AcciDabbi

Hvordan tåler SwissVax voks maskinvask?

Er det noen her som har erfaring med hvordan voks tåler maskinvask på bensinstasjoner? Tilfeldigvis noen som har kjørt statistikk? :P

Jeg kjører aldri mine biler i maskin (utenom vinterbilen min som jeg ikke bryr meg en døyt om :P) men tenker mere på kunder og slikt.

Kom bare til å tenke på det mens jeg polerte en bil i dag, om det kan være slik at kunder kanskje føler seg lurt hvis voksen forsvinner med en gang i maskinvask. Jeg anbefaler selvfølgelig alle kunder om å unngå maskinvask da.

Tenker mest på avfetting og eventuelt såpe som blir brukt der. Den er vel kanskje noe strek for å få skitne biler rene? Og dette er jo bare i tillegg til børstene som riper bilen uansett hvor mye de skryter på bensinstasjonen :P

Håper noen har erfaring på dette området, selv om sikkert er få her inne har testet noen gang :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har hørt at såpene og avfettingene i vaskemaskinene er veldig sterk fordi det bare blir slengt på bilen og spylet eller børstet av øyeblikkelig etter påføring. Dette er fordi de tror at mest mulig møkk blir fjernet da. Vokshinnen på bilene blir dermed meget fort svekket og bilen mister beskyttelsen etter et par runder der ja tror jeg, har heldigvis ikke erfaringer med slikt :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er det utrolig mange forskjellige blandinger ute å går..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så det vil si at det kan være enkelte stasjoner som kan anbefales for maskin brukeren?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er det jo også sterke avfettinger i selvvask enkelte steder også, har selv tatt knekken på Autoglym HD-Wax på 4-5 vask vinterstid i selvvasken på bensinstasjoner - da var det på tide å bruke andre produkter, for den voksen tåler normalt mye!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man bruker da ikke produkter på bilen når man ikke vet hva de inneholder? :huh:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg pleier ikke å bruke avfetting som er i selvvasken.

Tar med meg en flaske med SurfexHD heller :P Bland ferdig en spruteflaske å ha i bilen = problem løst :D

Og børsten er bannlyst! :fun:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruksbilen min er ikke så nøye sålenge den blir rengjort littvinterstid. Men som sagt kun avspylt i selvvask så den ikke blir het ødelagt. Ny voks kan legges titt og ofte om behov - det er bare kos - gamle bilen er det bare å få spylt så det ikke bygger seg opp med skitt gjennom vinterens herjinger :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her på plassen ville de ikke ordne program med kun spyling sånn at kundene kunne ha på egen avfetning og tørk.Programmet kostet visst 10.000kr. Sannheten er vel nok med 1 dags omsetning av pølser for å kunne få råd til det programmet :)

Endret av hmsilset
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er det utrolig mange forskjellige blandinger ute å går..

Tror jeg også, for jeg har hatt min hovedbil i børsteløs vask et par ganger på esso vestkanten uten å merke særlig forskjell på vannskrekken.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive