Gå til innhold

Swirls i bakrute


Han5y

Recommended Posts

Ny bil, nye muligheter :-) Iallefall, nyvogna har masse små riper og swirls i bakruten, er ikke synlig før lys settes på, eller biler kjører bak og lyser opp. Noen tips hvordan dette skal fjernes? Er en rute med varmetråder hvis det spiller noen rolle :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går jo an å polere.. har hatt god suksess med viskermerker, men stort sett ikke noe som er grovere (fikk riktignok dempet endel forstyrrende merker etter isskrape på min egen bil)

Ikke polert. Bakruta på en E91.

_DSC8349.jpg

Nesten helt ferdig

_DSC8351.jpg

Bruker roterende maskin, filtputer og 3M glasspolish. Går fort tørt og kan drøyes med litt vann. Og da spruter det noe grassat overalt ^_^ Uten vann spruter det bare sånn passe. Kjører en halv sånn rute i et pass for å fordele varmen, punktvarme kan gjøre at de sprekker. Mye press, ikke full pupp på farta, kjøre jevnt over hele flata 1cm/sek omtrent. Maaaange pass. Det må bli litt varme etter min erfaring, men jeg har holdt meg til "lunk".

Sto i regnet engang og polerte bakruta på E87'en som har noen veldig grove skraper, og da fikk jeg såpass varme at det dampet! (Var nok ikke så veldig varmt i lufta altså :P). Har ikke ødelagt noe ennå men er stadig litt engstelig

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

 

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte mitt hos Autobahn-bilpleie tror jeg, men de er jo uansett lagt ned...

Bilnerden har et "Windscreen repair kit" for drill (muligens standard feste for roterende), Glacier står det på flaska. Bitteliten flaske..

BSbildeler har 3M Glasspolish i 1 liter (hmmm de har Mirka våtslip rondeller også *sikle*)

KBpolering har Cartec glass polish i 1 liter.

Parts and Retards har CarPro Ceriglass-sett for håndslip (150ml)

Hmmm ingen filtputer. Poenget med filt er å holde temperaturen nede, med vanlige poleringsputer i varianter av skum blir det for varmt. Tenker litt på ull...

Hva heter filt på engelsk?

ninjagoogletranslate: felt...

Fant forøvrig Rayon Glass polishing spot pad, £1.95 hos Cleanyourcar.co.uk da jeg sjekket etter glassgreier. Står ingenting om hva den er laget av annet enn at de lover den skal fjerne 1000 og 1500 grit-merker

Endret av Gry

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

 

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Jeg har kjøpt filtputer fra Elite Car Care for å herje litt med glasspolering, men har enda ikke fått kjøpt glasspolish...

Endret av Christer

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ronnyn

Her er det mye fint og få kjøpt til plering av glass, jeg har ikke fått bestilt og prøvt noe selv enda men det ligger på planen.

http://www.glasspolishshop.com/index.php?route=common/home

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trogha

Kjøpte filtpads og Cerium Oxide for en femtilapp på e-bay, funker minst like bra om ikke bedre enn 3M sin glasspolish.

Men beregn ca. 2 arbeidsdager pr. rute om det skal bli strøkent.... :D

Og for de som lurer så er det STOR forskjell på glasspolish (som bør inneholde cerium oxide) og vanlig polish for lakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...