads på 125mm bakplate går greit, men det er mye pad rundt bakplaten som ikke får noe særlig trykk mot lakken.

har god tid;) bestillte 140 også, bn får dem inn på mandag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Mazda CX 5

Jeg kjøpte en ny flexipads bakplate, troooor denne var 10mm skum, den smeltet... :excl::(

Siden det har jeg holdt meg til de som fulgte med.

Samme skjedde meg på 140mm platen. Gikk tilbake til den som kommer med maskinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...